نویدنو:28/02/1390  

 

 نویدنو  28/02/1390

 

 

چشم انداز فاجعه فوکوشیما *

هلن کالدی کوت (1) – برگردان : هاتف رحمانی


ابتدا مایلم این گزارش را که توسط آکادمی علوم نیویورک ، در باره چرنوبیل تهیه شده است نشان دهم .می توانید آن را دانلود کنید(2).آنها برای اولین بار 5000مقاله را از روسی به انگلیسی بر گردانده اند. به نظر می رسد ،  علیرغم آنچه سازمان بهداشت جهانی (3) وآژانس بین المللی انرژی هسته ای(4) می گویند تقریبا یک میلیون نفردر پی آمد چرنوبیل کشته شده اند. این یکی از بزرگترین ماست مالی کردن ها در تاریخ پزشکی است . به همین سبب هر کسی باید از آن آگاه باشد .       
سپس تمام آن را با ژاپن مقایسه می کنیم. ( وضع) ژاپن به خاطر عظمت آن چندین برابر بدتر از چرنوبیل است. من هرگز در زندگی فکر نمی کردم که شش راکتور هسته ای می توانند هم زمان در خطر باشند.(5) من اطلاع داشتم که مهندسین جنرال الکتریک که به طراحی این راکتورهای مارک ای جنرال الکتریک (IGE) کمک کردند، استعفا دادند چون می دانستند آنها خطرناکند.(6)  
 
همین طور ژاپن آنها را در یک گسل زلزله ساخت.راکتورها تا اندازه ای در برابر زلزله مقاومت کردند ، اما تاسیسات برق خارجی از کار افتاد، وبرق خنکی آب را تامین می کند،یک میلیون گالن در دقیقه، برای هریک از شش راکتور. بدون خنک کردن آب ،سطح آب پایین می آید،  ومیله ها آنقدر داغ  هستند که ذوب می شوند ، همانند (ذوب شدن) در جزیره تری مایل وچرنوبیل     
همین طورژنراتورهای دیزلی ، که به بزرگی ساختمان خانه ای هستند، توسط سونامی رو به ویرانی گذاشتند، بنا براین هیچ راهی برای حفظ گردش آب در راکتورها وجود ندارد. هرساله آنها نزدیک به سی تن میله بارادیو اکتیو فراوان را خارج می کنند که شما به هیچ وجه نمی توانید آن را تصور کنید .(8) هر یک از آن میله ها 12 فوت (360 سانتی متر) طول ونیم اینچ ضخامت دارند. میله ها تشعش بسیارزیادی ساطع می کنند ، که اگر شما دو دقیقه نزدیک آن به ایستید ، خواهید مرد . نه مرگ آنی . لیتوینکو روس را بیاد می آورید ، که چگونه با پلوتونیوم مسموم شد؟(9). مثل هم او ، با موهای ریخته ، وخونریزی از عفونت انبوه خواهید مرد ، همانطور که بیماران ایدزی می میرند.      
و(میله های خارج  شده) از نظر حرارتی بسیار داغ هستند ، بنابر این باید در استخر بزرگی گداشته شوند تا به تدریج خنک شوند. استخر در واقع هیچ  سقفی ندارد.     

سه انفجار هیدروژنی سقف را ازساختمان جدا کرده بودند ، نمی توان  ظرف را ازهسته مرکزی محدود کرد ،اما سقف را می توان . و استخر خنک کننده  بی حفاظ است. (10)دو تا از استخر های خنک کننده خشک هستند. آنها آبی در خود ندارند .به این معنی که میله های سوخت هسته ای راکتور ازماده ای بنام زیرکونیوم پوشیده اند.وقتی که زیرکونیوم درمعرض هوا قرار گیرد، می سوزد ، شعله ور می شود. دو تا از استخر های خنک کننده درحال حاضر در حال سوختن هستند.در استخر های خنک کننده نسبت به مرکز راکتور چندین برابر ، مثلا 10تا 20برابر تابش اشعه وجود دارد . در مرکز هر راکتوری تابش پایداری وجود دارد که می توان از آن هزار بمب در اندازه بمب های هیروشیما تولید کرد . ما با یک انرژی اهریمنی سر وکار داریم .    

  E=MC2 انرژی ای است که بمب های هسته ای را منفجر می کند. انشتین گفت انرژی هسته ای    یک روش جهنمی برای جوشاندن آب است .(11) به خاطر آن که تمام کاربرد قدرت هسته ای برای جوشاندن آب به وسیله حرارت کلان ، تبدیل آن به بخار، وچرخش توربینی است که برق تولید می کند .
حال وقتی که شما اورانیوم را می شکافید، 200عنصر جدید شکل می گیرند، تمام آنها برای بدن خیلی بیشتراز اورانیوم اصلی سمی هستند.(12)  گرچه اورانیوم هم تا حدی سمی است . امریکا آن را در فلوجه به کار برد، ودر بغداد. ودر فلوجه 80 درصد از نوزادان متولد شده به طور برجسته ای بد شکلند.(13) آنها بدون مغز ، یک چشمی ، بدون ارنج ....متولد می شوند. دکترها توصیه کرده اند که زنان بجه دار شدن را متوقف کنند. شیوع سرطان کودکان به 12 برابر رسیده است . این یک نسل کشی است – در عراق یک جنگ هسته ای  اجرا شد. اورانیومی که آنها استفاده می کنند بیش از 4.5 میلیون سال دوام دارد. بنا بر این ما داریم گهواره تمدن را آلوده می کنیم. " ائتلاف خواسته ها " 
در تاسیسات انرژی هسته ای ، اما حجم عظیمی از تابش اشعه ناشی ازدویست عنصر وجود دارد. برخی ( ازتابش اشعه ها ) ثانیه ها وبعضی میلیون ها سال دوام دارند . ید رادیواکتیو 6هفته دوام دارد، که سبب سرطان تیروئید می گردد.به همین خاطر است که مردم می گویند ،" بهتر است ید پتاسیم استفاده کنیم" چون جلو بالا آمدن ید رادیو اکتیو را ، که یعدا می تواند سبب سرطان تیروئید گردد سد می کند. 
در چرنوبیل ، بیش از 20.000نفردچار سرطان تیروئید شده اند.(14) آنها تیروئید شان را قطع کرده اند، وخواهند مرد مگر آن که هر روز جایگزین تیروئید دریافت کنند ، همانند دیابتی ها که انسولین تزریق می کنند.

 استرونتیوم -90 باقی خواهد ماند، 600 سال دوام دارد. وارد استخوان می شود ، که سبب سرطان استخوان  یا سرطان خون می گردد. سزیم 600سال عمر دارد- در سراسر اروپا وجود دارد.40درصد از اروپا هنوز آلوده به رادیو اکتیو است. مواد غذایی ترکیه شدیدا به رادیو اکتیو آلوده است .زردآلوی خشک شده یا فندق ترکیه را نخرید . ترکیه ای ها با روس ها خیلی متقلبانه رفتار کردند ، آنها تمام چای های رادیو اکتیو خودرا بعد از چرنوبیل به روسیه فرستادند. 
40درصد اروپا هنوز رادیو اکتیو است . مزارع بریتانیا، گوشت بره های آنها آنچنان پر از سزیم هستند که نمی توانند آنهارا بفروشند.غذای اروپایی نخورید .   
 
اما این همه در مقایسه با آن چه که اکنون در حال وقوع است چیزی نیست . یکی از کشنده ترین ها(تاثیرات جانبی) پلوتونیم است ، که بعد  پولوتو خوانده شد ، خدای تبه کاران زیرزمینی . اگر یک میلینیوم گرم از آن را تنفس کنید، می تواند شمارا دچار سرطان کند. به فرض اگر یک پوند پلوتونیوم به طور عادلانه ای توزیع گردد می تواند تمام مردم روی زمین را دچار سرطان نماید .

هر راکتوری در داخلش 250کیلو گرم پلوتینیوم دارد. شما برای ساخت یک بمب اتمی فقط به 2.5 کیلو پلوتونیوم احتیاج دارید، چون پلوتونیوم همان چیزی است که با آن بمب هارا می سازند.      
 
بنا براین هر کشوری  که یک راکتور اتمی دارد، با اورانیوم شما کار می کند. شما ( کانادا) بزرگترین صادر کننده اورانیوم در جهان هستید.(16)کانادا دو چیز می فروشد:گندم برای زندگی واورانیوم برای مرگ . پلوتونیوم هم درسرتاسر نیمکره شمالی تولید ومنتشر می شود . تاهم اکنون هم پلوتونیوم سر خودرا به سمت امریکای شمالی گرفته است .       
  
ید رادیو اکتیو، به اضافه پلوتونیوم، به اضافه سزیم ، به اضافه ترتیوم ومن می توانم (به این لیست ) اضافه واضافه تر کنم. وقتی باران می بارد ، غبار اتمی فرو می ریزد، ودر مواد غذایی متمرکز می شود. اگر به دریا بریزد ، جلبک ها وسخت پوستان  آن را هزاران بار غلیظ تر می سازند. وپس از آن ماهی کوچک ، وسپس ماهی بزرگ وسپس ما. (17)    
 
چون ما در راس زنجیره غذایی قرار داریم .شما نمی توانید این عناصر رادیو اکتیو را بچشید، نمی توانید آنها را مشاهده کنید،نمی توانید آنها را بو کنید.آنها خاموشند. وقتی آنها را وارد بدنتان می کنید ، شما ناگهان از سرطان کله پا نمی شوید، 5تا 60 سال طول می کشد تا مبتلا به سرطان گردید، و زمانی که غده ای در سینه خود احساس کردید ، ( آن غده) به شما نمی گوید ،" من در اثرمقداری استرونیوم – 90 در یک تکه از ماهی که بیست سال پیش خوردی ساخته شده ام"
تمام تابش زیان آور است.متراکم است – در معرض هر کدام که باشید بر مخاطره ابتلا به سرطان شما می افزاید . امرکیوم خطرناک تر از پلوتونیوم – می توانم ادامه دهم وباز هم ادامه دهم .بستگی دارد اگر باران ببارد ، اگر شما آمادگی ابتلا را داشته باشید یا نداشته باشید.اگر بارید واشعه فرو ریخت، مواد غذایی سبز نکن ، وغذا نخور، منظورم آن است که 600سال نخور.
دارند زباله رادیو اکتیو نیروگاه هسته ای رابه خاک  می سپارند، من خبر دارم نزدیک دریاچه انتاریو . ( زباله) نفوذ می کند ، میلیون ها سال دوام دارد ، در آب نفوذ می کند، ودر زنجیره غذایی . زباله رادیو اکتیو سرطان ، سرطان خون ، وبیماری های ژنتیک را برای همیشه همه گیر خواهد کرد. این بزرگترین خطر بهداشت عمومی است که جهان جدای از تهدید روزانه جنگ اتمی، تا کنون شاهد آن بوده است  .      
 
انشتین گفت ،" شکافت اتم همه چیز را تغییر داد، باید تفکر انسانی را نجات دهیم " – چه عمیق – " با این روش ما به سمت فاجعه بی مانندی شناور می شویم ". ما متکبریم ، ما غرور زیادی داریم ، ومن فکر می کنم نیمه مغز برخی از مغزهای انسان ( نیاز مند )آسیب شناسی است . (18)  
ما در موقعیتی قرار داریم که انرژی خورشید را مهار کرده ایم . این امر نهایتا خارج از کنترل است . وما به سادگی هیچ کاری نمی توانیم برای آن انجام دهیم .  

سرچشمه : گلوبال ریسرچ

*- سخنرانی عمومی  دکتر هلن کالدی کوت با حمایت مرکز تحقیقات جهانی شدن در 18مارس در مونترال
یادداشت ها :

1- هلن کالدی کوت بنیان گذار پزشکان برای مسئولیت اجتماعی ، ونویسنده کتاب "خطر هسته ای جدید " (نیو پرس سال 2002) است .

چرنوبیل: پی آمد های فاجعه برای مردم ومحیط زیست ، "سالنامه آکادمی علوم نیو یورک 
http://www.nyas.org/publications/annals/Detail.aspx?cid=f3f3bd16-51ba-4d7b-a086-753f44b3bfc1

3- نتایج بهداشتی حادثه چرنوبیل

http://www-ns.iaea.org/appraisals/chernobyl.asp
4- " پی آمد های حادثه چرنوبیل " ازانس بین المللی انرژی اتمی

 http://www-ns.iaea.org/appraisals/chernobyl.asp
5- برای یک  توصیف عمومی از مجموعه ، از جمله قسمت های متقاطع 6 راکتور، مراجعه کنید به :

 http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_nuclear_accidents    

6-http://en.wikipedia.org/wiki/GE_Three  

بر گزیده : در دوم فوریه 1976 ، گریگوری سی مینور ، ریچارد .ب. هوبارد و دیل .جی. بریدنبو" سوت بزن" در باره مشکلات امنیتی در تاسیسات هسته ای .سه مهندس توجه روزنامه نگاران را جلب کردند وافشا گری خود آنها در باره تهدید های انرژی هسته ای تاثیر قابل توجهی داشت . آنها بیانیه شان را با استعفای خود از مقامات مسئول در بخش انرژی هسته ای جنرال الکتریک هم زمان منتشر کردند، وبعدا خودشان را بعنوان مشاوران صنعت انرژی هسته ای برای دولت های ایالتی ،آزانس های فدرال ، ودولت های خارجی محرز کردند.


7- " دست وپا زدن ژاپن برای دفع فاجعه در حالی که بحران هسته ای بعد از زلزله عمیق می شود" اثر هیروکو تاباچی وماتول والد ، نیو یورک تایمز، 12مارس 2011


8- راهنمای طراحی برای راکتورهای آب چوش در فرمت پی دی اف در وب سایت " واقع چه رخ داد" منتشر شد ومی توان از آدرس زیر دانلود کرد :

http://whatreallyhappened.com/content/ge-manual-bwr6-reactor-design-and-operation

 

9- بر گزیده : الکساندر لیتوینکوافسر پیشین خدمات امنیتی فدرال روسیه ، اف .اس .بی و کا. گ.ب  بود، که از پیگرد در روسیه گریخت ودر انگلستان پناهندگی سیاسی گرفت.او دو کتاب نوشت ،" ویرانی روسیه :ترور از داخل " و " گروه جنایتکار لوبیانکا"، که در آنجا او سرویس جاسوسی روسیه را به دست داشتن در بمبگذاری های آپارتمانی ودیگر کنش های تروریستی برای به قدرت رساندن ولادیمیر پوتین کرد . در اول نوامبر سال 2006لیتوینکو بیمار وبستری شد . او سه هفته بعد ، با تبدیل شدن به اولین قربانی مسلم پلونیوم-210 کشنده - در گذشت . بنا به گفته پزشکان ، " قتل لیتوینکو نشانگر نقطه تحول نا میمونی است : آغاز شدن عصر تروریسم هسته ای " اظهارات لیتویتکو در باره بد رفتاری اف.اس.بی وبستر عمومی اتهامات او که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پشت بیماری غیر عادی او بود منجر به پوشش رسانه ای جهانی  شد .


10- خطر بزرگتر درپسماند  سوخت نهفته است تا در راکتورها " کیت برادشر وهیروکو تاباچی ، نیویورک تایمز ، 17مارس2011
www.nytimes.com/2011/03/18/world/asia/18spent.html

 

"Radiation Spread Seen; Frantic Repairs Go On,"
David Sanger & William J. Broad, NY Times, March 17, 2011
www.nytimes.com/2011/03/18/world/asia/18intel.html

"U.S. Sees Array of New Threats at Japan’s Nuclear Plant,"
James Glanz & William J. Broad, NY Times, April 6, 2011
www.nytimes.com/2011/04/06/world/asia/06nuclear.html

"Focus on preventing explosions at Japan nuke plant,"
Mari Yamaguchi, Associated Press, April 6, 2011
http://news.yahoo.com/s/ap/20110406/ap_on_bi_ge/as_japan_earthquake_654

11) http://wisequotes.org/nuclear-power-is-one-hell-of-a-way-to-boil-water

12) http://en.wikipedia.org/wiki/Decay_product

13-" امریکا متهم استفاده از گاز های سمی در فلوجه"
http://www.democracynow.org/2004/11/29/u_s_accused_of_using_poison
"Evidence of Extensive War Crimes, Unprecedented
in the annals of legal history," Niloufer Bhagwat,
Global Research, December 11, 2004
http://globalresearch.ca/articles/BHA412A.html

"Depleted Uranium Weapons: Dead Babies in Iraq and Afghanistan Are No Joke," by Dave Lindorff, Global Research, October 20, 2009
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=15744

"The consequences of a US war crime:
Cancer rate in Fallujah worse than Hiroshima,"
Tom Eley, World Socialist, July 23, 2010
http://www.wsws.org/articles/2010/jul2010/fall-j23.shtml

"Research Links Rise in Fallujah Birth Defects and Cancers to US Assault," Martin Chulov, The Guardian/UK, December 31, 2010
http://www.commondreams.org/headline/2010/12/31

14) "Chernobyl's Continuing Thyroid Impact,"
By Mary Shomon, December 15, 2003
http://thyroid.about.com/cs/nuclearexposure/a/chernob.htm

15) "Authorities lied on impact of Chernobyl in Turkey,"
Greenpeace Report
http://www.blackraiser.com/cherno.htm

16) WISE Report on the Worldwide Uranium Market
http://www.wise-uranium.org/umkt.html

"Why is Uranium Important to Canada?"
Canadian Nuclear Association,
http://www.cna.ca/english/pdf/nuclearfacts/04-NuclearFacts-uranium.pdf

17) http://en.wikipedia.org/wiki/Bioaccumulation

18) http://www.crystalinks.com/reptilianbrain.html

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter