نویدنو:14/06/1390  

 

 نویدنو  14/06/1390

 

 

یورش نیروهای امنیتی به مردم در تبریز و ارومیه

حزب توده ایران با حمایت قاطع از اعتراضات مردم در شهرهای مختلف بویژه تبریز و ارومیه و محکوم ساختن اعمال فشار، ایجاد فضای امنیتی و سرکوب و پیگرد، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه بازداشت شدگان رویدادهای اخیر و نیز اقدام عملی برای جلوگیری از فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه است. مبارزه برای احیای دریاچه ارومیه مبارزه همه مردم ایران به شمار می آید.


اعتراض به حق مردم در شهرهای مختلف استان های اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی به خشک شدن دریاچه ارومیه و رفتار غیر مسئولانه رژیم ولایت فقیه به این موضوع بسیار حیاتی، طی هفته های اخیر موجب تشدید اعمال خشونت و سرکوب در مناطق فوق شده است.
روز شنبه 12 شهریور ماه شهرهای تبریز و ارومیه شاهد اعتراضات مردمی بود. برپایه گزارش های منتشره ماموران امنیتی و یگان های ویژه نیروی انتظامی و بسیج به این اعتراضات مسالمت آمیز و به حق حمله برده و ضمن مجروح ساختن عده ای، ده ها تن را نیز بازداشت و روانه زندان ساختند. به گزارش خبرگزاری هرانا 12 شهریور ماه در خیابان های ارومیه درگیری شدیدی میان مردم معترض و واحدهای ضد شورش رخ داده است. همچنین در تبریز یگان های ویژه نیروی انتظامی و گشت های بسیج با پرتاب گاز اشک آور و تیر اندازی هوایی سعی در متفرق ساختن مردم داشتند.
بنابه گزارش های منتشره در تظاهرات روز شنبه شهر تبریز حداقل شصت و دو تن بازداشت شده اند. درهمین حال فضای امنیتی در دیگر شهرهای مناطق شمال غرب کشور برقرار گردیده و ماموران امنیتی با ایجاد جو ارعاب سعی در مهار اعتراضات و جلوگیری از گسترش آن دارند.
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، واکنش آگاهانه و هوشیارانه همه مردم میهن ما بویژه ساکنان استان ها و شهرهای مجاور آن است که بیشترین خسارت ناشی از این ضایعه جبران ناپذیر را متحمل شده و می شوند.
مردم دلیر و آگاه تبریز، ارومیه و دیگر شهرها با اعتراضات خود چهره ریاکارانه رژیمی را افشا می کنند که در برابر سرنوشت کشور و مردم آن هیچگونه احساس مسئولیتی نداشته و ندارد. موضوع دریاچه ارومیه در عین حال پیامدهای سیاست های اقتصادی-اجتماعی ضد مردمی و مخرب رژیم ولایت فقیه و حضور ویرانگر ارگان های امنیتی بویژه سپاه پاسداران در حیات اقتصادی کشور است.
یکی از دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه فعالیت های سد سازی غیر استاندارد و سود جویانه سپاه پاسداران است.
در روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی در راستای سیاست ضد ملی رژیم ولایت فقیه با طرح احیای این دریاچه پر اهمیت کشور مخالفت کرد.
خشکیدن دریاچه ارومیه علاوه بر زیان های فاجعه بار زیست محیطی به کشاورزی و صنعت میهن ما لطمات جبران ناپذیر وارد ساخته و از این رهگذر زندگی ده ها هزار کشاورز در این مناطق را نابود می سازد.
در چنین اوضاعی ضرور است با پشتیبانی همه جانبه از اعتراضات حق طلبانه مردم در شهرهای مختلف آذربایجان، اعتراضات را وسعت بخشیده و به آن جنبه سراسری داد و به این ترتیب استبداد ولایی را به چالش طلبید. یکی از هدف های اصلی ارتجاع حاکم در سرکوب شدید مردم در ارومیه و تبریز هراس از گسترش اعتراضات به دیگر نقاط ایران و فراگیر شدن حرکت های مردمی است.
حزب توده ایران با حمایت قاطع از اعتراضات مردم در شهرهای مختلف بویژه تبریز و ارومیه و محکوم ساختن اعمال فشار، ایجاد فضای امنیتی و سرکوب و پیگرد، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه بازداشت شدگان رویدادهای اخیر و نیز اقدام عملی برای جلوگیری از فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه است. مبارزه برای احیای دریاچه ارومیه مبارزه همه مردم ایران به شمار می آید. تنها با یک همبستگی وسیع ملی و اتحاد گسترده و فراگیر می توان به مقابله با ارتجاع برخاست و خواسته های مردم را به آن تحمیل کرد.

سایت حزب توده ایران
۱٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۴ سپتامبر ۲۰۱۱

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter