نویدنو:26/04/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

واحدهای صنعتی نیروگاه برق وفولاد منتشر کننده عمده گازهای گلخانه ای هستند

 

اطلاعات منتشر شده از سوی وزرای محیط زیست ، اقتصاد ، تجارت وصنعت نشان می دهد که نیمی از گازهای گلخانه ای ژاپن از سوی واحدهای صنعتی نیروگاه برق وفولاد تولید شده اند. 

 میزان انتشار گازهای گلخانه ای ژاپن در سال مالی 2008 ، 1.28میلیارد تن بود.منتشر کنندگان عمده نیروگاه های برق وصنایع فولاد بودند. نیروگاه برق توکیو با سهم 7درصدی از کل انتشارات در ردیف اول از سوی فولاد ژاپن تعقیب می شد.

 اگر چه ژاپن تحت پروتکل کیوتومتعهد به کاهش 6نوع از گازهای گلخانه ای است، اما پیشرفتی در اقدام به کنترل منتشر کنندگان بزرگ مشاهده نمی شود چون چنین اقداماتی به طرح های داوطلبانه فدراسیون تجاری ژاپن ( نیپون کیدانرن) واگذار شده است.  

  در سال مالی 2006، پنجاه درصد از انتشارات گازهای گلخانه ای از سوی تنها 200منتشر کننده عمده بود. در سال مالی 2008این تعداد به 153واحد رسید.

 میه اسااوکا کارشناس محیط زیست ،  نماینده شبکه کیکو( آب وهوا)در باره  تمرکزمدام بر منتشر کنندگان بزرگ در اطلاعات منتشره با گفتن این که " افزایش درصد منتشر کنندگان بزرگ نظیر واحد های صنعتی نیروگاه حرارتی وصنایع فولاد یک شاخص اطلاعات است که قابل توجه است " هشدار داد

او در توضیح بیشترگفت :" در شرایط جاری که در آن تنها 150محل از40واحد صنعتی منتشر کننده نصف گازهای گلخانه ای ژاپن هستند نشان می دهد که کنترل شدید بر منایع انتشار بزرگ گازهای گلخانه ای ، نظیر واحد های تولید برق وصنایع فولاد ، بنیادی است "

سرچشمه : بولتن انگلیسی حزب کمونیست ژاپن  


 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter