نویدنو:01/09/1390  

 

 نویدنو  01/09/1390

 

 

 

بیانیه مشترک حزب های کمونیست وکارگری

نه به حمله امپریالیستی علیه ایران

کارگران باید جنگ را محکوم واز شرکت در جنگ برای منافع بورژوازی خودداری نمایند

تحولات اخیر نشانه های بسیار روشنی از یک عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه ایران را آشکار می سازد. اعلان شده است که دولت اسرائیل با اکثریت آرا تصمیم گرفته است با رضایت بنیامین ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آغاز یک حمله نظامی علیه ایران را فراهم نماید . شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل اظهار کرده است که حمله هوایی علیه ایران از سوی اسرائیل وسایر کشور ها " احتمالی دائما فزاینده " است .  بر اساس منابع ، نیروهای نظامی اسرائیل اخیرا فاز آموزش نظامی دور نگرانه ای را تمرین کرده اند که در طی آن برای دفع حمله های موشکی تمرین شده ، و یک موشک قاره پیما، حاوی موتور ی جدید را با موفقیت آزمایش کردند.  هم زمان آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه ای در باره برنامه هسته ای را با تلاش برای مقصر قلمداد کردن ایران  منتشر ساخت.

امپریالیسم به ناگزیر با تضادها ورقابت ، با تحولات نا متوازن منطقه های مختلف ، با بحران سرمایه داری وبا نیاز دائمی به یافتن فضا های جدید برای سرمایه گذاری به منظور انباشت سرمایه  منش نمایی می شود. امپریالیسم ممکن است به زودی به درگیری های نظامی عظیم، کوچک یا بسیار معمولی ، حتی بالقوه در مقیاس جهانی هدایت شود.  

 ما مدافع رژیم ایران نیستیم ، هر چند  با مورد های یوگسلاوی ، افغانستان ، عراق ولیبی یکسان است – ما ضد تجاوز امپریالیستی هستیم ، واز حق خلق ها برای اتخاذ تصمیم برای آینده خود حمایت می کنیم.  گزینه طبقه کارگر تمام کشورها بین "سرمایه داری لیبرال یا دموکراسی سوسیال دموکرات" ، و رژیم های استبدادی مختلف ، و تمام کشورهایی که  بر همان روابط  اقتصاد سرمایه داری مبتنی هستند نیست. گزینه واقعی که زحمتکشان تمام کشور ها باید آن را بسازند جایگزین کردن قدرت سرمایه داران با حکومت زحمتکشان وبه دست گرفتن کنترل تمام بخش های اقتصاد از طریق برنامه ریزی مرکزی است .  

ما طرح های امپریالیستی برای حمله به ایران را کاملا محکوم می کنیم. ما محتوی طبقاتی چنین طرح هایی را درک می کنیم وزحمتکشان تمام کشور هارا به محکوم کردن فعالانه،  مبارزه علیه آن و خود داری از شرکت دراین اقدام بورژوازی فرا می خوانیم .

ما همچنین برای سازمان دادن اقدام های ضد امپریالیستی در داخل کشورهای مربوط به خود ، برای نه گفتن به جنگ امپریالیستی علیه ایران وارد عمل می شویم . ما هم چنین تشدید فعالیت ضد امپریالیستی خود را ، برای همبستگی با مردم ایران و با هر خلقی که علیه امپریالیسم وتجاوز آن به پا می خیزد تضمین می کنیم.

حزب های  امضا کننده

 حزب کمونیست بنگلادش / حزب کمونیست در دانمارک / حزب کمونیست متحد اوکرایین / حزب کمونیست یونان/ حزب کارگران ایرلند/ جبهه مردمی سوسیالیست لیتوانی / حزب سوسیالیست مردمی مکزیک/حزب کمونیست فلسطین/ حزب کمونیست اتحاد شوروی/حزب کمونیست فلیپین(پی کی پی -1930)/حزب کمونیست خلق های اسپانیا/ حزب کمونیست اوروگوئه

بیانیه برای امضا های دیگر باز است .

21/11/2011

 

 



 


 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter