نویدنو:26/08/1390  

 

 نویدنو  26/08/1390

 

 

ابرهای جنگ بر فراز ایران

واینه مدسن – هاتف رحمانی

لابی پر قدرت اسرائیل در واشنگتن ، کمیته امور عمومی امریکایی های اسرائیلی ( آی پک) ، سازمانی مرکب از یاوران اسرائیل، نفوذی ها ، وجمله خائنان به ایالات متحده ، اداره کنندکان پشت پرده از طریق خانه نمایندگان از سال 1905است ، که  می تواند رئیس جمهور امریکا ، وزارت امور خارجه ، اعضا اطلاعات خارجی امریکا ، یا هر نماینده ویژه ای را از درگیری در هر نوع تماس دیپلماتیک ، رسمی یا غیر رسمی ، با هر عضو یا نماینده ای از دولت ایران باز دارد . رئیس جمهور تنها زمانی ممکن است کمیته های ضروری را خبردار کند که برای تماس دیپلماتیک با ایران در کلنجار باشد. اسرائیل بر کمیته های امور خارجه کنگره کنترل غیر رسمی دارد، بنا براین هر تذکر کاخ سفید مبنی بر نیاز به تماس با مقامات ایرانی می تواند فورا به دفتر بنیامین ناتانیاهو در اورشلیم منتقل گردد و اسرائیل پس از آن می تواند بر هر تماس امریکا-ایران پیش دستی کند. آی پک ، با قطعنامه اش ، در حال تبدیل بیشتر امریکا به یک نوکر دولت یهودی است . 

راهبرد اسرائیل قطعی ساختن آن است که طرح هایش برای حمله به تاسیسات اتمی ایران و، شاید به هدف های دیگر، با هیچ مخالفتی از دایره دیپلماتیک امریکا مواجه نشود... اسرائیل به خوبی منافع خود را فراتر وبر خلاف منافع ایالات متحده جای داده است .

رویارویی  با حمله اسرائیلی علیه ایران ، با پشتیبانی عربستان سعودی – متحد مخفی اسرائیل در منطقه – تاثیر موج گونه ای در سراسر خاورمیانه وآسیا داشته است . کشورهای اسیایی در تلاش پیوستن به عضویت کامل سازمان همکاری های شانگهای هستند. در برابر یک امریکا- ناتو ی متخاصم ، واسرائیل مصمم به واژگون کردن دولت های سوریه وایران، پیمان اقتصادی ، فرهنگی وامنیتی غیر رسمی که دربر گیرنده روسیه،چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان وتاجیکستان است پس از همایش نخست وزیرانش در سن پطرزبورگ اعلام کرد که سازمان همکاری های شانگهای مایل است به زودی  در هایش را به روی عضویت کامل پاکستان، ایران وهند بگشاید. ملت های آسیایی خواهان فلج کردن دخالت امریکا در آسیا هستند.   

در پیشاروی همایش سن پطرزبورگ روسیه وچین قویا علیه هر حمله نظامی علیه ایران به غرب هشدار دادند . کلمات به کار گرفته شده در دیپلماسی جهانی یاد آور دوران جنگ سرد هستند ، هر چند، این غرب است که نقش مهاجم را بازی می کند ، اما تهاجمی تحت هدایت اسرائیل وجاسوسان اطلاعاتی آن ودارایی های جاسازی شده در بالاترین نقطه پلکان دولت ها در واشنگتن ، لندن ، پاریس، برلن ، ودر داخل سلسله مراتب سازمان ملل.

حتی دولت دست نشانده امریکای افعانستان ، که مشتاق رهایی ازبندهای ناتو و واشنگتن است ، به جایگاه ناظر در پیمان همکاری های شانگهای دست یافته است. تفسیر های اخیر معاون آموزشی فرمانده ناتودر افغانستان ، نظامی ارشد امریکایی ژنرال پیترفولر، در این باره که رهبری دولت افغانستان غیر قابل پیش بینی ، ناسپاس ومنزوی از واقعیت امریکا است از آن جا ریشه می گیرد که ، حامد کرزای رئیس جمهورافغانستان اعلام کرد افغانستان در یک جنگ امریکایی علیه پاکستان طرف پاکستان را می گیرد . گفته های فولر همچنین منجر به تقاضای کرزای برای عضویت ناظر درپیمان شانگهای شد ، چون در تجاوزهای امریکا علیه مسلمان های جهان ومخالفت آن با حق حاکمیت فلسطین ، موضع واشنگتن را پیرامون سقوط جهان مشاهده کرده است .        

مغولستان ،ملت دیگری که سیا و پنتاگون مامورانشان را در آنجا نفوذ داده وسینه خیز می برند ،  نیز عضو ناظر شانگهای است . " شرکت کنندگان در گفتگو" با شانگهای نیز وجود دارند - ملت هایی که می توانند در آینده به عضویت ناظر یا کامل شانگهای دست یابند -. این دولت های شریک در گفتگو با شانگهای ، بلاروس ، سریلانکا، وکشوری که ممکن است تل آویو و واشنگتن را نگران کند ، ترکیه ، عضو ناتو، را در بر می گیرد. مسکو  وآنکارا توافق دارند که ترکیه سرانجام بتواند به عضو کامل شانگهای تبدیل شود. ترکیه با دولت های ترک زبان آسیای مرکزی و با بسیاری ازجمهوری های ترک زبان خود مختار روسیه ، از جمله تووا،باش کرتستان، و آدی قیا ارتباط های تاریخی وفرهنگی دارد. 

ترکیه از دخالت اسرائیل در امور داخلی وخارجی خود نفرت رشد یابنده ای دارد ، همان گونه که با حمله شریرانه وخونین اسرائیل به کشتی مرمره آبی ترکیه ، حامل کمک به غزه ، شاهد آن بودیم ، موساد از حمله های تروریستی پ .ک.ک در ترکیه حمایت می کند، و درگیری اسرائیلی در شبکه "مافیایی[1]" ارگنکون ترکیه  را می پوشاند.

  ایران اکنون عربستان سعودی ، متحد بسیار آشکارا مخفی اسرائیل، را مشاهده می کند که عمر سلیمان رئیس امنیت سابق مصر ودوست نزدیک ناتانیاهو ، را بعنوان مشاور برای وارث ظاهری سعودی ، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز آل سعود، که در عین حال وزیر کشور است  منصوب کرده است . اتحاد اورشلیم- ریاض  بیشتر به این خاطر بستر سازی شده است، که دولت اوباما در حال انتقال 4000سرباز از عراق به کویت وتقویت سایر پایگاه های نظامی امریکا در بحرین – محل استقرار ناوگان پنجم امریکا- قطر،امارات عربی متحده وعمان است. سیا وپنتاگون پایگاه های ویرانگر هواپیما های کنترل از راه دور را در جیبوتی، سیچلس ، اتیوپی ، و بنا به گفته ها ، عربستان سعودی بنا کرده است .  

المازبک اتمبایف نخست وزیرانتخابی رئیس جمهور قرقیزستان ، اعلام کرده است که خواستار خروج امریکا وناتو ازپایگاه هوایی مرکز ترانزیت ماناس در کشورش پس از انقضای مدت اجاره کنونی در سال 2014 است . از قبل ، نمایندگان سازمان غیر دولتی بنیان گذاری شده توسط سوروس در قرقیزستان ( ان جی او) برای مطرح کردن آن که تحت قانون اساسی جدید قرقیزستان ، آتامبایف حق تعطیل کردن پایگاه را ندارد تلاش می کنند. این نوع دخالت های امریکا در امور داخلی ملت های آسیایی است که شانگهای  را به توسعه دادن عضویت خود برای در بر گرفتن دو ملت ایران وپاکستان که مستفیما تهدید های نظامی امریکا را در یافت کرده اند آماده کرده است. بد گمانی نسبت به نیت ها وطرح های نظامی امریکا نیز در خواست واشنگتن برای ورود به شانگهای را بعنوان یک شریک گفتگو موضوع مرده ای ساخته است . علاقه واشنگتن به شرکت در همایش های شانگهای بعنوان یک "شریک" بیشتر از ناتوانی سیا برای نفوذ در کارکنان داخلی شانگهای ، حتی از طریق "متحدان" سابق خود ، نظیرافغانستان، پاکستان ومغولستان حکایت می کند، تا داشتن اشتیاق زیاد برای "گفتگو " با اعضا وناظران شانگهای.  فراتر از همه ، آی پک ووابسته های آن برای فشار از طریق قانونی که هر گونه تماس دیپلماتیک با مقامات تهران را ممنوع می کند تلاش می کنند.

پرزیدنت اوباما از سوی لابی اسرائیل در طی سال انتخابات، برای حمایت از یک حمله نظامی اسرائیل علیه ایران تحت فشار خرد کننده ای قرار دارد. عملیاتی که به ناگزیر ارتش امریکا را در منطقه خلیج ( فارس) به وارد شدن به جنگ با ایران از طرف تل آویو/رژیم اورشلیم غربی هدایت خواهد کرد.در همایش جی 20 در کن ، نیکولاس سارکوزی رئیس جمهور فرانسه  که از فاصله دورشنیده شد ( استراق سمع) به اوباما گفت ، " من نمی توانم ناتانیاهو را تحمل کنم، او یک دروغ گو است" که اوباما پاسخ داد " شما خسته شده اید ، اما من مجبورم هر روز با او سروکار داشته باشم" مبادله سارکوزی – اوباما آموزنده است. اوباما مخالفت نمی کند که ناتانیاهو یک دروغ گوی آشکاری است که برای پیش برد منافع اسرائیل وصهیونیسم جهانی ، حتی تا اوج دروغ گویی درباره تهدید ساختگی سلاح اتمی ایرانی ها برای توجیه حمله ای نظامی علیه ایران به هر کاری دست خواهد وهرچیزی خواهد گفت. 

اسرائیل ، با استفاده ازنفوذ ماموران امنیتی خود برنمایندگان امریکا ،بریتانیا، آلمان، کانادا ، سوئد وهلند درسازمان ملل اطمینان یافته است که دبیر کل آزانس بین المللی  انرژی اتمی،  یوکیا آمانو گزارش آزانس خود را در باره تحولات هسته ای ایرانی ها به شیوه ای آلوده است که هر گز نمی توانست از سوی سلف او محمد البرادعی قابل تحمل باشد. امانو قطعا هیچ علاقه ای به این حقیقت که ملت خود او ، ژاپن ، به طور مخفیانه ای در مجتمع هسته ای فوکوشیما بر خلاف مقررات آزانس ،در حال ساخت سلاح های هسته ای بود نشان نداد. پی آمد زلزله ویرانگر در ژاپن منجر به افشا شدن کار سری جاری در فوکوشیما شد. امانو بعنوان مهره ای برای اسرائیل و لابی اسرائیل  کاملا مایل به " کشف" نقض مقررات  آزانس بین المللی انرژی هسته ای از سوی ایران است .  " ساعت پایان جهان" بولتن دانشمندان هسته ای ، در سنجشی ازمیزان نزدیکی جهان به جنگ اتمی ، اکنون در شش دقیقه به نیمه شب می ایستد. با دسیسه های اسرائیل علیه ایران، با غلیان داخلی ستاد کاخ سفید اوباما به دنبال تنزل جایگاه بیل دالی رئیس ستاد، ودعوت پیمان شانگهای از ایران به آمدن زیر چتر امنیتی محافظت روسیه وچین ، این ساعت چندین دقیقه به جلو پریده است . 

Hatef.rahmani@gmail.com

25/8/1390

سرچشمه: گلوبال ریسرچ


 

[1]  "درین دولت" به ترکی کنایه از گروه ضد دموکراتیک پر نفوذی است  که عناصر اطلاعاتی رده بالایی را برنیروهای اطلاعات داخلی وخارجی ، ارتش ،دادگستری ، امنیت  ومافیای ترکیه تحمیل کرده است . آرگنکون علاوه بر اطلاق به افسانه ای در تاریخ ترکیه ، در زمان معاصر به گروهی از ناسیونالیست های افراطی طرف دار کمال اطلاق می گردد که سازمان تروریستی آرگنکون را با نماد گرگ خاکستری تاسیس کرده اند._ مترجم


 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter