نویدنو:02/11/1390  

 

 نویدنو  02/11/1390

 

 

وضع ایران: حزب کمونیست امریکا خواهان متوقف کردن تحریک ها است

برگردان: مهرگان

حزب کمونیست ایالات متحده امریکا افزایش سریع تنش بین ایران از یک سو ، واسرائیل ، ایالات متحده وبریتانیا را از سوی دیگر محکوم می کند. این افزایش تنش نشان دهنده تهدید علیه صلح جهانی است ، در حالی که طرف های بی مسئولیت مختلفی ، مانند نیوت گنگریچ نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان در امریکا و افراد محتلفی در دولت اسرائیل ، بیش از پیش آشکارا از اقدام هایی مثل حمله هوایی علیه تاسیسات ایران ، که قطعا می تواند اقدام های جنگی تلقی شود، سخن می گویند.

ایران به تازگی انجام رزمایش های دریایی ، شامل آزموایش موشک های دور برد را در خلیج فارس به پایان رسانده و در باره بستن تنگه هرمز برای کشتیرانی در صورتی که موورد حمله قرار گیرد سخن گفته است . امریکا واسرائیل با تصمیم به رزمایش دریایی مشترک خود ( این رزمایش اکنون به ابتکار ایالات متحده به دلیل هایی که هنوزروشن نیست به عقب انداخته شده است ) در همان منطقه  به ایران پاسخ داده اند .  

این ، در ترکیب با تلاش های امریکا برای سازمان دادن تحریم نفت ایران توسط غرب ونیز تحریم معامله با بانک مرکزی ایران ، در ظاهر به عنوان پاسخی به خبرهای منتشره در باره پیشروی بیشتر ایران در پالایش اورانیوم ، بستر عمده افزایش تدریجی تنش ها را تشکیل می دهند.  در راس این تنش ها  ترور دیگری – پنجمین ترور تا کنون – از دانشمندان هسته ای ایران در خیابان های کشور خود، که به احتمال زیاد ماموران اسرائیل یا گول خوردگان آنها انجام داده اند، قرار می گیرد. 
ما ستایشگر رژیم کنونی ایران که طبقه کارگر ونیروهای چپ ، از جمله حزب برادر ما ،(حزب ) توده (ایران) ، را سرکوب کرده است وبه صورت فزاینده ای به همان سیاست های نئو لیبرالی که سبب مصیبت های مردم سراسر جهان شده روی کرده است نیستیم.با این حال، یادآور می شویم که دخالت خارجی و تحریک های اسرائیل ، امریکا وبریتانیا ودیگر دولت ها به هیچ وجه به توده های مردم ایران کمک نمی کند.  بر عکس ، نیروهای ترقی خواه داخل ایران ، که دولت خود را مورد انتقاد قرار می دهند، صریحا با چنین دخالت خارجی ، از جمله  انواع تحریم هایی که اکنون از سوی ایالات متحده ومتحدان آن به ایران تحمیل شده اند مخالفند ، چون به مردم ایران آسیب می رساند در حالی که بهانه ای در دستان رژیم  است .

علاوه بر این ، یک تصادف ، یا حرکتی غیر مسئولانه از سوی هر یک از طرف ها می تواند مقابله نظامی را شعله ور سازد که می تواند ضربه شدیدی بر اقتصاد جهان و به ویژه براقتصاد کشورهای فقیری وارد نماید که وسیعا برای بقای خود به نفت ایران تکیه دارند.ایران بسیار بزرگتر از عراق وبسیار پیشرفته تر از افغانستان است ،  ودر صورتی که ایالات متحده به جنگی با ایران وارد شود می تواند پی آمد های فاجعه باری برای همه داشته باشد .اجازه دادن به این رخ داد می تواند ظالمانه باشد . 

همه نوع بازی ها و دسیسه های جاری که بحران کنونی را شکل می دهند ادامه دارند . احمدی نژاد در کشور خود ، درآستانه نزدیک شدن انتخابت مجلس ، زیر حمله عناصرحتی ارتجاعی تر ، به سر کردگی علی خامنه ای  ولی فقیه  محافظه کار افراطی قرار دارد. دولت اسرائیل ، به دلیل شکست سیاست های اقتصادی اش که شکاف بین غنی وفقیر را گسترده تر کرده است زیر انتقاد تیز بسیاری از شهروندان خود قرار دارد  .خصومت تلخی بین ایران وعربستان سعودی جریان دارد . و البته ما کارزار انتخاباتی خود در این کشور را ، با فشار مرسوم جمهوری خواهان برای به تصویر کشیدن دولت اوباما بعنوان " ضعیف" علیه دشمنان کشور داریم. تمام این مجموعه خطر شناور شدن به سوی جنگ را شدید تر می کند. 

حزب کمونیست امریک خواهان پایان دادن به زمینه سازی ها وتحریک های انجام شده ازسوی دولت ها و جناح های سیاسی اسرائیل ، بریتانیا وامریکا است. ما فشار برای حمله مسلحانه علیه ایران توسط اسرائیل را ، که باید به یاد داشته باشیم تنها دولت هسته ای منطقه است ،  محکوم می کنیم . ما از دولت اوباما خارج کردن ناو هواپیمابر استننیس و سایر واحد های هوایی ، و ترجیحا لغو مانور های جنگی مشترک با اسرائیل را به جای تعویق آن خواستارهستیم. ما کستن دانشمندان ایرانی را بعنوان عملیات جنایتکارانه تروریستی محکوم می کنیم. ما تصریح می کنیم که تنها مردم ایران حق دارند برای نوع دولتی که کشورشان خواهد داشت تصمیم بگیرند وبا فعالیت طرف های خارجی با هدف "تغییر رژیم" مخالفیم. ما به ادامه دادن گفتگوها بعنوان تنها راه عملی برای از بین بردن تنش ها در منطقه خلیج (فارس) فرا می خوانیم . 

سرچشمه :سایت حزب کمونیست ایالات متحده امریکا

Mehrgan1389@gmail.com

 اول بهمن 1390


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter