نویدنو:19/08/1390  

 

 نویدنو  19/08/1390

 

 

موشک جواب موشک !

اخطار آملي لاريجاني:  دايم نگوييم چرا اين را گرفتيد آن را نگرفتيد

يك روز پس از آنكه محسني‌اژه‌يي به عنوان سخنگوي قوه قضاييه انتقادات زيادي را عليه دولت و شخص رييس‌جمهور در ارتباط با عملكرد دولت در قضيه اختلاس و برخورد با متهمان اين فساد بزرگ مالي ابراز داشت، اين‌بار نوبت به رييس دستگاه قضا رسيد تا به صورت غير مستقيم، رييس دستگاه اجرايي كشور را مخاطب قرار داده و نسبت به انتقادات و گلايه‌هاي محمود احمدي‌نژاد و محمود بهمني رييس كل بانك مركزي درباره برخورد و بازداشت برخي از متهمان اختلاس بزرگ، واكنش نشان دهد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با انتقاد از اظهارات برخي مسوولان درباره نحوه رسيدگي به پرونده بزرگ فساد مالي اخير افزود: توجيه‌پذير نيست كه دايما بگوييم چرا اين را گرفتيد آن را نگرفتيد يا چرا اين را آزاد كرديد، خصوصا اين كار از مسوولان پسنديده نيست. البته در بحث مفاسد اقتصادي اخير بنا بر اين بوده حسب وظيفه ذاتي دستگاه قضايي به تمام اضلاع اين قضيه بپردازيم و تمام جوانب قضيه بررسي بشود چون ما هم عندالله عهد داريم و هم در نزد مردم اين تعهد را داريم كه بايد به تمام تخلفات رسيدگي بشود و محدوديتي هم ندارد تا هر كجا و هركس اين روند ادامه مي‌يابد و اين وظيفه ما است. گفتني است روز سه‌شنبه خبرگزاري فارس به نقل از منبع آگاه سخناني از احمدي‌نژاد را منتشر كرد كه در آن گفته بود: چرا قائم‌مقام بانك مركزي را دستگير كرديد. همان مديرعاملي كه اين تخلف در آن بانك رخ داده در تاريخ 8 خرداد با وجود تاكيدات و تذكرات قبلي باز هم تسهيلات جديد داده است. وي با تاكيد بر اينكه قائم‌مقام بانك مركزي را تحت فشار قرار دادند و گفتند بگو فلاني پشتيباني كرده تا تو را آزاد كنيم، افزود: يك جوري جلوه مي‌دهند كه تحقير دولت و سيستم بانكي است و اين نامردي است و نامردي هم جواب دارد. كار سياسي با منافع ملي و اقتصاد جواب نمي‌دهد. همچنين محمود بهمني، رييس كل بانك مركزي نيز نسبت به بازداشت پورمحمدي قائم‌مقام اين بانك ابراز نگراني شديد كرده و اين اقدام قوه قضاييه را غيرمنصفانه خوانده بود. رييس قوه قضاييه با اشاره به محتواي برخي پرونده‌ها اظهار كرد: اين سينه پر است از مطالبي كه به خاطر حفظ وحدت بيان نمي‌شود اما اگر روزي ضرورت اقتضا كرد، آنها را براي مردم شريف‌مان باز خواهم گفت تا بدانند چه كساني مشغول طراحي‌هاي خاص هستند. البته من اخطار مي‌كنم به اينها كه زبان در كام بكشند و بيش از اين رَطب و يابس نبافند، كه رعايت مصالح تا جايي است كه خود قرباني مصلحت اغوايي نشود. امروز براي حفظ مصالح كشور و نظام و در اطاعت از فرمايش مقام معظم رهبري بايد وحدت را حفظ كنيم و همه در يك جبهه بجنگيم.رييس قوه قضاييه با اشاره به اهميت پرونده فساد مالي و تاكيد بر ضرورت رسيدگي توام با دقت و سرعت را از مطالبات بحق مقام معظم رهبري و مردم دانست و بيان كرد: مردم از ما توقع دارند كه ما به وظيفه خودمان عمل كنيم ولي پسنديده نيست‌ كه ما دايما اين طرف و آن طرف صداهايي بلند كنيم و دستگاه قضايي كشور را تخريب كنيم و فضاي ناسالم رواني ايجاد كنيم. البته بنده از روز اول مي‌دانستم كه وقتي اين كار را شروع كنيم آنهايي كه پا روي دم‌شان گذاشته ‌شود؛ حتما صداي‌شان بلند مي‌شود اين امر واضح و روشني بود.

وي با تاكيد بر اينكه مردم بايد طعم شيرين اجراي عدالت را در عمل مسوولان ببينند، گفت: براي مردم ما قابل پذيرش نيست كه ببينند در كشوري كه شعارش اسلام و عدالت است و همه شهدا براي عدالت و اسلام خون‌شان را فدا كردند عده‌يي قبيله‌يي كار مي‌كنند و حالا اگر به گوشه‌يي از قبيله‌مان اشاره‌يي بشود بياييم پا در ميدان بگذاريم و همه‌چيز را زير سوال ببريم و آب به آسياب دشمن بريزيم، اين واقعا توجيه‌پذير نيست. آملي‌لاريجاني با بيان اينكه من بنا ندارم باب سخن را بازكنم و بنا بر سكوت و صبوري دارم و به همه دوستان هم اين را توصيه مي‌كنم چون ما هدف‌هاي بلندتري داريم و همه‌ بايد اين صبوري را داشته باشيم، تاكيد كرد: اين لازمه مسووليت است، در هر قوه‌يي و در هر كجايي و در هر پست و مقامي، وقتي با يك مسووليت و هدف بزرگ‌تري مواجه‌ايم بايد صبوري كنيم، تهمت‌ها و خلاف‌ها را بشنويم و صبوري كنيم. آملي‌لاريجاني با نصيحت برخي ناآگاهان كه سعي دارند براي برخي اغراض سياسي و انتخاباتي به تشويش اذهان و مسموم كردن فضاي سياسي كشور بپردازند، تاكيد كرد: ما سخن‌مان اين است كه بايد متكلم در اينجا عاقل باشد و بتواند جبهه دوست و دشمن را تشخيص بدهد.

زير پرچم اسلام حرف‌مان بايد يكي باشد. عادلانه حرف بزنيم، عادلانه عمل كنيم و ميزان عدالت هم روشن است و چنانچه بر موازين اسلامي و موازين قانون عمل كنيم همه‌چيز درست مي‌شود. شأن مسوولان جمهوري اسلامي واقعا اجل از اين است كه بخواهند به خاطر اغراض سياسي و انتخاباتي دنبال اين حرف‌ها بروند. توصيه بنده اين است كه همه با هم و همدل و هم‌سخن يك هدف را دنبال كنيم و زير پرچم ولايت فقيه و پرچم اسلام، همه همچون يدواحده عمل كنيم.


 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter