نویدنو:18/02/1390  

 

 نویدنو  18/02/1390

 

شورای صلح و قتل بن لادن
برگردان میم حجری


سخنگوی شورای صلح در رابطه با خبر قتل اسامه بن لادن گفت:ما با هلهله و هورای پیروزی از سوی اوباما، مرکل و راسموسن نمی توانیم موافق باشیم.
آنها قتل بن لادن را «موفقیتی برای همه انسان ها» (مورفی، سفیر آمریکا)، «موفقیتی برای امنیت قوای ناتو و متحدین» (راسموسن، دبیر کل ناتو)، «موفقیتی برای نیروهای صلح» (آنگلا مرکل، صدر اعظمه آلمان) اعلام کرده اند.
اگر مرگ انسانی ـ هر چقدر هم جنایتش بزرگ باشد ـ از سوی سیاست مداران غرب با خوشحالی استقبال و جشن گرفته می شود، این بدان معنی است که آنها خود را به درجه تروریست ها تنزل داده اند و بسان تروریست ها برای شان زندگی انسانی بی ارج و ارزش است.

شورای صلح به چهار دلیل مخالفت خود را با هلهله و هورا اعلام می کند:

1- به بهانه 11 سپتامبر 2001 که مسئولش بن لادن قلمداد شده، حدود ده سال است که در افغانستان جنگ بی وقفه ای در جریان است. در این جنگ، چندین ده برابر قربانیان مرکز تجارت جهانی به قتل رسیده اند.
جنگ افغانستان که از سوی جورج بوش به عنوان انتقام گیری آغاز شده، ده ها بار بربرمنشانه تر از حادثه 11 سپتامبر است.

2-  بر خلاف ادعای انگلا مرکل، نمی توان از امنیت بیشتر سخن گفت، نه در افغانستان و نه در پاکستان.
سازمان های ترور در کشورهای دیگر نیز در طول این «جنگ ده ساله بر ضد ترور» فعال اند و مناطق بی شماری را بی ثبات ساخته اند. پایان این فاجعه را نمی توان با قتل یکی از سران ترور انتظار داشت.

3-  مرگ سردسته سازمان ترور هرگز نمی تواند راه حل معقولی باشد. اگر کسی واقعا در پی شناسائی شبکه ترور و فعالیت تروریست ها باشد، باید بن لادن را بیشتر زنده بخواهد و نه مرده.

4 -  در سال 2011 آماج اصلی ادامه جنگ در افغانستان، دستگیری اسامه بن لادن اعلام شده است. در قطعنامه 1273، 28 سپتامبر 2001 سازمان ملل متحد نیز چنین آمده است.
اکنون پس از قتل بن لادن، دیگر دلیلی برای ادامه جنگ در افغانستان وجود ندارد. وقت آن است که این جنگ فوری پایان یابد.اما متأسفانه در هیچ یک از موضعگیری ها از پایان جنگ حرفی بر زبان نمی اید.
شورای صلح بارها اعلام کرده است که با جنگ نمی توان بر ضد تروریسم مبارزه کرد. تروریسم فرم خاصی از جنایتکاری است که باید با استفاده از وسایل حقوقی ـ دولتی بر ضد آن مبارزه کرد.

http://www.kommunisten.eu

انتشار نخست : دائره المعارف روشنگری

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter