نویدنو:30/07/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

1389/7/30:نویدنو

 

 

خواهشی از آقای فرزین خوشچین

هاتف رحمانی

آقای فرزین خوشچین اخیرا ، پس از سیر آفاق وانفس وبحث و تحقیق ومطالعه فراوان ، کلاس آموزش مارکسیسم برای منحرفینی از نوع آنارشیست ها ، ریوزیونیست ها ، اپورتونیست ها وچه ها وچه ها .. باز کرده اند وهمگان را به درس آموزی در این مکتب خانه دعوت می نمایند. این رخ دادی خجسته است وجای سپاس دارد.

از طرف دیگر آقای خوشچین با قبول نمایندگی کمونیست ها به "کشورهای دموکراتیک " در دادن «جايزه برای آشوب آفرينان و ويرانگران دمکراسی » تاخته ومواضع درست کمونیست ها را به اطلاع عموم رسانده اند. ما به سهم خود هم به این پذیرش نمایندگی ، که در واقع امر وظیفه بسیار دشواری است ، وهم به دفاع جانانه از مواضع کمونیست ها از جانب ایشان  تبریک می گوییم. اما نمی توانیم برخی " مبهمات " را در نوشته های ایشان نا دیده بگذاریم .

ایشان در مقاله " جايزه برای آشوب آفرينان و ويرانگران دمکراسی از سوی کشورهای دمکراتيک" (1) که در تارنگاشت وزین روشنگری درج شده است از جمله نوشته اند :" ما مارکسيستها با توده های مردم کشورهای جهان، که به دينهای گوناگون باور دارند روراست هستيم و نمی خواهيم آنها را گول بزنيم. ما خودمان را ديندار نشان نمی دهيم. مردم می دانند، که تاکتيک شکست خورده و مفتضح حزب توده، ربطی به مارکسيسم ندارد. ما نه مسلمان هستيم، و نه تظاهر به مسلمانی می کنيم. اما، از هرگونه توهين به احساسات مذهبی مردم، ابراز انزجار می کنيم."

 ما نیز به سهم خود با بخش اعظم این گزاره موافقیم اما نمی توانیم هضم کنیم که مردم از کجا می دانند که حزب توده در این رابطه چه" تاکتیک شکست خورده ومفتضحی داشته "که "ربطی به مارکسیسم ندارد."

بنا بر آموزه مارکسیستی  "تحلیل مشخص از شرایط مشخص"  که حتما اقای خوشچین هم بر آن تاکید داشته وآن را تدریس می کنند، از محضر استادی ایشان تقاضا داریم :

1-            لطفا نسبت به روشن کردن کلیت جمله ای که "مردم می دانند.." منابع تحقیقی خودرا به اطلاع عموم برسانند .

2-            اندکی با فاکت وسند به تشریح "تاکتیک شکست خورده ومفتضح حزب توده " که" ربطی به مارکسیسم ندارد" به پردازند.

3-            در صورت امکان آدرسی از مواضع اعلام شده در طی بیش از 40سال حضور سایر گروه های مدعی مارکسیسم در صحنه اجتماعی ایران را در این باره مشخص ، یعنی رابطه بین مارکسیست ها وپیروان سایر مذاهب وادیان که به " مارکسیسم ربط دارد" منتشر نمایند. 

با سپاس فراوان

30/7/1389

 

 

---------------------------------

1- http://www.roshangari.net/as/ds.cgi?art=20101012182002.html


 

 

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter