نویدنو:11/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 


 

اعلامیهٔ حزب تودهٔ ایران
دربارهٔ حملهٔ جنایتکارانهٔ اسرائیل به کاروان همبستگی بین‌المللی


حزب تودهٔ ایران حملهٔ عمدی و تحریک‌آمیز امروز کماندوهای اسرائیلی به کاروان کشتی‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای فلسطینیان تحت محاصره در غزه را به شدت تقبیح و محکوم می‌کند.

نیروهای اسرائیلی شماری از فعالان همبستگی از سراسر جهان را که محمولهٔ حاوی مواد غذایی، دارو و لوازم پزشکی و مصالح ساختمانی را همراهی می‌کردند، هدف گلوله قرار داده و به قتل رساندند. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، در این حمله دست‌کم
۱۶ تن کشته و ۲۷ تن مجروح شده‌اند. در میان فعالان همبستگی بین‌المللی که این کاروان دریایی را همراهی می‌کردند و شمارشان به صدها تن می‌رسید، اعضای پارلمان اروپا و کشورهای دیگر و همچنین سیاستمدارانی از نقاط گوناگون جهان حضور داشتند.

این حملهٔ غیرقانونی و جنایت‌بار توسط دولت اسرائیل، نقض خشن و آشکار بنیادی‌ترین اصول حقوق بین‌المللی محسوب می‌شود. ایالات متحده آمریکا و اتحادیهٔ اروپا نیز بار مسئولیت این جنایت فجیع را به گردن دارند زیرا بدون حمایت و تشویق ضمنی آنها دولت اسرائیل در موقعیتی نمی توانست باشد که بتواند افکار عمومی دنیا را نایده گرفته وبه قوانین بین‌المللی بی اعتنایی کند.

حزب تودهٔ ایران همراه با همهٔ نیروهای بشردوست، هوادار صلح و ترقی‌خواه در خاورمیانه و سراسر جهان این عمل جنایتکارانهٔ نیروهای اسرائیل را محکوم می‌کند و خواستار آن است که اسرائیل به تعهداتی که بر اساس قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل متحد ملتزم به رعایت آنهاست، عمل کند.

حزب تودهٔ ایران نیروهای ترقی‌خواه ایران را فرا می‌خواند که این اقدام وحشیانه و خلاف قانون دولت اسرائیل را محکوم کنند و همبستگی خود را با مردم فلسطین که در راه یافتن یک راه حل عادلانه برای مسئلهٔ فلسطین و بازگشت به خانه و کاشانهٔ خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد پیکار می‌کنند، اعلام کنند.

حزب تودهٔ ایران همبستگی خود را با مبارزهٔ قهرمانانهٔ مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌هایشان و استقرار یک دولت پایدار و مستقل فلسطینی، به پایتختی اورشلیم شرقی، اعلام می‌کند.

کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران
۳۱ مه
۲۰۱۰

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست