نویدنو:24/11/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  24/11/1389

 

  

وحشت کودتاچیان از جنبش مردمی

بازداشت فعالین سیاسی و ایجاد رعب و وحشت در آستانه 25 بهمن


مانورهای گوناگون و اعمال روش سرکوبگرانه در واقع تمهیدات دولت ضد ملی کودتا برای مقابله با جنبش مردمی و خنثی ساختن فراخوان تظاهرات 25 بهمن محسوب می شود.


در روزهای اخیر نهادهای امنیتی- نظامی با هماهنگی قوه قضاییه گروه دیگری از مبارزان و فعالان سیاسی و اجتماعی را بازداشت و روانه زندان ساختند.
پس از آنکه اژه ای، دادستان کل جمهوری اسلامی، فراخوان صادرشده از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای راهپیمایی 25 بهمن در حمایت از مبارزات مردم مصر و تونس را حرکتی "تفرقه افکنانه" نامیده، به تهدید مردم پرداخت، در اقدامی برنامه ریزی شده تعدادی از فعالین سیاسی و اجتماعی بازداشت و اعمال فشار به جنبش های اجتماعی و نهادهای مردمی تشدید گردید. روز دوشنبه 18 بهمن ماه بیش از 15 نفر از مادران پارک لاله(مادران عزادار) برای به اصطلاح ادای پاره ای از توضیحات به وزارت اطلاعات احضار شدند. این احضار گسترده مصداق روشن ایجاد رعب و وحشت در میان مخالفان و منتقدان استبداد ولایی تلقی می گردد. به فاصله اندکی نهادهای امنیتی- نظامی، جنبش سندیکایی زحمتکشان را هدف فشارهای خود قرار دادند. حراست و بسیج کارخانه های نیشکر هفت تپه مانع از بازگشت عده ای از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به کار شدند. همچنین روز چهارشنبه 20 بهمن بسیج به تجمع کارگران این مجتمع صنعتی حمله برد. علاوه بر اینها شاهد بازداشت تعدادی از مبارزان و فعالان سیاسی نیز هستیم. پایگاه خبری سحام نیوز 20 بهمن ماه گزارش داد تقی رحمانی عضو شورای ائتلاف نیروهای ملی- مذهبی و عضو فعال ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در منزلش بازداشت شد. از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی کلمه 21 بهمن ماه اعلام نمود دکتر میراحمدی زاده، عضو بنیاد باران و از پیروان و شاگردان آیت الله منتظری، در شهر قم بازداشت گردید.
اتهام وی تلاش برای هماهنگی میان برخی روحانیون و طلاب قم با رهبران جنبش سبز عنوان گردیده است. همچنین به گزارش رسانه های اینترنتی محمد حسین شریف زادگان، عضو ستاد میرحسین موسوی، صالح نقره کار، میثم محمدی و امید محدث توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده اند.
به علاوه باید به صدور احکام ناعادلانه و تشدید فشار به زندانیان سیاسی و نیز صدور احکام ضد انسانی اعدام برا ی ایجاد هراس در جامعه اشاره نمود. در کنار این مسائل اعمال محدودیت های جدید برای رهبری جنبش از جمله ممانعت از دیدار اعضای خانواده کروبی با او(حصر خانگی) از دیگر شگردهای امنیتی کودتاچیان است.
مانورهای گوناگون و اعمال روش سرکوبگرانه در واقع تمهیدات دولت ضد ملی کودتا برای مقابله با جنبش مردمی و خنثی ساختن فراخوان تظاهرات 25 بهمن محسوب می شود.
میزان وحشت کودتاچیان را می توان در سخنان فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ(پاسدار همدانی) مشاهده کرد که با صراحت و بیم از جنبش توده ها خاطرنشان ساخت: "با هر گونه تحرک آنها بشدت برخورد می کنیم... قطعا آنها را ضد انقلاب و جاسوس می دانیم و بشدت با آنها برخورد خواهیم کرد." این زبان تهدیدآمیز بیش از همه نشانگر هراس و موقعیت متزلزل کودتاچیان ارزیابی می شود. سیاست سرکوب و ایجاد رعب و وحشت به هیچ رو نخواهد توانست در اراده توده ها به ادامه مبارزه علیه استبداد ولایی و دولت نامشروع کودتا خللی وارد آورد. همانگونه که مهدی کروبی اخیرا در گفت و گوی اینترنتی خود با روزنامه نیویورک تایمز یادآوری کرده است: "جنبش مردم مصر و تونس جان دوباره ای به کالبد جنبش سبز ایران دمیده است که سال گذشته به شدیدترین نحو ممکن توسط حکومت سرکوب شد... جنبش سبز نه تنها زنده است بلکه همچنان پویا و استوار به سوی آرمان های رهایی بخش خود گام برمی دارد."
وحشت کودتاچیان از همین تداوم مبارزه، ایستادگی رهبران جنبش علی رغم اعمال فشارهای سنگین و امکانات معین عینی و ذهنی برای وسیع ترین اتحاد عمل میان حزب ها، سازمان ها و جنبش های ملی، مردمی و انقلابی در صحنه سیاسی کشور است.
مبارزه علیه استبداد ولایی با تکیه به نیروی پرتوان توده ها و استفاده از همه روزنه ها در اشکال مختلف برای دستیابی به آزادی، عدالت اجتماعی و تحقق حق حاکمیت مردم ادامه داشته و خواهد داشت.

سایت حزب توده ایران
۲۱ بهمن ۱٣٨۹ - ۱۰ فوريه ۲۰۱۱

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter