نویدنو:25/11/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  25/11/1389

 

  

جنبش مردمی استوار و مصمم در مصاف بااستبداد ولایی


حضور پرشور توده ها در اعتراضات خیابانی امروز در چارچوب مجموعه شرایط نوینی که حاصل تحولات پرشتاب منطقه ای و فعل و انفعالات پر اهمیت از جمله ژرفش شکاف در حاکمیت، شکست و بن بست سیاست های فاجعه بار دولت کودتا در هر دو عرصه داخلی و خارجی، نگرانی، نارضایتی ژرف اجتماعی از اجرای برنامه آزاد سازی اقتصادی و جز اینها صورت گرفتند و بی شک منحصر به یک تظاهرات و حرکت مقطعی نبوده و نمی تواند باشد.


حضور توده ها ضامن تداوم مبارزه علیه دولت کودتا
با وجود جو پلیسی و مخالفت کودتاچیان با برپایی تظاهرات مستقل و مردمی در حمایت از مبارزات توده ای درمصر و تونس، ده ها هزار تن از مردم در تهران و دیگر شهرهای کشور به خیابان ها آمده و باردیگر سرزندگی، پویایی و توان جنبش مردمی را به نمایش گذاردند.
اعتراضات امروز بر تمامی تبلیغات عوام فریبانه مبنی بر "پایان فتنه" که در ماه های اخیر از سوی ولی فقیه، سپاه پاسداران و دولت ضد ملی احمدی نژاد درسطحی وسیع عنوان می شد، خط بطلان کشید. مزدوران تاریک اندیشی به وضوح و با بیم و هراس شاهد تداوم مبارزه بودند.
همچنانکه پیش بینی می شد، کودتاچیان با وحشیگری و خشونت کامل با توده های جان به لب رسیده برخورد کردند. حمله به دانشگاه امیر کبیر و ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان، شلیک گلوله به سمت مردم در خیابان های رودکی، توحید و آذربایجان، قطع عمدی برق در خیابان انقلاب و سپس حمله به مردم در تاریکی نمونه هایی از وحشی گری محسوب می شود که به صورت برنامه ریزی شده امروز به اجرا در آمد.
در حملات وحشیانه نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه به مردم، صد ها تن بازداشت و عده ای مجروح شدند. گزارشات منتشره حاکی از کشته شدن چند تن در تهران است.
نیروهای امنیتی با توجه به تجربه حوادث سال 88 و بکارگیری ترفندهای گوناگون تمام توان خود را برای جلوگیری از پیوند میان تجمعات پراکنده تهران متمرکز کرده بودند.
واحدهای لباس شخصی، ماموران مخفی سپاه که امروز حضوری فوق العاده گسترده در خیابان ها داشتند و نیز یگان های ضد شورش نیروی انتظامی با استقرار در مناطق مختلف و حملات پی در پی حساب شده به تجمع مردم در هر منطقه، مانع از پیوستن صفوف تظاهر کنندگان به یکدیگر می شدند.
پیش از این نیز کودتاچیان با بازداشت افراد و شخصیت های موثر در تدارک و سازماندهی تظاهرات 25 بهمن تلاش کرده بودند کلیه شبکه های ارتباطی جنبش مردمی را مختل سازند.
حصر خانگی مهدی کروبی، قطع ارتباط میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خارج و ممانعت ازشرکت آنها در راه پیمایی امروز از زمره دیگر شگردهای امنیتی کودتاچیان بود.
به رغم همه این تمهیدات و فضای سنگین امنیتی، توده ها با حضور خود در صحنه در برابر یک آزمون دشوار، سربلند بیرون آمده و قدرت و ریشه ژرف جنبش را آشکارتر ساختند. در تظاهرات امروز شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور"، "خامنه ای حیا کن- مبارک نگاه کن"، "پلیس جدا از دولت- بیا کنار ملت"، "مبارک، بن علی نوبت سید علی" سر داده شد.
حضور پرشور توده ها در اعتراضات خیابانی امروز در چارچوب مجموعه شرایط نوینی که حاصل تحولات پرشتاب منطقه ای و فعل و انفعالات پر اهمیت از جمله ژرفش شکاف در حاکمیت، شکست و بن بست سیاست های فاجعه بار دولت کودتا در هر دو عرصه داخلی و خارجی، نگرانی، نارضایتی ژرف اجتماعی از اجرای برنامه آزاد سازی اقتصادی و جز اینها صورت گرفتند و بی شک منحصر به یک تظاهرات و حرکت مقطعی نبوده و نمی تواند باشد.
خشونت و وحشی گری نیروهای امنیتی، لباس شخصی ها و ماموران مخفی سپاه پاسداران و بسیج نمایانگر موقعیت شکننده و متزلزل کودتاچیان است. باید از ولی فقیه و دیگر کودتاچیان پرسید اگر رهبران جنبش "جنازه ای بیش نیستند" و "فتنه پایان یافته" چرا باید تهران و شهرهای عمده کشور امروز شاهد استقرار پرتعداد نیروهای امنیتی آن هم در چنین ابعاد و سرکوب و خشونت وصف ناپذیر باشد؟
درآزمون 25 بهمن جنبش مردمی ثابت کرد نیروی غیر قابل انکار در معادلات سیاسی میهن ماست و بدون درنظر گرفتن نقش این عامل موثر، راه برون رفت از بحران کنونی متصور و ممکن نیست و نخواهد بود.
جنبش مردمی با پایبندی به خواسته های روشن مردم، وحدت و اتحاد عمل و ارایه یک برنامه واقع بینانه خواهد توانست ضمن ایجاد زمینه های مناسب برای تعامل میان همه حزب ها و سازمان های ضد استبدادی به وظایف تاریخی خود در مقابله و مبارزه با استبداد ولایی عمل نماید. تجربه موفق 25 بهمن موید این واقعیت است.
درود پر شور به مردم دلیر ایران
افتخار جاودان به خاطره جانباختگان راه آزادی

سایت حزب توده ایران
۲۵ بهمن ۱٣٨۹ - ۱۴ فوريه ۲۰۱۱

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter