نویدنو:25/09/1390  

 

 نویدنو  25/09/1390

 

فاجعه انفجار کارخانه نورد پولاد یزد زندگی کارگران بازیچه امیال سوداگران نوکیسه

 

انفجار کارخانه پولاد غدیر شهر یزد و کشته و مجروح شدن ده ها کارگر در صدر خبرهای چند روز اخیر قرار گرفته است.
مطابق آخرین اخبار تعداد کارگران کشته شده در این حادثه به 13 نفر رسیده است و گزارش ها حاکی از وضعیت وخیم زخمی ها بویژه 5 تن از آنان است.
با فاجعه انفجار کارخانه نورد پولاد یزد بار دیگر خانواده های کارگری داغدار عزیزان خود شده و کارگران بی پناه قربانی سودجویی عده ای نوکیسه در جمهوری اسلامی گردیدند.
مرگ 13 کارگر در یزد نه اولین و نه آخرین مورد از حوادث کار در میهن ماست. آمار رسمی نمایانگر افزایش پیوسته حوادث کار در محیط های کارگری است. برپایه آخرین آمار ارایه شده، حوادث کار در ایران 20 درصد بیشتر از دیگر کشورهای در حال رشد می باشد.
گسترش ناامنی در محیط های کار در سال های اخیر پیوند تنگاتنگ با سیاست های رژیم ولایت فقیه در عرصه اقتصادی-اجتماعی دارد.
خصوصی سازی و واگذاری کارخانه ها و واحدهای تولیدی-صنعتی به آقازاده ها، شرکت های وابسته به سپاه و کلان سرمایه داران نه تنها موجب رشد بیکاری، نابودی صنعت و تولید و پایمال شدن امنیت شغلی زحمتکشان، بلکه درعین حال سبب افزایش حوادث کار و مرگ و معلولیت گسترده کارگران در سراسر کشور شده است.
فاجعه مرگ کارگران کارخانه پولاد یزد زمانی رخ داد که دولت ضد ملی احمدی نژاد در چارچوب برنامه آزاد سازی اقتصادی به دستور صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ضمن ارایه پیش نویس اصلاحیه قانون کار به زیان کارگران، طرح واگذاری بازرسی کار به بخش خصوصی انگلی و غیر مولد را تدوین و آماده اجرا کرده است.
در رژیم ولایت فقیه حقوق، منافع و سرنوشت کارگران و زحمتکشان فاقد کمترین اهمیت است، فاجعه کارخانه نورد پولاد یزد موید این واقعیت می باشد.
حزب ما با کارگران، خانواده های داغدار آسیب دیده در فاجعه انفجار کارخانه نورد پولاد یزد و فعالان جنبش سندیکایی ابراز همدردی کرده و تاکید می کند برای جلوگیری از تکرار این نوع فجایع می باید با استواری در جهت احیای حقوق سندیکایی زحمتکشان ایران مبارزه کرد. رژیم ولایت فقیه و دولت ضد کارگری احمدی نژاد مسئول مستقیم فاجعه در کار خانه نورد پولاد یزد هستند.

سایت حزب توده ایران
۲٣ آذر ۱٣۹۰ - ۱۴ دسامبر ۲۰۱۱


 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter