نویدنو:17/11/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  17/11/1389

 

  

با تجمع در برابر دفتر نخست‌وزيري؛  

اپوزیسیون اردن خواستار بركناري نخست‌وزیر جدید شد

 

در حالی که «معروف البخيت»، نخست‌وزير انتصابي ملك عبدالله کوشش‌های خود را برای تشکيل کابينه جديد آغاز کرده بيش از ۱۰۰ عضو جبهه «عمل اسلامی» و حاميان آن تظاهرات اعتراض‌آميزی را درمقابل دفتر نخست‌وزير برگزيده ترتيب دادند.

 

ایلنا: بزرگترين گروه اپوزيسيون اردن به نخست‌وزير جديد انتخابی «ملک عبدالله» اعتراض کرده است.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، در حالی که «معروف البخيت»، نخست‌وزير انتصابي ملك عبدالله کوشش‌های خود را برای تشکيل کابينه جديد آغاز کرده چهارشنبه بيش از ۱۰۰ عضو جبهه «عمل اسلامی» و حاميان آن تظاهرات اعتراض‌آميزی را در مقابل دفتر نخست‌وزير برگزيده ترتيب دادند.
معترضان اعلام كردند كه به اعتقاد آنان بخيت برای اجرای اصلاحات سياسی مناسب نيست.
جبهه عمل اسلامی که شاخه سياسی «اخوان‌المسلمين» اردن تلقی می‌شود از البخيت خواسته است كه استعفا دهد.
اين در حالي است كه يک روز پس از آن که ملک عبدالله، پادشاه اردن او را به سمت نخست‌ وزیری منصوب کرده رایزنی برای تشکیل دولت جدید راآغاز کرده است.
وي چهارشنبه با «طاهر مصری»، رئیس سنا ملاقات کرده است.
خبرگزاری اردنی «پترا» گزارش داده كه آنها درباره نیاز به انجام اصلاحاتی در دولت بحث کردند، و بخیت متعهد شد اصلاحات را هرچه زودتر عملی کند.
ملک عبدالله سه‌شنبه در پی هفته‌ها اعتراض‌هاي عمومی برای دگرگونی سیاسی، دولت را که تظاهرکنندگان مسئول افزایش قیمت‌های سوخت و غذا و نیز کندی اصلاحات سیاسی می‌دانستند، برکنار كرد.
کاخ سلطنتی اردن سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت كه ملک عبدالله کابینه جدید را مامور کرده برای انجام آنچه آن را «اصلاحات سیاسی واقعی» نامید، گام‌های «عملی و سریع» بردارد.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter