نویدنو:26/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

جمهوري اسلامي جاي خوانندگان لس‌انجلسي نيست

 

ايلنا: خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران خطر تسامح و تساهل فرهنگى را كمتر از تسامح و تساهل سياسى ندانست و با انتقاد از حضور برخى خوانند‌هاى لس‌‌انجلسى در ايران گفت:‌ جمهورى اسلامى جاى خوانندگان لس‌انجلسى نيست و مشخص نيست برخى به كجا مي‌روند.
به گزارش خبرنگار ايلنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد احمد خاتمى در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تسيلت به مناسبت شهادت امام موسى كاظم و كشته شدن شيعيان در بغداد گفت: اقدام تروريستى تكفيري‌هاى خبيث و وهابي‌ها كه در بغداد تعدادى از شيعيان را به شهادت رساندند را محكوم مي‌كنيم.پشت صحنه‌هاى چنين اقداماتى برخى از دولى هستند كه متاسفانه نام اسلام را به يدك مي‌كشند و پرونده آنها در حمايت از رژيم صهيونيستى براى حمله به جنوب لبنان و غزه كاملا مشخص است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اين كوردلان بدانند كه شيعيان با شهادت و جهاد بسيار نزديك بوده و كشته شدن در راه خدا را افتخار مي‌دانند و اميدواريم خداوند انتقام را از آنها بگيرد و جنايت‌كاران را به سزاى اعمال خود برساند.
وى درگذشت ابوطالب عمومى پيامبر و علامه فضل‌الله را تسليت گفت و ادامه داد: مرحوم علامه فضل‌الله شخصيت محبوب لبنان و پدر معنوى مقاومت بود و تا آخر عمر حامى انقلاب اسلامى و مقام معظم رهبرى بود.
خاتمى اعياد بزرگ مبعث و ولادت امام حسين، حضرت ابوالفضل، امام سجاد، حضرت علي‌اكبر و امام زمان را به مسلمانان و شيعيان جهان تبريك گفت و اظهار داشت: اميدوارم كه همان‌گونه كه مردم در مراسم‌هاى عزادارى اهل‌بيت سنگ تمام مي‌گذارند در اين جشن‌ها نيز سنگ تمام بگذارند اما مراقب باشند كه اين جشن‌ها در شان اهل‌بيت باشد. وى افزود:جشن همراه با موسيقى مبتذل، اختلاط زن و مرد و در جشنى كه گناه صورت گيرد،در شان امام زمان و اهل‌بيت نبوده و آنها اين مراسم‌ها را جشن خود نمي‌دانند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اينكه ميلاد امام حسين به روز پاسدار نامگذارى شده خاطر نشان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى همزاد انقلاب بوده و در جنگ سخت و در جنگ نرم به خوبى و سربلند بيرون آمده است.
وى ادامه داد: استكبار جهانى از ابتدا با اين نهاد مقدس كينه داشته و در قطعنامه اخير شوراى امنيت نيز لبه تيز هجمه به اين نهاد مقدس بوده است. سپاه پاسداران محبوب مردم است و هر چه بر اين نهاد فشار بياروند قطعا بر محبوبيت سپاه پاسداران افزوده خواهد شد.
خاتمى به قطعنامه 1929 شوراى امنيت عليه ايران اشاره كرد و گفت: اين قطعنامه تحريمى مانند ساير تحريم‌ها است كه مي‌خواهند به ملت ما تحميل كنند اما نبايد فراموش كرد كه اين ملت رهرو خاتم انبياء حضرت محمد (ص) است و اين راهى كه شما مي‌رويد مشركان قريش عليه پيامبر اكرم اجرا كرده اما ايشان و ياران وى مقاومت كردند و سرانجام مشركان ناكام ماندند.
خطيب موقت تهران با تاكيد بر اينكه ملت ايران پيرو پيامبر اكرم بوده و راه او را ادامه مي‌دهند خطاب به غربي‌ها تصريح كرد: ملت ايران بيدى نيست كه با اين بادها بلرزد و مستحكم و قوى اين شجره طيبه همچنان باقى خواهد ماند.
وى به صدور قطعنامه عليه ايران از سوى شوراى امنيت در سال‌هاى 84، 85، 87 و سال جارى اشاره كرد و گفت: تاكنون با صدور اين قطعنامه‌ها چه چيزى گيرتان آمده است؟ اميدوارم فهميده باشيد كه اين ملت تهديد را به فرصت تبديل مي‌كند و پيشرفت‌هاى هسته‌اى ما نيز دقيقه در همين سال‌ها روى داده است و هر چه فشار را بيشتر كنيد عزم ملت ما بيشتر مي‌شود و ما از هر تهديدى به عنوان فرصت استفاده خواهيم كرد.
خاتمى اظهار داشت: بدانيد ملت ايران حداقل در اين 31 سال نشان داده كه ملت ظلم‌پذيرى نيست و اين قطعنامه ظلم صريح به ملت ما است و اگر بخواهيد اجزاى اين قطعنامه را در هر بخش دريايي، هوايى و تجارى عملياتى كنيد، مطمئن باشيد نظام جمهورى اسلامى مقتدرانه مقابله به مثل مي‌كند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به تحريم‌هاى اخير يك‌جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران اشاره كرد و گفت:‌ اتحاديه اروپا از دولت‌هايى هستند كه به اصطلاح مي‌گويند مي‌خواهيم مستقل باشيم، زشت است كه ادعاى استقلال داريد اما كوركورانه به سمت سياست‌هاى دولت رو به زوال آمريكا حركت مي‌كنيد. بدانيد طناب آمريكا طنابى پوسيده بوده و با اين طناب به چاه خواهيد رفت.
وى با تاكيد بر اينكه آمريكا پرونده بسيار سياهى در پيشگاه ملت ايران دارد، به چهار پرونده سياه اين دولت در ماه‌هاى تير بعد از انقلاب اشاره كرد و گفت: در اولين مورد اين دولت در تيرماه 59 ،دارايى دولت ايران نزديك به 900 ميليون دلار نقد و 12 ميليارد دلار كالاهاى خريدارى شده قبل از انقلاب را توقيف كرد كه يك دزدى و غارت‌گرى بزرگ در انظار جهانى است.
خاتمى ادامه داد: در تيرماه 59 كودتاى نجات كه در پايگاه هوايى نوژه بود را آغاز كردند كه در اين توطئه آمريكا صحنه گردان بود اما از آنجايى كه خدا با ايران است، همه كودتاچيان يكجا دستگير شدند. همچنين در 12 تير 67 آمريكايي‌ها هواپيماى مسافربرى ما را با 290 نفر سرنشين در آب‌هاى خليج‌فارس زدند و 118 نفر زن و كودك بي‌گناه را كشتند و دولت وقت آمريكا با كمال وقاهت به فرمانده ناو جنگى مدال شجاعت داد.
خطيب موقت تهران به حادثه 18 تير 78 اشاره و از آن به عنوان فتنه بزرگ ياد كرد و گفت: در آن فتنه بزرگ كه با حضور مردم، خنثى شد دست آمريكا كاملا نمايان بود و برخى از آن فتنه‌گران نيز در حال حاضر در زندان به سر مي‌برند.
وى تصريح كرد: به آمريكايي‌ها مي‌گويم اين حركات شما سرانجام موجب نفرت بيشتر مردم ما از شما خواهد شد و شما تاكنون نتوانسته‌ايد غلطى كنيد و از اين به بعد هم نخواهيد توانست.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران مشى سالم و مشى خدايى كه همراه با حجت شرعى باشد را مواضع مقام معظم رهبرى عنوان كرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبرى با برانداز چه خارجى و چه داخلى ذره‌اى مماشات ندارند و مردم نيز در سراسر كشور همراهى خود را با ولايت نشان دادند و اكنون جريان فتنه به سكته سياسى و حالت احتراز افتاده و تنها با حضور در فضاى مجاز، بيانيه‌ تند، يادداشتى ضد نظام و ساختارشكن مي‌دهد كه به بيگانگان بگويد هنوز نمرده‌ام.اما با اين كار خود نشان دادند كه نمي‌خواهند به آغوش ملت بازگردند.
خاتمى مشى مقام معظم رهبرى را مشى معتدل، حق‌مدارى و حق‌محورى عنوان كرد و گفت: همراه ولايت باشيد و نه تندتر حركت كنيد و نه كندتر. بايد قانونى عمل كرد، عبور از مرز قانون را نه امام خمينى و نه مقام معظم رهبرى اجازه مي‌دهند؛همه بايد بر اساس قانون عمل كنند و هر سه قوه نيز محترم بوده و هيچ‌كس حق ندارد قوه‌اى را هتك حرمت كند.
وى خطاب به سران قوا گفت: شما هر چه داريد از ولايت‌فقيه است و اگر امضاى ولايت پاى شما نباشد، مشروعيت نداريد به همين دليل مردم مي‌خواهند شما در خط مقدم ولايت حركت كنيد. مسئولان سه قوه بدانند انتقاد سازنده هديه است و بايد با منتقدين دلسوز خوب برخورد كنند.
خطيب موقت تهران به قيام مردم مشهد در 21 تيرماه عليه كشف حجاب رضاخان اشاره كرد و اظهار داشت: به نقل از شاهدان آن قيام، 56 كاميون جنازه مردم را از صحنه خارج كردند.انقلاب اسلامى نيز از همان جنسى است كه مردم براى حجاب هزينه پرداخت كرده‌ و قيام كردند تا احكام دين در همه عرصه‌ها اجرا شود. انتظار ما اين است كه در جامعه انگيزه بيشترى بر حفظ حجاب صورت گيرد.
وى تصريح كرد: هر دولتى كه مي‌خواهد با اسلام مخالفت كند حجاب را ممنوع مي‌كند و هر دولتى كه به دنبال نزديكى با دين اسلام است بر حفظ حجاب تاكيد مي‌كند و من ترديد ندارم بي‌حجابى گسترده برنامه‌ريزى شده است.
خطيب موقت تهران تاكيد كرد: ما از اين بدحجابى كه به كشف حجاب مي‌رود، مي‌سوزيم. مگر مي‌شود چشم به واقعيت‌ها بست. مردم مشكلات اقتصادى را تحمل مي‌كنند و مهلت مي‌دهند كه مسئولان اوضاع را بهتر كنند اما اگر ببينند دينشان در خطر است، يا در رابطه با حكم دينى تساهل و تسامح صورت مي‌گيرد، رهبري،‌مراجع و مردم آرام نمي‌گيرند.
خاتمى اظهار داشت:‌خطر تسامح و تساهل فرهنگى اگر خطرناك‌تر از تساهل و تسامح سياسى نباشد، كمتر نيست. اينجا نظام جمهورى اسلامى ايران بوده و جاى خواننده لس‌آنجلسى نيست. مشخص نيست برخى به كجا مي‌روند.
وى تصريح كرد: مردمى كه در قيام گوهرشاد براى مبارزه با كشف حجاب قيام كردند اجازه نخواهند داد با تساهل و تسامح، عده‌اى اساس انقلاب اسلامى را ناديده بگيرند.

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter