نویدنو:16/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته است...

سخنرانی ناتمام سیدحسن خمینی

 

امروز: سخنراني حجت‌الاسلام سيد حسن خميني در مراسم سالگرد رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي به دليل تشنج گروهي در صحن داخلي مرقد امام ناتمام ماند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، نوه بنيانگذار انقلاب كه پس از سخنراني رييس جمهور پشت تريبون براي بيان صحبتهايش قرار گرفت به دليل شعارهاي برخي افراد ناتمام ماند و نتوانست آنچه را كه براي سخنراني تدارك ديده بود بيان كند.
نوه بنيانگذار انقلاب در پايان سخنراني نيمه تمام خود تنها به اين مطلب بسنده كرد:مردم قطعا از این تعداد اندک که اینگونه شعار می‌دهند بیزار هستند، عده‌ای که تلاش می‌کنند مراسم باشکوه سالگرد امام راحل را به کام مردم تلخ کنند و تا بوده چنین بوده و هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته و خداوند انشالله همه ما را قرین رحمت خودش قرار دهد.
نوه امام شعارهاي داد شده را منتسب به گروه اندكي كه در صحن داخلي امام هستند منتسب كرد و گفت:مي‌دانم كه جمعيت بسيار زيادي در بيرون صحن و داخل صحن از اين امر ناراضي بوده و من از همه آنان معذرت مي‌خواهم.
توليت آستان مقدس حضرت امام(ره) خطاب به اين گروه اندك كه با شعارهاي خود مانع از سخنراني وي شده بودند ،گفت: اميدوارم كه با امام محشور شويد.
وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به سالگرد وفات حضرت امام آن را با روز رحلت پيامبر مقاسيه كرد.
سيد حسن خميني همچنين خطاب به حاضرين گفت: در اين روز جا دارد كه از شهدا و فرزندان و از همه كساني كه بر گرده اين جامعه حق دارند ياد شود.
نوه امام همچنين تقارن سالگرد رحلت امام با روز ولادت حضرت فاطمه را به نوعي مبين يك ويژگي بزرگ ذكر كرد.
وي ادامه داد:خداوند امام را در شرايطي به جامعه ارزاني داشت كه جامعه مشمول ويژگي‌هاي متفاوتي بود.سال‌ها و دهه‌هاي پاياني قرن گذشته ويژگي‌هايي داشت كه امام(ره) در آن ويژگي‌ها رشد و نمو يافت و در آن فضا توانست به موقعيت ممتاز برسد.
سيد حسن خميني در پايان از حاضرين خواست كه براي روح امام، خدمتگزاران جامعه اسلامي صلوات بفرستند.
از سوي ديگر يكي از اعضاي بيت امام گفت: دختران وعروس‌هاي بنيانگذار انقلاب از اينكه در سالگرد رحلت امام خميني(ره) ،گروهي با طرح برخي شعارهاي مانع از سخنراني حجت الاسلام سيد حسن خميني شدند، ناخشنود شده و تداوم حضور در مراسم را صلاح نداستند.
ایلنا همچنین گزارش داد:پيش از اينكه نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی سخنان خود را آغاز كند شعارهاي انحرافي از سوي گروهي كه در پايان جملات سخنرانی احمدي‌نژاد و تكبير نمازگزارن فرياد مي‌زدند "احمدي‌ بت‌شكن بت بزرگ را بشكن" آغاز شده و به قسمت‌هاي ديگر صحن حاج‌آقا مصطفي سرايت كرد تا جايي كه برخي از افراد در درون حلقه دوم كه جايگاه استقرار مسئولين رده مياني نظام، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ميهمانان خارجي بود نيز اين اقدام غيراخلاقي را همراهي كردند.
سيد حسن خميني خطاب به اين افراد كه برخي از آنها در سالگرد بيست و يكمين سال ارتحال حضرت امام سوت نيز مي‌زدند گفت: مردم قطعا از این تعداد اندک که اینگونه شعار می‌دهند بیزار هستند، عده‌ای که تلاش می‌کنند مراسم باشکوه سالگرد امام راحل را به کام مردم تلخ کنند و تا بوده چنین بوده و هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته و خداوند انشالله همه ما را قرین رحمت خودش قرار دهد.
سپس اين جمعيت شروع به سينه‌زني كردند.
يادگار امام پس از تذكرات پي‌درپي كه هيچ‌كدام مورد توجه اين جمعيت قرار نگرفت مقداري آب براي نوشيدن تقاضا كرد.
جمعيتي كه بي‌نظمي را در مراسم بيست‌ويكمين سالگرد ارتحال بنيان‌گذار انقلاب آغاز كرده بودند حتي از داربست‌ها و ستون‌ها بالا رفته و به شعار دادن ادامه دادند و عده‌اي از آنها نيز همزمان چفيه‌هاي خود را از دور گردن باز كرده و بر بالاي سرشان مي‌چرخاندند.
نوه امام از زائران خواست كه براي سلامتي ولي‌عصر (عج) صلواتي بفرستند كه مردم صلوات‌های بلندی برای شادی روح امام راحل فرستادند.
سيد حسن خميني سپس با بيان اينكه هنوز بيست سال از رحلت امام نگذشته است گفت: براي شادي روح امام صلوات بفرستيد.
وي از اين جمعيت تقاضا كرد كه براي سلامتي خدمتگذاران نظام و سپس براي شادي روح شهدا و حضرت امام صلواتي بفرستند كه اين تجليل و تكريم لساني از امام راحل و مقام شامخ شهدا در بيست و يكمين سالگرد ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب نيز تحت تاثير بي‌نظمي‌هاي اين گروه قرار گرفت.
سپس سيد حسن خميني گفت: شان مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام چنين نيست كه عده‌اي مانع مي‌شوند، خدا به شما اجر دهد كه عزاداري امام اين‌گونه نيست. به هر حال تا بوده چنين بوده است و هنوز بيست سال از رحلت امام نگذشته است.
وي پس از اين‌كه گفت من از زائرين در اين مراسم مي‌خواهم يك فاتحه بخوانند جايگاه را ترك كرد؛ اما جمعيت مشخصي كه اين اقدام را دنبال مي‌كردند به شعارهاي خود ادامه داده و بعضا سوت هم مي‌زنند
.

علی مطهری: در حادثه ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی، شخص رئیس جمهور نقش داشت

جرس:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی، ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی را "حادثه‌ای تلخ" عنوان و تاکید کرد که محمود احمد‌ی‌نژاد در این حادثه از پیش طراحی شده نقش اساسی داشت.

به گزارش تابناک، علی مطهری با ارسال یادداشتی، نسبت به ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی، واکنش نشان داد و گفت: "حادثه ممانعت از سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مجلس سالگرد رحلت امام خمینی یک حادثه تلخ و مخالف آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله آزادی بیان بود و البته یک حادثه از پیش طراحی شده بود که شخص رئیس جمهور در آن نقش اساسی داشت و می‌توان گفت از سنخ مناظره انتخاباتی ایشان بود که زمینه فتنه را فراهم کرد."

وی در ادامه آورده است: "اگر قوه قضاییه عوامل فتنه انتخاباتی 88، یعنی آقایان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد را به طور همزمان محاکمه و مجازات هر یک را به نسبت جرم آنها اعلام می‌‌کرد، در 14 خرداد 89 این اتفاق نمی‌افتاد. احمدی‌نژاد مانند کودک یک خانواده شده است که هرچه دیگران را اذیت می‌کند مورد تشویق قرار می‌گیرد."

مطهری با اشاره به این که درصدد دفاع از مواضع سید حسن خمینی نیست، ادامه داد: "اما آیا اگر کسی به نحوه مدیریت بحران اخیر انتقاد داشت باید از صحنه انقلاب حذف شود و نباید حق اظهار‌نظر داشته باشد؟ شاید سید حسن دیروز می‌خواست انتقاداتی به موسوی و کروبی وارد کند. پس ابتدا حرف او را گوش کنیم، اگر قبول نداشتیم اعتراض کنیم و شعار بدهیم، نه اینکه از چند روز قبل تصمیم بر این باشد که به او اجازه سخن گفتن ندهیم.

مطهری در پایان می‌نویسد: "آقایانی که اصرار بر شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آیا صحیح می‌دانند که آنها و دار‌و دسته‌شان را به سپاه عمر سعد و ابن زیاد تشبیه کنیم که در روز عاشورا با ایجاد سر و صدا اجازه نمی‌دادند نوه پیغمبر سخن بگوید؟ در روزی که باید از وحدت سخن رانده می‌شد، پروژه تفرقه اجرا شد و این به صلاح کشور نبود."

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست