نویدنو:14/06/1390  

 

 نویدنو  14/06/1390

 

 

دروغ گوبلزی دیگری از پاسداری روزه :

تهران رتبه نخست استفاده از سایتهای مستهجن درجهان

 

نوید نو : آقای ابراهیم بیانی معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس در گفتاری تعجب بر انگیز وسراپا دروغ اعلام کرده است که :" بر اساس تحقیقات ارتش سایبری سپاه در زمینه مراجعه کاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی، شیراز رتبه ششم کشور را دارد." وافزوده است " همچنین بر اساس آمار دیگری در زمینه استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی  در بین ۱۸۲ کشور جهان تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است. "

حکایت این آقای پاسدار همان حکایت گنجشک ومنار است که در هیچ مخیله ای جز مخیله گوبلزی گوینده آن نمی گنجد.

آیا در کشوری که تمام خطوط اینترنت آن فیلتر شده است . وفیلتر شکن هایی که مورد استفاده افراد در ایران قرار دارند وبه طور عمده فیلتر شکن التراسورف بنا به پرتکل خود چنین سایت هایی را باز نمی کند ، واگر فیلتر شکنی هم به این سایت ها راه داشته باشد آی پی آدرس کشور دیگری غیر از محل مورد استفاده خود را دارد ، وبا وجود استفاده هم زمان میلیاردی از اینترنت ، وکشوری که سرعت اینترنت آن در رتبه ششم از آخر جدول 180کشور جهان است ، ابراز چنین آماری فقط وفقط نشانه تحقیر مردم وایجاد وحشت در میان استفاده کنندگان از اینترنت واحتمالا پیش در آمدی برای طرحی ضد مردمی است که آقایان قصد اجرای آن را دارند.

ما در زیر ضمن درج کامل خبر نقدی را هم که از دیدگاه فنی براین خبر نوشته شده است تقدیم خوانندگان می کنیم.

 

تهران رتبه نخست استفاده از سایتهای مستهجن درجهان

در زمینه استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی در بین ۱۸۲ کشور جهان تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس گفت: بر اساس تحقیقات ارتش سایبری سپاه در زمینه مراجعه کاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی، شیراز رتبه ششم کشور را دارد.

ابراهیم بیانی در جمع مدیران و فرماندهان پایگاه مقاومت ادارات استان فارس اظهار داشت: بر اساس این آمار استان‌های تهران، یزد و اصفهان در رده‌های نخست تا سوم قرار دارند.

بیانی ادامه داد: همچنین بر اساس آمار دیگری در زمینه استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی  در بین ۱۸۲ کشور جهان تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: با این آمار تکان دهنده چگونه ممکن است با وجود ماهواره‌ها دیگر انگیزه‌ای برای حضور جوانان در مساجد، روزه گرفتن و انجام فریضه امر به معروف باشد.

معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس بیان کرد: یکی از موضوعاتی که دشمن از آن برای جدایی مردم از دین و تهی کردن نظام استفاده می‌کند ابزار فرهنگی و بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی فاسد، شبکه‌ها و آنتن‌های ماهواره است که قارچ گونه در حال رشد هستند.

بیانی ادامه داد: ایجاد اباهی‌گری و تعطیل کردن امر به معروف و نهی از منکر در کشور، با هجمه سنگین از طریق ماهواره‌ها که امروز بیش از ۵۰ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند از برنامه‌های اصلی دشمنان است.

معاون اطلاعات فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: هجمه به ارزش‌های دینی جامعه از جمله حجاب، عفاف، نوع‌دوستی، پرکاری و توسعه بی‌بند و باری نیز از اهداف دیگر دشمنان است که در شبکه‌های ماهواره‌ای روی آن کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماهواره‌ها و پیگیری مختلف آن به نوعی در جامعه اسلامی ایران تاثیر گذاشته است که طبق آمار، افرادی نیز به علت سیگنال ندادن برخی شبکه‌های خارجی از جمله فارسی‌وان اقدام به خودکشی کرده و یا مانع رفت و آمدهای خانوادگی شده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پدران و مادران باید با هوشیاری مراقب فرزندان خود باشند که آنان دچار هجمه شدید ماهواره‌ها و توسعه ترویج بی‌بند و باری نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: کار مسئولان نظام تنها نباید روبان چینی باشد و آنان باید تلاش کنند که با عملکرد خود کاری نکنند که مردم که ولی نعمت هستند از آنان جدا شوند.

بیانی ادامه داد: مردم هستند که بر ما منت دارند اما پاسخگویی به مردم در برخی ادارات شایسته آداب اسلامی نیست و کار مردم با امروز و فردا شدن به تعویق می‌افتد.

آیا ایرانیان در رتبه اول بازدید محتوای مستهجن در اینترنت هستند، آن هم ظهر عاشوار؟؟

امروز خبر عجیبی در خصوص رتبه اول کاربران اینترتی ایرانی در بازدید از سایتهای مستهجن آن هم در ظهر عاشورا منتشر شده بود که واقعاً از نظر فنی بسیار دور از ذهن است و ای کاش روند استخراج آماری آن هم منتشر می شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وب شهر، در این گزارش آمده است:

بر اساس تحقیقات ارتش سایبری سپاه در زمینه مراجعه کاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی، شیراز رتبه ششم کشور را دارد. بر اساس این آمار استان‌های تهران، یزد و اصفهان در رده‌های نخست تا سوم قرار دارند.

همچنین بر اساس آمار دیگری در زمینه استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی در ظهر عاشورا در بین ۱۸۲ کشور جهان تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

خوب در ابتدا باید بگویم که به طور کلی یکی از کاربردهای رسانه از زمان باستان تاکنون محتوای مستهجن بوده است. از نقاشی گرفته تا فیلم و صوت. این موضوع علیرغم اینکه آفتی برای رسانه ها است اما واقعیت است.

از زمانی که رسانه های جمعی مانند تلویزیون و رادیو و سینما و مجلات و …گسترده شدند این موضوع جنبه وسیعتری به خود گرفت و در کنار صنعت کثیف فحشاء یکی از پر سودترین صنایع رسانه ای دنیا لقب گرفت.

دنیای دیجیتال هم از دو جهت این موضوع را دامن زد. اول اینکه فناوریهای دیجیتال امکان کپی برابر اصل را به آسانی و برای همگان فراهم کردند و ثانیاً موجب دسترسی آسانتر از طریق اینترنت و همچنین حافظه های همراه ماننn کول دیسک و بلوتوث و …شدند.

در واقع به لحاظ آماری ادعا شده است که در نزدیک به صد در صد ابزارهای دیجیتال موجود در اختیار کاربران دنیا (اعم از موبایل و تبلت و نوت بوک و موزیک پلیر و دسکتاپ و …) صرفنظر از جنسیت و سن کاربران آنها، اگر همیشه میزبان محتوای مستهجن نبوده باشند اقلاً در بازه ای زمانی چنین بوده است. این آمار مربوط به کل دنیاست.

در واقع باید قبول کرد که در دنیای رسانه، محتوای مستهجن غیر صریح در اغلب رسانه های دنیا باب بوده و به طور صریح نیز در همه جای دنیا به شدت مورد استقبال کاربران است و به دلیل هزینه پایین ساخت این نوع محتواها و سود سرشار آن برای شرکتهای سازنده، این نوع محتواها با سرعتی وحشتناک در حال تولید است.

مثلاً در هر هفته در آمریکا حدود ٢٠٠ اپیزود فیلم مستهجن به صورت حرفه ای ساخته می شود و تخمین زده می شود که از دهه هفتاد میلادی تا کنون در کل دنیا بیش از پنج میلیون اپیزود فیلم مستهجن به طور حرفه ای و آماتور ساخته شده باشد.

خوب همین آمار نشان می دهد بالاخره این بازار مشتری دارد که با چنین شتابی در حال تولید انبوه است. در واقع بخشی از اینترنت در حال حاضر به همین موضوع وابسته است و در همه کشورهای دنیا از جمله ایران، کمتر اکانتی در سرویس دهنده های اینترنتی قابل یافتن است که محتوای مستهجن از آن مورد بازدید قرار نگرفته باشد.

صرفنظر از جنبه های اخلاقی موضوع که مورد بحث این مطلب نیست، از نظر فنی در همه جای دنیا چنین سایتهایی بازدید بالایی دارند و در یک دهه اخیر با رایگان شدن بخش وسیعی از این سایتها عملاً هر کاربری در هر نقطه دنیا به این محتواها دسترسی دارد.

خوب با این مقدمه بر گردیم به اصل موضوع. اینکه در ظهر عاشورا ایران و یا به طور اخص تهران رکورددار بازدید از محتواهای مستهجن در کل دنیا بوده باشد به دلایل زیادی مورد تردید است:

١-اگرچه کل ترافیک اینترنت ایران از شرکت زیرساخت تامین میشود اما این شرکت دسترسی به زیر ساختهای اینترنتی سایر کشورها و قاره ها ندارد و بنابراین اینکه امکان اسکن کردن کل اینترنت دنیا در این مورد خاص در یک ساعت خاص وجود داشته باشد اگر به طور کلی ناممکن نباشد اقلاً برای ایران ناممکن به نظر می رسد. معیارهایی مانند رنک الکسا و …معیارهای مورد اطمینانی نیستند.

٢-این محتواها به دلیل فیلتر بودن توسط آنتی فیلتر باز می شوند که صد البته  با تغییر آدرس IP کاربر موجب می شود که کاربر به حساب کشور دیگری منظور شود. این موضوع از نظر فنی آنقدر روشن است که اصلاً نیازی به بحث ندارد.

با این حساب عملاً کسی با اینترنت عادی که در اختیار کاربران است قادر به دسترسی به چنین محتویاتی روی اینترنت با آدرس IP ایرانی نیست. بنابراین در سیستم آماری سایتها نیز که بر اساس آی پی کاربر کار می کنند بازدیدکننده به حساب کشوری دیگر گذاشته می شود.

٣-کل تعداد کاربران ایرانی که امکان اتصال اینترتی دارند کسر کوچکی از دنیا محسوب می شود که اگر همه آنها همزمان در ظهر عاشورا با هم آنلاین باشند و همه هم با آنتی فیلتر به این سایتها مراجعه کرده باشند، باز هم در قیاس با جمعیت انلاین دنیا که در این سایتها حاضر می شوند هیچ است.

خوب با این حساب باید در مورد صحت این آمار شک کرد. اما واقعیتهایی هم در این آمارها قابل استناد است. مثلاً اینکه تهران در این زمینه اول باشد طبیعی است زیرا بیشترین میزان دسترسی به اینترنت و همچنین جمعیت در این استان کشور قرار گرفته است.

اما راهکار چیست؟

شاید اولین چیزی که به ذهن شما برسد این است که خوب است اینترنت را قطع و یا اقلاً داخلی کنیم اما واقعیت چنین نیست.

شاید حتی اگر کلاً اینترنت نباشد هم اثری روی گسترش این محتواها نداشته باشد زیرا میلیونها گیگا بایت از این دست داده ها در اختیار میلیونها نفر از کاربران ایرانی است و فقط کافی است که همانها مبادله شوند که صد البته با وجود انواع واسط ها مانند دیسکهای نوری و کول دیسک و بلوتوث و …. کار ساده ای هم هست.

تنها راهکار آن است که به کاربران آگاهی رسانده شود که اینها فیلم هستند و بسیاری موارد در آنها به طرز بالایی اغراق آمیز است. شما نمی توانید فرزندان خود را بیست و چهار ساعته زیر نظر داشته باشید.

آنها در اجتماع حاضرند. مدرسه و دانشگاه می روند و مبادلاتی با دوستان خود دارند. امروزه اغلب افراد اگر نوت بوک شخصی نداشته باشند اقلاً موبایل با قابلیت چند رسانه ای دارند و به همین جهت امکان محدود کردن دسترسی به لحاظ عملی وجود ندارد.

حتی اگر اینترنت نباشد باز هم امروزه در اغلب زمینه ها دیجیتالی شدن زندگی موجب تسریع ارتباطات شده است. مثلاً حرفهایی که شاید افراد نتوانند حضوری بگویند را راحت در چت و ایمیل و یا اس ام اس بگویند و نقطه شروع و سد خجالت شکسته شود.

تنها چیزی که در این زمینه می تواند موثر باشد اطلاع رسانی و آگاه سازی و صد البته نزدیک بودن فکری والدین و نوجوانان است. بیشترین خطرات این محتواها در سنین نوجوانی است و در سنین بالاتر اگر چه اثرات روانی نامناسبی دارند اما موجب دردسرهای کمتری می شوند.

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter