نویدنو:10/05/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

با مبارزه ای متحد مانع از تکرار فاجعه در زندان ها شویم!

"اعتصاب غذا و مقاومت در زندان های کشور"

با توجه به جنایت هولناک و فراموش نشدنی فاجعه ملی در سال 1367، نمی توان و نباید نسبت به اقدام های رژیم در زندان های کشور منفعل بود و یا سکوت اختیار کرد. باید با تمام توان توطئه ارتجاع در خصوص زندانیان سیاسی را افشاء و خواست آزادی بدون قید و شرط آنها را درعرصه ملی، در بین نیروهای ترقی خواه جهان و سازمان های بین المللی طرح ساخت

گروهی از زندانیان سیاسی دراعتراض به تشدید فشار ها و ایجاد جو ارعاب و وحشت در داخل زندان ها و بازداشتگاه ها دست به اعتصاب غذا زده اند.
برپایه گزارش پایگاه اطلاع رسانی کلمه 6 مرداد ماه، حداقل شانزده زندانی سیاسی که در میان آنها نام برخی فعالان سیاسی، صنفی، روزنامه نگاران و مبارزان جنبش دانشجویی و دگراندیشان به چشم می خورد در این اعتصاب غذا شرکت دارند.
پایگاه اطلاع رسانی کلمه در این باره می نویسد: "اسامی شانزده زندانی سیاسی که سه روز پیش... از بندعمومی 350 به سلول های انفرادی بند 240 منتقل شده بودند، مشخص شد. همه این زندانی ها در اعتراض به انتقال شان به سلول انفرادی اعتصاب غذای خود را آغاز کردند..."
همزمان با انتشار این خبر و مقاومت تحسین برانگیز زندانیان سیاسی، گزارشات موثق حاکی از تایید حکم اعدام جعفر کاظمی از زندانیان سیاسی دهه شصت است. خبرگزاری هرانا 7 مردادماه اعلام داشت: "حکم اعدام جعفر کاظمی از سوی دادگاه تجدید نظر تایید و درخواست اعاده دادرسی وی نیز توسط شعبه 31 دیوان عالی رد شده است... خانم غنوی وکیل وی... گفت که موکلش مدتها در زندان انفرادی بوده... جعفر کاظمی 46 ساله لیتوگراف کتب درسی و جزوات دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک)، روز 27 شهریور (88) در میدان هفت تیر دستگیر و به سلول انفرادی بند 209 منتقل و پس از 74 روز به بند 350 زندان اوین منتقل شد. جعفر کاظمی پیش از این نیز از سال 1360 تا اواخر سال 1369 زندانی بوده است... به گفته وکیل این پرونده، حکم جعفر کاظمی در اجرای احکام است و از نظر قانونی هیچ اقدامی برای نجات جان جعفر کاظمی در حال حاضر، میسر نیست."
همچنین هرانا 6 مرداد ماه در گزارشی نسبت به ادامه بازداشت فعالان جنبش سندیکایی کارگران و نیز فعالان کانون صنفی معلمان هشدار داد. در همین حال خانم شیرین عبادی طی نامه ای سرگشاده 7 مرداد ماه به گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به تشدید فشار در زندان های رژیم ولایت فقیه در خصوص وضعیت وخیم عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار و عضو اتئلاف نیروهای ملی-مذهبی، خاطر نشان ساخت: "... آقای عبدالرضا تاجیک تاکنون حق ملاقات با وکیل خود را نداشته و فقط یکبار به او اجازه ملاقات کابینی با خانواده اش را می دهند... تاجیک در زندان و در حضور معاون دادستان تهران مورد سخت ترین و کثیف ترین شکنجه ها قرار گرفته و "هتک حرمت" شده است و با وجودی که کتبا مراتب به دادستانی تهران اطلاع داده شده بود اما وی ترتیب اثر نداده و متاسفانه رییس قوه قضاییه نیز تا این تاریخ اعتنایی به این موضوع نمی کند..."
تشدید فشار بر زندانیان سیاسی همزمان با نزدیک شدن سالگرد فاجعه ملی کشتار دستجمعی زندانیان سیاسی در سال 1367 در ارتباط مستقیم با تحولات صحنه سیاسی کشور و برنامه های ضد ملی کودتاچیان به رهبری ولی فقیه قرار دارد. مزدوران تاریک اندیشی، زندانیان سیاسی را همچون گروگان در چنگ خود دارند.
گر چه دوران کنونی و فضای سیاسی حاکم با سال های سیاه و خونین دهه شصت قابل مقایسه نیست اما
با توجه به جنایت هولناک و فراموش نشدنی فاجعه ملی در سال 1367، نمی توان و نباید نسبت به اقدام های رژیم در زندان های کشور منفعل بود و یا سکوت اختیار کرد. باید با تمام توان توطئه ارتجاع در خصوص زندانیان سیاسی را افشاء و خواست آزادی بدون قید و شرط آنها را درعرصه ملی، در بین نیروهای ترقی خواه جهان و سازمان های بین المللی طرح ساخت.

سایت حزب توده ایران
۷ مرداد ۱٣٨۹ - ۲۹ ژوئيه ۲۰۱۰


 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter