نویدنو:07/05/1390  

 

 نویدنو  07/05/1390

 

 

رئيس دفتر مقام معظم رهبري:
ارزشهاي اسلامي به برکت انقلاب‌اسلامي و زحمات امام‌خميني(ره)، در ايران زنده شده‌است

خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: استان‌ها

رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: به برکت انقلاب اسلامي و زحمات امام خميني(ره)، ارزشهاي اسلامي در کشور ايران زنده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه يزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين "محمد محمدي گلپايگاني"، در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه يزد، افزود: نماز جمعه از ارزشهايي بود که به واسطه انقلاب و زحمات امام راحل(ره) پس از انقلاب احيا شد و اکنون در بيش از 700 شهر کشور نماز جمعه اقامه مي‌شود.

وي ادامه داد: در پيش از انقلاب به واسطه ظلم و ستم پهلوي، بسياري از مردم نمي‌دانستند که نماز جمعه چگونه خوانده مي‌شود يا اين که آداب نماز جمعه چيست، ولي به برکت اين انقلاب همه اين ارزشها دوباره در کشور زنده شده است.

رييس دفتر مقام معظم رهبري، اعتکاف را از ديگر ارزشهايي دانست که به واسطه انقلاب اسلامي و زحمات بنيانگذار کبير انقلاب، در کشور زنده شده است.

وي افزود: اکنون در جاي‌جاي اين کشور مراسم معنوي اعتکاف برگزار مي‌شود و ساليانه آمار بالايي از مردم در مساجد معتکف مي‌شوند و حجم بالايي از معتکفان را جواناني تشکيل مي‌دهند که امام خميني(ره) را نديده و آن وجود گوهربار را لمس نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني با اشاره به موج رو به گسترش ارزشهاي اسلامي، افزود: تنها در چند روز از نيمه شعبان بيش از 2 ميليون نفر، از مسجد مقدس جمکران بازديد کردند.

وي ادامه داد: روحانيان، ائمه جمعه و جماعات، مدرسان دانشگاهها و معلمان وظيفه دارند که حلقه مفقوده بين نسل اول و نسلهاي بعدي انقلاب را، که در حال به وجود آمدن است، پر کرده و امام خميني(ره) را معرفي کنند.

وي گفت: ياران امام راحل، ياران واقعي بودند که چشمانشان به دهان امام(ره) دوخته بود و از همه چيزشان حتي جانشان گذشتند که نمونه بارز آن شهيد "صدوقي" بود.

رييس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به اين که عزت و افتخار کنوني ملت به راحتي به دست نيامده است، خاطرنشان کرد: امام خميني(ره) هويت و شخصيت واقعي اين ملت را که در دستان پهلوي نحيف شده بود، برگرداند.

وي خطاب به امام جمعه جديد يزد، گفت: شهر يزد از وجود عالماني نظير آيت‌الله "سيد محمدکاظم طباطبايي يزدي" صاحب "عروه الوثقي" و "حاج عبدالکريم حائري يزدي" و شهيد محراب، برخوردار است که اين وظيفه شما را سنگين‌تر مي‌کند.

بر پايه اين گزارش، نماز جمعه اين هفته يزد به امامت آيت‌الله "ناصري يزدي"، امام جمعه جديد يزد اقامه شد.

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter