نویدنو:13/02/1390  

 

 نویدنو  13/02/1390

 

بیانیه هیئت سیاسی حزب کمونیست اسرائیل

از توافق فتح – حماس تابه رسمیت شناختن دولت فلسطین در سازمان ملل

 

 حزب کمونیست اسرائیل از توافق  اولیه توسط  نمایندگان فتح وجنبش حماس ، در خصوص استقرار دولت متحد موقت ، وتدارک برای انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس، وشورای ملی فلسطینی ها در طی 8ماه استقبال می کند.

 مصالحه بین فتح وحماس در رابطه با همکاری سیاسی کمک مهمی در جهت تلاش های انجام گرفته از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین ومقامات فلسطینی برای کسب حمایت اکثریت اعضای مجمع سازمان ملل در سپتامبر آینده به طرفداری از تاسیس دولت مستقل فلسطینی ، به پایتختی اورشلیم شرقی ، در کنار اسرائیل است.

حزب کمونیست اسرائیل اعلام می دارد که رای آینده مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با (تاسیس)دولتی فلسطینی درداخل مرزهای 4ژوئن 1967 به منافع بنیادی خلق های اسرائیل  وفلسطین در دست یابی به صلح عادلانه وپایدار، مبتنی بر پایان دادن به اشغال ، تخلیه شهرک ها ، و (یافتن) چاره ای برای مشکل آوارگان بر اساس قطعنامه های سازمان ملل ، خدمت می کند.    

 حزب کمونیست اسرائیل عکس العمل هیجان زده ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را ، مبنی بر آن که فتح باید بین صلح با اسرائیل وصلح با حماس یکی را انتخاب نماید محکوم می کند. یادآوری آن مهم است که ناتانیاهو وکابینه او کسانی هستند که بارها استدلال کرده اند که امضا توافق با فلسطینی ها می تواند غیرممکن باشد ، چون رئیس ابو مازن دولت غزه را نمایندگی نمی کند. اکنون ، به محض این که توافق فتح – حماس درحال تکوین است ، بار دیگر آشکار می شود که تنها چیزی که این دولت خطرناک کارشکن بدان علاقمند است ادامه اشغال وشهرک سازی است ، در حالی که مخاطره احتمال جنگ های جدید نیز وجود دارد . 

 حزب کمونیست اسرائیل شرکای خود درهداش (جبهه دموکراتیک برای صلح وبرابری) وتمام حامیان صلح در اسرائیل، یهودی ها وعرب ها را به یکسان برای تشدید مبارزه برای پایان دادن به اشغال وتشکیل نیروی متحدی در یک تلاش جهت جمع آوری حد اکثر حمایت گسترده افکار عمومی برای اعلامیه آینده مجمع سازمان ملل به طرفداری از تاسیس فلسطین مستقل در کنار اسرائیل فرا می خواند.  فرصت دست یابی به صلحی دائمی ، بر پایه اصل دو کشور مستقل ، در مرزهای چهارم ژوئن 1967، امروز بیش از هر زمانی در گذشته قابل لمس تر است . 

بیایید  اجازه ندهیم این فرصت تاریخی از دست ما بگریزد! بیایید دو ملت خودرا از جنگ وخون ریزی بیشتر نجات دهیم !

 یک دولت مستقل فلسطینی هم در راستای منافع توده های خلق اسرائیلی است !

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter