نویدنو:26/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

رئيس‌جمهوري در نشست خبري نيجريه تاكيد كرد:

شرط نخست مذاكره ايران؛ اعلام موضع غرب در قبال بمب‌هاي اتمي رژيم‌صهيونيستي

 

ایلنا: رئيس‌جمهوري شرط اول مذاكره با كشورهاي غربي را اظهار نظر صريح اين كشورها در مورد موضوع بمب‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: «موافق يا مخالف بودن كشورهاي غربي با اين مسئله بر شرايط مذاكرات تاثيرگذار است. »
به گزارش ايلنا، «محمود احمدي نژاد» در حاشيه اجلاس سران دي هشت با حضور در کنفرانس خبري به سوالات نمايندگان رسانه‌هاي بين المللي پاسخ گفت.
رييس جمهور دراين نشست در پاسخ به سوالي درباره قطعنامه اخير قدرت‌هاي غربي عليه ملت ايران اظهار داشت: «ايران کشوري بزرگ با امکانات وسيع و کم نظيراست. بيش از اينکه ايران به صادرکنندگان قطعنامه احتياج داشته باشد آنها به ايران نيازمند هستند. در دوره‌اي که جهان به سمت ارتباطات آزاد حرکت مي‌کند ، تحريم يک اقدام شکست خورده است.»
احمدي نژاد گفت: «زورگويان را بايد با استفاده از فرهنگ و تمدن، ادب کرد. ايران بزرگترين تمدن جهاني را در اختيار دارد، تمدن و فرهنگي که متعلق به همه ملت‌هاست. امروز ملت ايران در کنار همه ملت‌هاي آزاده جهان در يک جبهه متحد قرار دارند و همگي بدنبال حاکميت عدالت ،صلح و احترام در مناسبات جهاني هستيم.»
رئيس‌جمهوري در پاسخ به سوالي درباره احتمال ادامه گفت‌وگوها خاطرنشان کرد: «ملت ايران همواره بدنبال منطق، تعامل و گفت و گو بوده است اما آنها به جاي گفت‌و‌گو از تهديد و سلاح براي اظهارنظرشان استفاده مي‌کنند. زماني که قطعنامه اخير منتشر شد ايران در حال گفت و گو بود. آنها خيال مي‌کنند با اعمال زور و تهديد مي‌توانند از ملت ايران امتياز بگيرند در حاليکه کاملا در اشتباه هستند.»
وي تصريح کرد: «همه بايد بدانند که امروز ديگر دوران اعمال استانداردهاي دوگانه پذيرفتني نيست و دولت‌هاي زورگو چاره‌اي جز تبعيت از حق و عدالت ندارند.»
رئيس جمهوري در پاسخ به اين سوال که با توجه به افزايش روز افزون محبوبيت شما در بين ملت‌ها، فکر نمي‌کنيد که در سفرهاي بسياري که به کشور هاي خارجي انجام مي‌دهيد زندگي شما به مخاطره بيافتد، اظهار داشت: «مبارزه براي عدالت و محبت يک مبارزه تاريخي است .تحمل سختي لازمه تلاش براي فراگير شدن دوستي و عدالت است. کساني که براي عشق،عدالت و صلح تلاش مي‌کنند جز خدا از کسي نمي ترسند و احمدي نژاد قطره‌اي از اقيانوس ملت‌هاست؛ احمدي نژاد سخن ملت‌ها را بيان مي‌کند، ملت‌هاي آزاده امروز بيدارند و در ميان ملت‌ها ،صدها ميليون شجاع تر از احمدي نژاد وجود دارد.»
وي افزود: «در مسير برپايي دوستي و محبت، شخص مهم نيست مهم اين است که انديشه يگانه پرستي زنده شود. غربي‌ها فکر مي کردند با رفتن امام خميني (ره) راه او نيز تمام خواهد شد اما امروز راه امام قوي تر از گذشته ادامه دارد. ما سربازان امام هستيم اگر کسي تصور مي‌کند محمود احمدي نژاد محبوب شده به دليل محبوب شدن عدالت و ايستادگي در مقابل قدرت‌هاي زورگو است .کساني که بدنبال رسالت مهمي در دنيا هستنداز کسي نمي‌ترسند اين وعده خداوند است بنابراين ما نگراني و ترسي نداريم. مخالفت آن‌ها نشانه ترس شان است. تهديد دشمن موجب تقويت ما مي‌شود ما اصلا نگران خود نيستيم بلکه نگران آنها هستيم که به دره‌هاي ضدبشري سقوط خواهند کرد.»
رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره همکاري اعضاي گروه دي هشت، اظهار داشت: «ثروتي که کشورهاي غربي انباشته کرده‌اند از جيب ساير ملت‌ها است آنها صدها سال منابع و ثروت ملت آفريقا را غارت کردند و درباره فرهنگ غني اين سرزمين دروغ مي گويند تا همچنان به غارت خود ادامه دهند. امروز توسعه و تقويت همکاري بين کشورهاي مستقل براي خروج از وابستگي ضروري است . بايد به دنبال ايجاد نظمي جديد و عادلانه در جهان تلاش و حرکت کرد.»
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره شرايط ايران به درخواست مذاکره کشورهاي غربي گفت: «ايران هميشه خواستار و به دنبال گفت و گو است اما برخي دولت‌هاي غربي مدام روند گفت‌وگوها را قطع مي‌کنند و به جاي منطق از موضع تهديد وارد مي شوند. در حالي که رئيس جمهوري آمريکا در نامه‌اي به برزيل و ترکيه از آنها درخواست کرده بود که موضوع تبادل سوخت را با ايران بررسي کنند و بيانيه خوبي هم در اين زمينه تنظيم شد اما در جريان گفت‌وگوها قطعنامه صادر کردند که البته چند هدف داشتند هدف اول آنها اين بود که به برزيل و ترکيه بگويند خارج از اراده قدرت هاي مستکبر کسي نمي‌تواند کاري انجام دهد. دوم اينکه اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به کاروان کمک‌هاي انساني را تحت تاثير قرار دهند و سوم اينکه در مذاکرات دست بالا را داشته باشند يعني به زعم خود چماقي را بالاي سر ايران بگيرند و اين برخلاف عدالت است و ملت ايران آنرانخواهد پذيرفت.»
وي افزود: «جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين بي ادبي‌ها، در اولين اقدام زمان مذاکرات را دو ماه عقب انداخت تا آنها را تنبيه کند که ياد بگيرند چگونه با ملت بزرگ ايران حرف بزنند و از منطق عادلانه تبعيت کنند.»
رئيس‌جمهوري خاطر نشان کرد: «البته در اين راستا چند شرط انساني هم قرار داديم .شرط اول درباره بمب‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي است. آنها قبل از هر چيزي بايد اظهارنظر كنند كه آيا موافق بمب اتم اين رژيم هستند يا مخالف، اين مسئله بر شرايط مذاکرات تاثير گذار است. شرط دوم اظهار نظر آنان درباره معاهده ان پي تي است اگر آنها به ان پي تي متعهدنباشند شرايط گفت‌وگو و شكل مذاكرات تغيير خواهد كرد و شرط ديگر عدم استفاده از زور است.»
وي افزود: «شرط ديگر جمهوري اسلامي ايران براي شروع مذاكرات، حضور كشورهاي ديگر در كنار 1+5 است كه در زمان مذاكرات اسامي آنها اعلام خواهد شد و شرط آخر هدف آنها از مذاکره است، بايد مشخص شود که آنان بدنبال دشمني هستند يا دوستي،چراكه الگوي دشمني با دوستي متفاوت است.»
رييس جمهور گفت: «اين شرايط تضميني براي رسيدن به نتيجه است چرا كه مي‌خواهيم كارها براساس اصول انجام شود. متاسفانه آنها زياد دروغ مي‌گويند و نمي‌توان به حرف‌هاي آنها اعتماد كرد از اين رو آنها بايد مواضعشان را در خصوص اين شرايط، سريعا اعلام كنند. ايران آماده گفت‌وگو است و منتظريم آنها نظرشان را درباره شرايط ايران اعلام كنند.»
احمدي نژاد در پاسخ به اينكه آيا ايران حاضر است در جريان مذاكرات، فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را قطع كند، گفت: «برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران کاملا صلح آميز بوده و اهداف انساني دارد و جز برنامه‌هاي بزرگ كشور به حساب مي‌آيد که هيچ گاه و تحت هيچ شرايطي متوقف نخواهد شد.»
رييس جمهور خاطرنشان كرد: «كشورهاي زورگو مخالف پيشرفت ملت‌هاي آزاده هستند؛ آنها خشن‌ترين دولت‌هاي غيرقانوني را مجهز به سلاح هاي اتمي مي‌كنند اما در برابر ملت‌هاي مستقل بهانه مي‌آورند براي اينكه با پيشرفت آنها مخالف هستند.»
رييس جمهور گفت: «کشورهاي زورگو در حاليکه خودشان سلاح و بمب اتم در اختيار دارند با منطق زور مي خواهند ساير ملتها را از استفاده صلح آميز هسته‌اي محروم کنند اما بدون ترديد منطق روشن ملت ايران بر قدرت آنها غلبه خواهد کرد. ملت ايران از قطعنامه ها نگراني ندارد و معتقديم کساني بايد نگران باشند که فاقد نگرش انساني هستند.»

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter