نویدنو:03/01/1390  

 

 نویدنو  03/01/1390

 

 نویدنو: سیل محکومیت دخالت نظامی امپریالیستی از سوی نیروهای ترقی خواه جهان ادامه دارد. در زیر توجه شمارا به چندین اعلامیه جلب می کنیم.

 

سیل محکومیت دخالت نظامی امپریالیستی در لیبی -1

 

بیانیه مطبوعاتی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری

شورای جهانی صلح :

جنگ علیه لیبی را هم اکنون متوقف کنید !

حزب کمونیست هند :

 بمباران لیبی را متوقف کنید

 

 

بیانیه مطبوعاتی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری

 آتن یونان 20مارس 2011

 " فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری دخالت نظامی امپریالیست ها علیه لیبی را محکوم می کند.

تحولات خطرناک در مدیترانه شرقی ، خاورمیانه، شمال افریقا ، درگیری ها ، و رقابت  بین اردوگاه های گوناگون امپریالیستی نفت لیبی، گاز طبیعی کشورهای شمال افریقا وکنترل راهبردی نقاط سرشار از مواد اولیه را هدف گرفته است.   

 این رقابت ها به جنگ های اقتصادی وجاسوسی یا میدان رزمی شبیه لیبی امروز منجر می شود.

 اتحادیه اروپا ، امریکا ، فرانسه ، انگلستان ودیگر متحدان ادعا می کنند که حمله آنها به لیبی در اجرای تصمیم های سازمان ملل است .

 آنها ریاکار ودروغگو هستند.

 چرا آنها همین کار را برای قطعنامه در باره قبرس انجام نمی دهند؟ چرا همین کار را برای اجرای ده ها قطعنامه برای فلسطین به کار نمی بندند؟ چرا همین کار را برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل برای متوقف کردن تحریم علیه کوبا انجام نمی دهند؟

 ما قطع فوری تجاوز نظامی علیه لیبی را خواستاریم. ما همبستگی انترناسیونالیستی خودرا با مردم لیبی ابراز می کنیم.

 دبیرخانه فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری

 

شورای جهانی صلح :

جنگ علیه لیبی را هم اکنون متوقف کنید !

  امپریالیسم جنگ جدیدی را آغاز کرده است !

 شورای جهانی صلح محکومیت شدید ومحکم خودرا درباره تجاوزامپریالیستی که علیه لیبی آغاز شده است ابراز می دارد. 

  عملیات کامل نظامی فرانسه ، بریتانیا وامریکا با پشتیبانی اتحادیه عرب وچندین کشور اتحادیه اروپا وعضو ناتو ، اثبات می کند که تجاوز از چندین روز قبل طراحی شده بود.

 امپریالیست ها ازبهانه مداخله بشر دوستانه وحفاظت از شهروندان ، برای هدف آشکار بدست گرفتن کنترل منابع نفتی وتحمیل یک رزیم یکدل جدید استفاده می کنند. شورای جهانی صلح در حین آن که پیش از این استفاده ازنیروهای نظامی ازسوی ارتش لیبی علیه شهروندان معترض را محکوم کرده است ، تصریح می کند که این تنها وحق مطلق مردم لیبی است تا برای دولت ومنابع طبیعی خودشان ، که اهداف واقعی قدرت های امپریالیستی وشرکت های چند ملیتی پشت سر آنها است تصمیم بگیرند.  

 هزاران لیبیایی قبلا کشته شده اند و قتل عام مردم لیبی از سوی امپریالیست ها برای سومین روز ادامه دارد . تحولات آشکارا ثابت می کند که قطعنامه 1973 شورای امنیت سازمان ملل برای تحمیل منطقه پرواز ممنوع بر فراز منطقه هوایی  لیبی صرفا در راستای آغاز جنگی علیه لیبی به کار گرفته شد . 

 سازمان ملل یکبار دیگر خودرامجرم یک تجاوزامپریالیستی می سازد همچنان که در مورد جنایات علیه خلق های افغانستان ، عراق و بسیاری موارد دیگر مجرم بود. ما خواستار پایان دادن فوری تجاوز وعقب نشینی نیروهای نظامی خارجی از منطقه هستیم.

جنگ علیه لیبی را هم اکنون متوقف کنید !

شورای جهانی صلح

بیستم مارس 2011

 

حزب کمونیست هند :

 بمباران لیبی را متوقف کنید

 حزب کمونیست هند بمباران هوایی مردم بی گناه لیبی از سوی نیروهای ناتو را به شدت محکوم می نماید . حزب احساس می کند که حمله نظامی ناتو تحت هدایت نیروهایی از فرانسه ، بریتانیا وامریکا ضد انسانی ترین شکل تجاوز را تشکیل می دهد. تلاش هایی برای اشغال لیبی همانند آنچه در مورد عراق به اجرا در آمد در حال اجراست که سبب کشتار مردم وانهدام گسترده ای می شود .ده ها نفر پیش از این تنها در حملات هوایی روز نخست کشته شده بودند.

 این رفتار شنیع تجاوز، تحت نام حفاظت از مردم لیبی ، دخالتی عریان در امور داخلی حاکمیت لیبی وحرکت حساب شده ای برای استقرار رژیمی دست نشانده در انجا است . مردم لیبی وبحرین باید اجازه داشته باشند امور خودرا به دست خودمستقر سازند. هر گونه دخالت خارجی تنها شرایط را بدتر خواهد کرد . چشم امریکا ومتحدان ناتو به ثروت نفتی است  ودراغماض با دولت سعودی ، تلاش می کنند قیام مردمی را شکست داده و ( اوضاع ) را به سود خود دگرگون نمایند.

حزب همچنین دولت هند را به اتخاذ موضعی استوارودرخواست تجدید نظردر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در باره لیبی ، که کار نیروهای ناتورا برای حمله تسهیل نمود ترغیب می نماید . دولت هند همچنین باید از طریق سازمان ملل توقف فوری بمباران هوایی مردم بی گناه را در خواست نماید .

حزب کمونیست هند


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter