نویدنو:15/10/1390  

 

 نویدنو  15/10/1390

 

پیش نبشت : معادله های سیاسی هیچ گاه از نوع معادله های یک مجهولی خطی نیستند.توجه نیروی اجتماعی – سیاسی طالب تغییر به ریز ترین منفذ ها وتحول های جامعه امری گریز نا پذیر است . در نوشتار زیر، مایک ویتنی نویسنده نوشتار، از این منظر که ممکن است برخی از جمهوری خواهان شانس میکروسکوپی ورود به کاخ سفید را داشته باشند، وضعیت یکی از هفت نامزد جمهوری خواهان را مورد بحث وبررسی قرار می دهد . گمان می کنم برای ما هم در ایران آموزنده باشد .

مهرگان

 

ران پل وماشین کشتار

مایک ویتنی –برگردان: مهرگان

ران پل تنها نامزد ضد جنگی است که شانس (میکروسکوپی) برنده شدن در انتخابات 2012را دارد. او همچنین تنها نامزد ریاست جمهوری است که برای احیا لایحه حقوق مدنی * وبرگرداندن تصمیم کنگره در اجازه به رئیس جمهوربرای زندانی کردن » غیر موجه« شهروندان امریکایی بدون طی مراحل لازم تلاش خواهد کرد.تنها به همین دلیل ها ، پل می توانست حمایت چپ ها ، لیبرال ها،و ترقی خواه ها را درو نماید. اما نخواهد توانست، چون لیبرال ها متقاعد شده اند که پل برای بی اثر کردن برنامه های اجتماعی که به پیری، ناتوانی وآسیب پذیری مربوط است تلاش خواهد کرد.

این نگرانی ها بی پایه نیستند. پل با دخالت دولت در بازار ، مراقبت ها و، کمک های پزشکی وتامین اجتماعی به عنوان قدم هایی به سوی سوسیالیسم مخالف است . این بدان معنی است که برای آن که در صورت انتخاب پل این برنامه ها زیر آتش خواهند رفت ، دلیل موجهی وجود دارد. پرسش این است : ما چگونه می توانیم نگرانی های خود در باره تامین اجتماعی را با مخالفتمان با جنگ (ها) متعادل کنیم؟

برای پاسخ به این پرسش ما نیاز به خلق یک "انگاره" داریم.

فرض کنیم، پل منتقد هایش را غافلگیر کرده وبا یک پیروزی لغزان در نوامبر 2012ریاست جمهوری را به دست می آورد. سپس – در اولین حضورش بعنوان رئیس جمهور- یک دستور رسمی  فوری برای متوقف کردن تمام پرداخت های تامین اجتماعی صادر می نماید، بدین گونه اب باریکه ای که میلیون ها سال خورده های کشوربرای رفع گرفتاری نیاز دارند قطع می شود.

آیا این بدترین سناریو ممکن نیست ؟ آیا این همان چیزی نیست که لیبرال ها واقعا نگران آن هستند؟

بسیار خوب ، بیایید فرض کنیم همه چیز درست همان طور که ما فرض کردیم اتفاق می افتد. فرض کنیم پل از روز نخست برای خفه کردن تامین اجتماعی تلاش می کند. آیا این هنوز به مراتب از یک فلوجه دیگر ، یک حدیثه دیگر، یک ابو غریب دیگر ، یک جشن عروسی بمب باران شده دیگر، بهتر نیست ؟

آری ، محروم کردن بیمارها وسال خورده ها از کمک هزینه مختصری که بنوانند با آن گذران کنند درست نیست ، اما آیا منفجرکردن زنان وکودکان و تکه تکه کردن آنها در کشورشان،در شهرشان وخانه هایشان نا درست تر نیست؟

آیا این پرسشی دارای اولویت است؟ درست است ؟ بنا بر این ،کدام یک مهم تر است ، پایان دادن به زدن رگ ها(در جنگ )  یا تهدید احتمالی برای تامین اجتماعی؟

پل کشتار را متوقف خواهد کرد، ما باید از رای خودمان برای همان کار استفاده کنیم.

 

 Bill of Right -* اولین 10 مصوبه قانون اساسی امریکا است که بر حفظ حقوق طبیعی شامل آزادی ومالکیت تاکید دارد. این مصوبه ها از سوی جیمز مدیسون در اولین مجلس امریکا پیشنهاد ودر سال 1789به تصویب رسید . (برگرداننده)

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter