نویدنو:15/10/1390  

 

 نویدنو  15/10/1390

 

خانه كارگر در انتخابات مجلس نهم شركت مي‌كند


خانه کارگر حامي تمام کارگرانی است که دارای شرایط و صلاحیت لازم برای کسب کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند تا انشاا... با حضور آنان زمینه بسط و توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه فراهم گردد.
ایلنا: نشست زمستانی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسرکشور با حضور دبیرکل تشکیلات در محل خانه کارگر اهواز برگزار شد.
به گزارش ايلنا، در این همایش یک روزه که نمایندگان مردم اهواز و آبادان در مجلس نیز حضور داشتند دبیران اجرایی به بحث پیرامون مسائل و مشکلات روز جامعه کارگری پرداختند و ضمن تجزیه و تحلیل معضلات پيش روي کارگران در پایان نشست خود بیانیه‌ای به شرح زير صادر كردند:
1-
همانگونه که خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت كرده است هرگز از مرزهای شرعی و قانونی و خطوط قرمز عبور نخواهد کرد و پیوسته مدافع حقوق کارگران در بخش‌های صنفی، سیاسی و اجتماعی خواهد بود و تلاش معترضان سیاسی و منحرفین و معاندین موجب خستگی و توقف فعالیت نخواهد شد.
2-
هم اکنون که مردم شریف و مسلمان ایران اسلامی در معرض آزمایش بزرگ انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار دارند از کارگران شریف، متدین و تلاشگر کشورمان دعوت می‌نمائیم با حضور گسترده خود بار دیگر قدرت و توان خود را به نمایش بگذارند.
3-
خانه کارگر حامي و پشتیبان تمام کارگرانی که دارای شرایط و صلاحیت لازم برای کسب کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند می‌باشد و در همین راستا دست تمامی نامزدهایی که مدافع حقوق محرومان جامعه هستند را می‌فشارد و کسانیکه از ویژگیهای مزبور برخوردارند را مورد حمایت جدی قرار خواهد داد تا انشاا... با حضور آنان در مجلس شورای اسلامی زمینه بسط و توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه فراهم گردد.
4-
سازمان تأمین اجتماعی که تمامی دارایی آن متعلق به کارگران بیمه شده می‌باشد و هرگونه دست‌اندازی به اموال این سازمان از طرف مسئولین ذی‌ربط، آگاهانه یا ناآگاهانه تعرض به حقوق کارگران و از مصادیق حق‌الناس بوده و خانه کارگر در مقابل آن حساسیت لازم را نشان خواهد داد.
لذا اتخاذ تصمیماتی که موجب انتقال سرمایه کارگران به بخشهای دیگر از جمله افزایش ضریب1 K به K ۳/۶ در بخش درمانی سازمان توسط وزارت بهداشت، استفاده نامطلوب از اموال کارگران محسوب می‌شود و انعقاد چنین قراردادهای یکطرفه موجب افزایش هزینه‌های درمانی این سازمان را فراهم می‌سازد.
لذا خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران حسب وظیفه صنفی خود که حراست از اموال عمومی کارگران است مخالفت صریح خود را اعلام و استقرار اصول سه جانبه گرایی در اداره امور سازمان را درخواست نموده و بر سه محور اصلی سرمایه‌گذاری، بیمه‌گری و درمان در این سازمان تأکید دارد و جهت استقرار این نظام باید مطالبات سازمان از بخشهای دولتی ـ خصوصی و عمومی به حیطه وصول درآید.
5-
خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران اجرای صحیح و کامل قانون کار را موجب بسط و توسعه صنعت و افزایش تولید و توجه به نیروی کار را محور اصلی این هدف مقدس می‌داند، لذا تغییراتی كه تحت عنوان اصلاحات مطرح شده است مغایر با عدالت اجتماعی و افزایش فاصله فقیر و غنی بوده لذا به تمامی عزیزانی که قصد برقراری عدالت اجتماعی را دارند تأکید و توصیه می‌نماید چنانچه نوک پیکان این تغییرات به سمت حمایت از محرومان نباشد (که در این پیشنهادات چنین نیست) در نظرات خود تجدید نظر كنند.
6-
خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران به تمامی تشکلات کارگری اعم از شاغل و بازنشسته تأکید و توصیه می‌نماید با حفظ وحدت و یکپارچگی خود مجدانه از حقوق کارگران دفاع نمایند و از تفرقه و تشتت که گروههای سیاسی معترض در صدد آن هستند پرهیز نموده و به مصداق آیه شریف «واعتصموا به حبل ا... جمیعاً و لاتفرقوا» به ریسمان محکم الهی چنگ بزنید و از تفرقه بپرهیزید، که انشااله نصرت الهی نزدیک است.

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter