نویدنو:20/09/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  20/9/1389

 


 

انجمن صلح سبز، وال مارت را در پکن به فروش فرآورده های الوده  متهم کرد

نویسنده: ژوتیانران-برگردان: آرش


"سود فراتر از مردم" شعار پارچه نوشته ای بود که از سوی اعضا صلح سبز* درشعبه داجیااوتینگ وال مارت** در پکن در ساعت 11صبح پنجشنبه ، زمانی که سازمان های حافظ محیط زیست جایزه ترازوی زرین خودرا به غول خرده فروشی به خاطر فروش به اصطلاح فراورده های آلوده  اهدا کرد نصب شد .
وانگ ویکانگ ، مدیر کل برنامه غذا وکشاورزی صلح سبز چین گفت "ترازو دو کفه دارد.کفه سنگین ترنگهدارنده دلاراست ، در حالی که سلامت مردم وقوانین در کفه سبکتر قرار دارند ، وال مارت سلامت مردم وقوانین چین را نادیده می گیرد."
بر اساس گزارش منتشرشده ازسوی صلح سبز چین در21اکتبر ، پس مانده به شدت سمی از مواد شیمیایی مزارع ، از جمله سم آفت کش وحشره کش های به شدت سمی که استفاده از هردوی آنها از سوی وزارت کشاورزی ممنوع شده ، در میوه ها وسبزیجات عرضه شده از سوی وال مارت مشاهده  شده بود.
قانون بهداشت مواد غذایی فروش هر گونه محصولات کشاورزی را که حاوی مواد شیمیایی ممنوع شده مزارع باشد منع می کند.
صلح سبزتحقیق از سه سوپر مارکت وال مارت در پکن وکینگادو را  در ماه سپتامبرهدایت کرد . وانگ ژیائوجون ، مدیر روابط عمومی صلح سبز چین گفت :" تحقیق در یک آزمایشگاه مستقل طرف سوم انجام گرفت ونتیجه استوار است ، اما ما اختیار فاش کردن نام آزمایشگاه را نداریم."
یک معاون مدیر کل با نام خانوادگی هوانگ در وال مارت  داجیااوتینگ ، جایی که پس مانده آفت کش در سبزیجات خردل پیدا شده بود ، از اظهار نظر در باره اتهام خودداری کرد .
جیانگ وی یک نماینده روابط عمومی وال مارت چین گفت :" ما اکیدا قوانین واستاندارد های چین را رعایت می کنیم ، ویک سری اقدامات نظارتی را برای تضمین آن که محصولات ما به استاندارد های بالای ملی برسند یا حتی از آنها فراتر روند پذیرفته ایم .

سرچشمه : گلوبال تایمز

*- صلح سبز یک سازمان غیر دولتی است که در عرصه حفظ محیط زیست ودفاع از حقوق مصرف کنندگان فعالیت می کند. (برگرداننده )

**- وال مارت بزرگترین فروشگاه زنجیره ای امریکا وجهان که در اکثر کشورهای جهان دارای شعبه های بسیاری است وبه غول خرده فروشی شهرت دارد.(برگرداننده )

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter