نویدنو:06/09/1390  

 

 نویدنو  06/09/1390

 

 

 

پیرامون جنگ طلبی امپریالیسم

صادق شکیب

 

نئولیبرالیسم شبه فاشیست و هار قرن بیست و یکمی جهان سرمایه داری به سر کردگی امپریالیسم ددمنش آمریکا که با هزاران توطئه و دسیسه موفق به تخریب و تجزیه ی اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشور های سوسیالیستی گردید ، در تمامی عرصه های بین المللی به یورش وحشیانه ای علیه دستاورد های زحمت کشان و تمدن سراسر کرۀ خاکی دست یازیده است . شرکت های انحصاری فراملیتی برای غارت خلق ها کثیف ترین و بیرحمانه ترین روش ها را به کار می برند .

در منطقه ی خاور میانه امپریالیسم آمریکا برای تأمین منافع انحصارات امپریالیستی ضد بشری ترین جنگ

 ها را علیه مردمان این خطه با زمینه چینی هایی مبتنی بر دسیسه های مافوق مدرن ! با پیش رفته ترین سلاح های مرگ بار شروع کرده تا با تغییر جغرافیای سیاسی منطقه ، منافع غارتگرانه ی کوتاه مدت شرکت های انحصاری را تضمین و  با در هم ریزی ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور ها سروری و چپاول خود را نهادینه (( بیمه )) و به تصور خام خویشتن ابدی اش نماید .

  در این میان کشور ما ایران که اینک از هر سو در محاصره ی امپریالیسم آمریکا واقع است . و شبح جنگ آسمان آن را تیره ساخته  در نقشه های هیولای امپریالیستی به دلایل کاملاً مشخص و روشن جایگاه برجسته و بس مهمی داراست .  نیروهای ترقی خواه کشورمان به درستی با درک خطر برنامه های جنگ افروزانه ی مهییب امپریالیسم در حد توان خود به افشا گری پرداخته  با سازمان دهی اعتراضات مردمی و تجهیز افکار عمومی مانعی برای پیشبرد خواست های آن ها می شوند . بشریت ترقی خواه در عرصه ی بین المللی با احساس مسئولیتی ستودنی در کنار و دوشادوش مردم کشورمان هستند .

سایه ی خطر جنگ هولناک امپریالیستی علیه کشور چنان گسترده گشته که اگر غفلت شود بی اغراق می رود تا اساس موجودیت و هویت تاریخی میهنمان را در معرض سقوط و نابودی حتمی قرار دهد . با درک عمق فجایعی که امپریالیست ها برای کشورمان تدارک دیده اند . بایستی مبارزه با برنامه های امپریالیستی خط (( اصلی )) برای ترسیم و تفکیک نیرو های مردمی و ضد مردمی باشد . چرا که بنا به  مهم ترین وظیفه ی نیروهای مردمی ، می باید مبرم ترین و حیاتی ترین اولویت زندگی را مد نظر داشته و تمامی مسائل اجتماعی را حول آن تحلیل نموده ، عملکردش را منطبق با موازین آن نماید .

در مبارزه با خطر جنگ امپریالیستی و رفع تنش زایی است که می تواند خواسته های دموکراتیک مردم محملی برای طرح داشته ، بستری را پی ریزد تا بر بنیان آن بهانه ی نیروهای تمامیت خو اه را برای ایجاد محدودیت و فضای بسته ، سلب نمود . مبارزه با آمریکا الزاماً در هر شرایطی با هر روش و شیوه ای که با نیات واهداف متفا وت و بعضا کاملا مغا یر با هم از سوی نیروها یی دارای خاستگاه های گوناگون فکری و ایدئولوژیک مختلفی صورت می پذیرد  مبارزه ای ضد امپریالیستی نیست . مبارزه ی ضد امپریالیستی قانون مندی های خاص خود را داراست . به همین خاطر در این شرایط بشریت ترقی خواه به درستی در خطوط کلی مبارزه با خطر جنگ ، آشوب و طلب صلح را سیاستی در راستای مبارزه ای عمیقاً ضد امپریالیستی می داند  . عدم درک عمیق این مطلب با برداشت های سطحی وساده انگارانه موجب اتخاذ مواضع متضا د دیپلما تیک از سوی برخی کشورهای دارای دولت مردمی ،همچون ونزوئلا گردیده است،که متاسفانه تحلیل نادرستشان آنها را حتی به تقابل با جنبش مردمی ایران کشانده است.

پس از در هم ریزاندن جهان دو قطبی ، امپریالیسم آمریکا با پی ریزی دنیایی تک قطبی به سر دمداری خود ، خویشتن را مالک بی رقیب کرۀ زمین دانسته ، هیچ وقعی به نهاد های بین المللی و مقررات آن نمی نهد . پس از رفع سرگیجه ی حادی که اغلب نیروهای پیشرو جهان پس از شکست غیر منتظره ی کشور های سوسیالیستی دچار  آن گشتند . اینک مسیر رویداد ها در جهتی سیر می نماید که هر دم رقیب توان مندی در برابر امپریالیست ها سر بر افراشته و موضعی آشتی ناپذیر می گیرد . این رقیب همانا افکار عمومی جهان است ، که هر دم افزون تر از قبل در تمامی عرصه ها سیاست های امپریالیستی را به چالش گرفته و به درستی تشخیص داده راه جلوگیری از سلطه ی نظم وحشیانه ی امپریالیستی در جهان و ایجاد سدی در برابر مانورهایش با مبارزه در راه صلح امکان پذیر است . با پیشبرد این سیاست بشر دوستانه و استفاده از تمامی امکانات و بهره جستن از همه ی اهرم های ممکنه ، مهار ماشین جنگی امپریالیسم و وادار نمودن به عقب نشینی اش کاملاً مقدور  و عملی است .

دمیدن بر شیپور جنگ و طبل آتش افروزی با هر نام و به هر بهانه ای  در راستای سیاست امپریالیسم است . ندای صلح و آوای آرامش ، خواست عاد لانه و به حق مردمان است . بر همین اساس مردم کشورمان در متن جنبش مردمی هم سو با ملل سراسر جهان فریا د  صلح سر می دهد . چرا که قربانیان هر نوع جنگی در درجه اول همواره اقشار فرودست جامعه می باشند . در بحران با ایجاد بحران و ژرفش بحران ، امپریالیسم می تواند با آلودن فضای زندگی بشری به مهلکترین سموم از جمله با انحراف افکار عمومی و هدایت آن به سراب های ناکجا آباد که واکاوی حیلت های امپریالیستی خود داستان دراز دامنی است ، به موجودیت خود تداوم بخشد . این درس بزرگ تاریخ بشری است .

به همین خاطر همگی از جای برخاسته ، قاطعانه با محکوم کردن و طرد آتش افروزان جنگ طلب یک صدا فریاد می زنیم : ما خواهان صلح هستیم . بشریت ترقی خواه سراسر گیتی خواست به حق و عادلانه ی ما مردمان  ایران زمین را افزون تر از قبل عمیقاً در یابید . به همان نحوی که ما شما را دریافته در تمامی وجوه مبارزات انسانی بر علیه غا رت گران بین المللی با همه ی وجود در کنارتان هستیم . مطمئناً در  کارزاری با همبستگی جهانی انسان ها شکست امپریالیسم و کارگزاران مرتجعش حتمی و گریز ناپذیر است .

Sadeg.shakib@yahoo.com       

 

 



 


 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter