نویدنو:19/03/1390  

 

 نویدنو  19/03/1390

 

 

جعل و تحريف واقعيت درگذشت هدی صابر توسط روزنامه کيهان

سحام نيوز: در حاليکه مرحوم رضا هدی صابر، روزنامه نگار و فعال سياسی زنداني، بر اثر اعتصاب غذا جان باخته، روزنامه کيهان، تحت امر رهبر جمهوری اسلامي، در شماره روز دوشنبه بيست و سوم خرداد ماه خود، با تحريف واقعيت و قلب خبر، سعی کرد چهرۀ اين فعال ملی کشور را مخدوش نمايد.

روزنامه کيهان در ستون خاصی تحت عنوان ”رضا هدی صابر درگذشت“، ابتدا آورد : ”هدی صابر که از فعالان سياسی و درگير در ماجرای اغتشاشات سال ٨٨ بود، ديروز فوت کرد.“

روزنامه تحت امر رهبر جمهوری اسلامی و به مدير مسئولی حسين شريعتمداري، در ادامه تحريف واقعيت، بدون اشاره به زندانی بودن و اعتصاب غذايِ آن زنده ياد و همچنين فشارهای ناشی از همين اعتصاب و نهايتا تعلل مقامات در اعزام به موقع وی به بيمارستان، مدعی شد ”وی در بيمارستان مدرس تهران به دليل ابتلا به بيماری حاد قلبی درگذشته و فيروزه هدی صابر خواهر وی نيز مرگ وی را تأييد کرده است.“
گفتنی است روز جمعه ٢٠ خرداد هدی صابر، در حاليکه در اعتصاب غذا � در اعتراض به جانباختن هاله سحابی و هتاکی حکومت به مراسم خاکسپاری عزت الله سحابی- به سر می برد، دچار وخامت اوضاع شده و با تاخير بسيار و چندين ساعت پس از تحمل درد به بيمارستان انتقال داده شد، که در شامگاه شنبه ٢١ خرداد جان باخت.

مقامات امنيتی جمهوری اسلامي، از تحويل پيکر اين زندانی سياسی به خانواده اش خودداری نموده و آنرا همانند موارد ديگر مخالفان و فعالان سياسي، دور از دسترس خانواده و نزديکان نگاه داشته و به بهشت زهرا انتقال داده اند.
لازم به ذکر است مراسم تشييع پيکر آن شهيد، ساعت هفت و نيم بامداد امروز (دوشنبه) از مقابل غسالخانۀ بهشت زهرا به طرف محل دفن برگزار خواهد شد.
صابر، عضو تحريريه مجله توقيف شده‌ ايران فردا بود، که از تاريخ ١٢ مرداد ماه ١٣٨٩ در بازداشت بسر مي‌برد و از تاريخ ١٢ خرداد در اعتراض به قتل هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زده بود. وی طی سالهای اخير نيز، چندين بار دستگير و زندانی شده بود، از جمله همراه دو همراه و همفکر ديگرش رضا عليجانی و تقی رحماني، در خرداد ١٣٨٢ بازداشت و به مدت سه ماه در سلول انفرادی نگاهداری و در ارديبهشت ١٣٨٣ به پنج سال و نيم سال زندان محکوم شده بود.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter