نویدنو:26/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

زندگی کارگران سخت تر خواهد شد

انتقاد نمایندگان از بی توجهی دولت

 

جرس: يك نماينده مجلس معتقد است كه در صورت دريافت فرانشيز در بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي که با دستور محصولی صورت گرفته است، وضعيت كارگران وخيم‌تر خواهد شد. در همین حال نماینده دیگری براین باور است که دولت نسبت به مسایل کارگران بی توجه است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، نادر قاضي‌پور نماينده اروميه در جلسه علني امروز طي اخطاري با استناد به اصل 22 قانون اساسي از دريافت فرانشيز در بيمارستان‌هاي بلوكي تامين اجتماعي انتقاد كرد.
اين عضو كميسيون صنايع و معادن گفت: با وجود آنكه در قانون تامين اجتماعي سخن از دريافت فرانشيز دربيمارستان‌هاي بلوكي سازمان تامين اجتماعي از بيماران سرپايي و بستري نبوده است، آقاي محصولي وزير رفاه براي اين بيمارستان‌ها فرانشيز در نظر گرفته است.
به گفته اين عضو فراكسيون كارگري در نظام درماني سازمان تامين اجتماعي بر خلاف نظام درماني سازمان خدمات درماني، فرانشيز پيش‌بيني شده است قاضي‌پور خطاب به دهقان عضو هيات رئيسه كه به وي يادآور شد وقت وي به پايان رسيده است، با فرياد گفت: اوضاع زندگي كارگران با دستور محصولي سخت‌تر خواهد شد. اين وضعيت‌، پس از اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها به كارگران فشار وارد مي‌كند و مشخص نيست كه كجاي اين كار شرعي است.

بی توجهی دولت به کارگران
از سوی دیگر، يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از بي‌اعتنايي دولت به كارگران به ويژه كارگران ساختماني انتقاد كرد. اين عضو فراكسيون خط امام(ره) همچنين به گراني اجاره بهاي مسكن اشاره كرد و افزود: اين روزها اجاره بهاي مسكن به شدت افزايش يافته است و با توجه به آنكه در زمينه فروش و ساخت و ساز ركود صورت گرفته است، اما در فصل جابه‌جايي تابستان به طبقات محروم فشار وارد مي‌شود. كواكبيان همچنين با اشاره به مصوبات سفر رياست‌جمهوري يادآور شد: اميدوارم كه اين مصوبات عملياتي شود و مجددا توقعات جديدي براي مردم به وجود نيايد.
وي همچنين به مشكلات كارگران ساختماني اشاره
كرد و گفت: متاسفانه قانون اجرا نمي‌شود و دولت به قشر كارگر بي‌اعتنايي مي‌كند



 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter