نویدنو:12/07/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

1389/7/12:نویدنو

 

 


 

گردوغبار آزمایش های هسته ای امریکا به مناطق گسترده ای از جهان رسید

 

بنا به سند غیر محرمانه شده امریکایی ، غبار رادیو اکتیو تاشی ازانجام  انفجارهای آزمایش هسته ای امریکا  در بیکینی اتول واقع در پاسیفیک جنوبی در سال 1954 ، منطقه وسیعی ، از جمله امریکا ، وژاپن را در بر گرفت.

این موضوع در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در 27سپتامبر امسال از سوی یاماشیتا ماساتوشی ،به نمایندگی از سازمانی درحوزه اداری کوچی که ازبازماندگان آزمایش های هسته ای امریکا حمایت می کند افشا شد.

سند در ماه می سال 1955از طرف هیئت آب وهوا ووزارت انرژی امریکا جمع آوری شده بود. خلاصه ای از آن در سال1984منتشر شده بود.یاماشیتا وهمکاران او تمام متن را از وب سایت وزارت انرژی در مارس امسال دانلود کردند وبا دقت آن را مورد بازرسی کردند.

آنها دریافتند که میزان غبار رادیو اکتیو ناشی ازرشته انفجارهای هسته ای آزمایشی 1954امریکا( قلعه عملیات) حدود 22.73مگا کوری تخمیم زده شده بود ، و دریافتند که مناطق آلوده به شکل تخم مرغی گسترش یافته وژاپن ، امریکا وافریقا را در بر می گیرد.

درجریان آزمایش یک بمب هیدروژنی درمنطقه اتول، دراول مارس1954،صد ها قایق ماهیگیری ژاپنی ، از جمله دایگو فمکوریومارو (" آژدهای خوشبخت شماره 5")  در معرض مقدارعظیمی از اشعه قرار گرفتند.

 

 سرچشمه : بولتن انگلیسی حزب کمونیست ژاپن


 

 

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter