نویدنو:07/05/1390  

 

 نویدنو  07/05/1390

 

 

مجید انصاری: امروز نه بر فضای کسب و کار احکام اسلامی حاکم است نه بر اجتماع و سیاست اخلاق اسلامی

مجلس بزرگداشت شب هفت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد منهاج بعد از ظهر روز پنج شنبه با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی در مسجد جماران برگزار شد.

به گزارش جماران، مجلس بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد منهاج با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و بسیاری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی ، سفیران سابق ایران در کشور های مختلف و با تلاوت قرآن کریم و عزاداری برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی،حجت الاسلام والمسلمین سیدیاسرخمینی،حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی یادگاران گرانقدر حضرت امام(س) ، سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان ، آیت الله موسوی بجنوردی و حجج الاسلام عبدالله نوری، امام جمارانی، محمد علی انصاری ، مقدم ، علیخانی مسیح بروجردی، موسوی لاری، هادی خامنه ای، مجید انصاری، سراج الدین موسوی، محمود دعایی، کیان ارثی، و آقایان علی اشراقی ، غلامحسین کرباسچی، جواد اطاعت، محمد علی سبحانی ، و .. از جمله شرکت کنندگان در این مجلس ترحیم بودند.

حجت السلام و المسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم طی سخنانی با تسلیت درگذشت وگرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد منهاج از آن مرحوم به عنوان روحانی فاضل ، عاشق ووفادار امام و راه امام ، خدمتگزار نظام و مردم ؛ سفیرسخت کوش و چهره با اخلاق یاد کرد .

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاق امروز گوهر گمشده جامعه است ، گفت : یکی از ویژگی های شخصیتی مرحوم منهاج “وجود اخلاق و مهربانی و صمیمیت” در شخصیت او بود .او یکی از یاران امام راحل و همراهان یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا بود و بعد از رحلت ایشان هم در خدمت و در کنار بیت امام راحل بویژه حجت السلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی و ازهمراهان همیشگی ایشان بود .

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در سخنان خود با اشاره به آیات مختلف قرآن کریم و روایات مختلف و تاکید قرآن بر توجه به زندگی پاکیزه اظهار داشت : در قرآن کریم مباحث و هشدار دهنده و آموزدهنده ای در خصوص زندگی پاک و حیات طیّبه دنیوی وجود دارد که توجه به آن می تواند در شکل گیری زندگی جاودانه موثرباشد .

وی گقت :باید حیات طیّبه را از دیدگاه اسلام و قرآن که اجرای فرامین خداوند و انجام واجبات و ترک محرمات است ، جستجو کنیم .هر آنچه که اسلام حلال کرده و در زندگی دنیوی انجام می دهیم طیب است و هر آنچه اسلام حرام کرده چه فکر ، گفتار و عمل و ثروت و..باشد ، خبیث است ودر مسیر الی الله و مسیر کمال نخواهد بود .

مجید انصاری با روایاتی از امام صادق (ع) یادآور شد : مکتب های عرفانی و عرفانهای کاذب ، تابلوهای عوضی سر راه مردم فراوان است و مردم را به حلثه های سوقیانه و عارفانه فرانخوانند .وی اظهارداشت :امام بزرگوار ما عارف و سالک بزرگوار و راهنمای بزرگ دوران ما بودند و حجت خدا بر ما بودند و خواهند بود و اگر کسی آدرس عرفان ، اخلاق و لقاالله ، کرامت و دید برزخی می خواهد بدهد، چرا آدرس غلط می دهد ، ما امام را داریم ؛ مصیبت است که در جامعه خورشید را رها می کنند و دنبال کور سوهای شمع گونه کاذب بگردند .

وی با تکید بر اینکه نمی خواهیم نقش موثر دیگران را انکار کنیم گفت : در زمانی که عارف و سالکی داریم که در مسیر حق همه مدارج را رفته است ، در میدان جنگ عارف شده و در میدان مبارزه به خدا پیوسته و در میدان خدمت به مردم و جهاددر راه خدا و مبارزه با طاغوت کمال حقیقی را جستجو کرده است ، چرا دنبال این خورسید تابان نرویم ، چرا معرفی نکنیم و چرا در معرفی این چهره پر فروع کوتاهی می شود .

وی بابیان اینکه امام برزگوار با احدی در خصوص دین خدا معامله نمی کرد و در اجرای حلال و حرام خدا تعارف نداشت گفت : اخیرا در کتاب ارزشمند اقلیم خاطرات” تالیف خانم دکتر طباطبایی را مطالعه می کردم ، به این موضوع عجیب بارها برخوردم که امام در جزیی ترین جزئیات امور حرف و دستور خدا را سفارش و تاکید می کردند.

مجید انصاری در ادامه سخنان خود بر ارزیابی فرد و جامعه بویژه جامعه اسلامی برای حرکت در مسیر حق گفت : چند روز پیش گزارش مسئولین محترم در خصوص بروز نا امنی های اخیر ی را که مردم را نیزآزرده کرده می خواندم ، خیلی مکدر شدم که این برادرومسئول بزرگوار گفته اند الحمدالله آمار جرم و جنایت در کشور ما هنوز کمتر از کشورهای توسعه یافته است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز گلایه از این نوع مقایسه ها اظهار داشت : مگر شما کشور های توسعه یاقته و شاخص های آن را قبول دارید ؟ مگر کشور و نظام ما با آنان متفاوت نیست ، آنها راه دین ندارند و نظاماتشان طاغوتی است اما ما کشور مسلمان وشیعه که ادعای حکومت علوی و تحت عواطف عاشورا و محرم و آموزه های ائمه را داریم ، می باشیم ،بنابراین نباید در کشور ما جرم و جنایتی باشد حتی یک قتل هم در کشور ما زیاد است .

وی گفت : وقتی ۳۲ سال است که مردم و مسئولین ما ادعا دارند اگر در اقتصاد و صنعت و حوزه های مختلف مشکل داریم ( با دلایل محتلف ) اما در حیات طیّبه و زیست انسانی باید سرآمد باشیم چرا این اتفاقات رخ می دهد .متاسفانه امروز نه بر فضای کسب و کار آن شفاقیت احکام اسلامی حاکم است نه بر اجتماع و سیاست ما اخلاق اسلامی حاکم است .آیا ربا از کشور ما ریشه کم شده است ؟ آیا عدل و انصاف در همه کسب و کار ما حاکم است ؟ و در این اوضاع اقتصادی و گرانی همه به انصاف عمل می کنند ؟ آیا غیبت ، تهمت و دروغ و رمالی از جامعه رخت بر بسته است ؟

مجید انصاری اقزود :به برکت انقلاب اسلامی برخی گناهای آشکار تعطیل شد اما برای کشور امام زمان(عج)غیبت ، تهمت و دروغ زیبنده نیست حتی امروز که به لطف توسعه تکنولوژی گستره غیبت ، تهمت و دروغ عالم گیر هم شده است ، باید این مسایل را حل کنیم ، به خدا قسم این گناهان کبیره به صراحت قرآن کریم و فرموده پیامبر اکرم (ص) از گناهان ظاهری بسیار بدترو زشت تر است

نماینده ادوار مختلف مجلس در پایان اظهار داشت : جامعه ای که حیات طیّبه دارد که در آن اخلاق حاکم باشد ، دروغ و تهمت و وتخریب نباشد ، مهر و محبت حاکم باشد ؛ سوظن نباشد ، داوری نسبت به افراد در رسانه ها ، دستگاههای رسمی و اشخاص و محافل خصوصی عادلانه باشد .

وی اظهار داشت : به نظر می رسد بسیاری از شاخص های زندگی غیر پاکیزه در جامعه ریشه کن نشده باشد اما امیدواریم بتوانیم با شناخت شاخص های حیات علوی ، جامعه را به پیشرفت و کمال برسانیم

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter