نویدنو:23/06/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

1389/6/23:نویدنو

 

 

 

ملاقات دوجانبه کوساتو  وحزب کمونیست افریقای جنوبی در 6سپتامبر 2010

برگردان : مهرگان

mehrgan1389@gmail.com

 

رهبری حزب کمونیست افریقای جنوبی وکوساتو(سازمان کنفدراسیون اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی ) در ششم سپتامبر ، در یک ملاقات دوجانبه برای بررسی علایق مشترک وبهترین روش پیش برد مبارزه برای سوسیالیسم گرد هم آمدند .

گردهمایی  در ادامه گردهمایی دو جانبه برگزار شده در 26آوریل در اوایل سال جاری بود. گردهمایی با روزی مصادف بود که اتحادیه های بخش دولتی در حال اعلام تعلیق اعتصاب موفقیت آمیز، رزم جو  ووسیعا حمایت شده ای بودند که بیش از سه هفته طول کشیده بود.

در آینده یک فرایند فراگیرپس از پایان اعتصاب ، در الزامات سیاسی عملی خواهد شد  و درس هایی قطعی برای چگونگی حفظ شدت رزمندگی و قابلیت منعطفی که اعتصاب کارکنان بخش دولتی بازی کرد اخذ می شود. این امر شامل بحث گسترده ای برای تشدید شتاب حرکت کارزار دست مزد مکفی نیز می شود.

همایش تایید کرد که در طی دوره اعتصاب  اظهاراتی از سوی هر دو سازمان  نسبت به یکدیگر ایراد  شد که در راستای  منافع  دراز مدت مبارزه طبقه کارگر نبود . طرفین متعهد شدند که چنین ستیزه های عمومی درآینده به خاطر آن که انجام آن به سود هیچ یک از طرفین نیست تکرار نخواهد شد .   

موافقت شد که هر دو سازمان  به تلاش در جهت اطمینان ازآن که یکدیگر را تقویت می کنند ادامه دهند . شرایط سیاسی جاری وچالش های پیش روی کشور ما می طلبد که این دو تشکیلات آماده باش خودرا لغو نکنند.  

همایش تایید کرد که فوری  ترین چالش مراقبت از آن است که اتحاد وشرکای منفرد آن از جمله کنگره ملی افریقا قوی تر شوند.ما چشم انتظار شورای ملی عمومی  آینده کنگره ملی افریقا هستیم ، که مرور میان مدتی از چگونگی چالش های بسیاری که با آن مواجهیم به عمل خواهد آورد . ما از طریق برخی اسناد مباحثات کنگره ملی افریقا دلگرم شده ایم وامیدواریم آنها مباحثاتی سرزنده وسازنده ای را به راه اندازند. ما همچنین امید واریم که شورای ملی عمومی از سوی افرادی که خواهان وارد کردن دستور جلسات نامربوط برای " تغییر رژیم" هستند مورد سوء استفاده قرار نگیرد. انقلاب ملی دموکراتیک با خطر واقعی ربوده شدن از سوی هوچی گران وگرایش جدیدی که در نهضت پس از پولوکوان ظاهر شده است  مواجه است که شعارهای آتشین انقلابی را برای جلب توده ها به کار می برند در حالی که نیت واقعی آنها تامین قدرت سیاسی بعنوان پیش زمینه ای برای انباشت ثروت برای خودشان است وهدف اصلی آنها ریاست است .    

همایش با نگرانی اعلام کرد که اگرچه دولت به اقداماتی برای بهبود زندگی مردم ما ادامه می دهد ،اما این افدام ها در صورتی که تنها به وصله کاری در الگوهای بنیادی مالکیت بپردازد که عموما در محتوی وفرم استعماری باقی هستند ممکن است غیر قابل تحمل باشند.  

همایش در این زمینه تصریح کرد که مرکز وظایف استراتژیکی که باید از سوی دو تشکیلات مورد تعهد باشد قرار دادن  بحث  برسر راه رشد جدید در راس دستور کار کشور است . در این زمینه کوساتو ارائه پیشنهادات خود برای راه رشد جدید را در 14سپتامبر آغاز خواهد کرد .  

همایش اظهار داشت زمانی که نشانه هایی مبنی بر آن که  سرمایه باردیگر برای استفاده بیشتر از توزیع دموکراتیک آماده می شود وجود دارد ، کوساتو وحزب کمونیست افریقای جنوبی نمی توانند کناره گیری کنند ونیروهای خودرا محصور نمایند. در همایش با نگرانی ابراز شد که  میلیاردها راند(پول افریقای جنوبی) انحراف ازمنابع مالی خصوصی ودولتی نظیر پی ای سی  (شرکت سرمایه گذاری دولتی) وآی دی سی (شرکت توسعه صنعتی) برای تامین مالی  پروژه محدود خود کفای  بی ای ای ( بهبود اقتصاد سیاه پوستان) که کاری با بهبود زندگی طبقه کارگر وفقرا ندارد ادامه دارد.   

کارزار سرخ اکتبر حزب کمونیست افریقای جنوبی  در میان سایر مطالبات در خواست خواهد کرد که ندلاک (شورای ملی توسعه اقتصاد وکار) جلسه ای متشکل از نهادهای مالی دولتی وخصوصی را برای حسابرسی  در مورد چگونگی استفاده وسرمایه گذاری سرمایه های دولتی تحت کنترل آنها تشکیل دهد.  

دو دبیر کل به زودی برای عملی کردن موار د زیر دیدار خواهند کرد:

تدارک حوزه  قانونی برای برنامه ای به سوی سوسیالیسم.

تدارک سند مختصری که بازتاب دهنده مباحثات تئوریک انجام شده  در طی همایش با شد ، این سند می تواند تعهدات آینده را گزارش کند .

آماده کردن  توان درونی و رویکرد ما نسبت به شورای عمومی ملی کنگره ملی افریقا 

قطعی کردن هماهنگی بین برنامه های ما از جمله پیش برد روند های (تاسیس) یک روزنامه یومیه و برنامه آموزش سیاسی توده ای با هدف گیری کارگران جوان ونوجوان

تهیه طرحی برای حرکت به سمت برنامه توسعه سازمانی مشترک که حاصل آن مراحل شفاف تشخیص وارزیابی از برنامه های ما  ومکانیسم پاسخگویی موثر را مشخص خواهد کرد.

تهیه طرح کلی منابعی که مستلزم  حمایت حزب کمونیست افریقای جنوبی خواهد بود وطرحی برای تجهیزکردن آن منابع .

تهیه رویکردی در چگونگی  دفاع ما از لایه های مترقی درسیاست  کنگره ملی افریقا و گرایش مدام آن به سوی طبقه کارگر.

ایجاد هدفمندانه پیوستگی اتحاد در عمل حول چشم انداز منشور آزادی وبرنامه ای برای پیش بردن 5 اولویت

تشریح چشم اندازی که بتواند وسیع ترین گروه مردم، مخصوصا لایه های میانی را جذب نماید. چشم انداز می تواند نشانگرهدف مشترکی باشد که بین طبقه کارگر ولایه های میانی سیاه پوست وتا حدی بورژوازی نو ظهورسیاه  در مبارزه برای تغییر بنیادی جامعه ما  وجود دارد . این امر می تواند شکل کارزاری (کمپینی) مانند کارزار بخش مالی ، رفرم های ارضی وشکستن انحصار خفه کننده سرمایه سفید را به خود بگیرد.

تعهد به آن که همایش های دوجانبه ح.ک.ا.ج و کوساتو در سطح استانی نیز برای تعقیب برنامه های طبقه کارگر برگزار شود.

همایش تایید کرد که اگر این وظایف با توجه به نتیجه منطقی آنها اجرا گردد مستلزم همبستگی بین دوتشکلات سوسیالیست خواهد بود ومتضمن برگزاری همایش هایی حداقل یکبار در ماه  می باشد .

مالسلا مالکا ، سخنگوی ح .ک .ا.ج

پاتریک کراون ، سخنگوی کوساتو

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter