نویدنو:19/02/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 بیانیه حزب کمونیست ترکیه در باره راهپیمایی روزکارگر در میدان تقسیم

ما (میدان) تقسیم را فتح کردیم، اکنون باید کشور را فتح کنیم !

ما بایدکارهای زیادی انجام دهیم، ما چیزهای زیادی برای اجرا داریم ! 

 حزب کمونیست ترکیه به تمام زحمتکشان ، دانشجویان وروشنفکرانی که برای رساتر کردن صدای طبقه کارگر در سراسر کشور بسیاردورتر از میدان تقسیم ، استانبول راه پیمایی کردند درود می فرستد. راهپیمایی روز کارگر در میدان تقسیم نه تنها بعنوان پاسخ توده ها به بیکاری ، فقر، استثمار، بی عدالتی وستم رقم خورده است ، بلکه یک تو دهنی به صورت اردوغان نخست وزیر بود که برای پنهان کردن سیاست های ضد کارگری ، ضد مشارکتی وارتجاعی دولت خود با پوشش دموکراتیزه کردن، کشاندن روزکارگر به " کارناوال حزب عدالت وتوسعه " را برنامه ریزی کرده بود.    

کلمات "شما دست آوردی نداشتید، من آنها را برای شما تضمین می کنم" نخست وزیر واکنشی از عصبانیت اوناشی از تصویرحاصل شده است.  

بله ، آقای نخست وزیر،

 شما نیروی پلیس خودرا به خاطر بهره برداری از روز کارگربا کمک هواداران لیبرال خود به عقب کشیدید ، تا خودرا بعنوان " دوست طبقه کارگر"در معرض فروش بگذارید ، وشهرت خودرا که به خاطر مقاومت اخیر کارگران تکل به شدت آسیب دیده است صیقل بزنید. امسال ، تنها با دستور ساده ای که شما دادید ، ترور دولتی را که در طی سه سال آسمان میدان تقسیم را با گاز اشک اور وخیابان ها را با تانک ها وباتون های پلیس  پوشانده بود متوقف کردید. شما مجبور شده اید آشکار شوید ، شما به خوبی در یافته اید که چه کسانی سبب تمام این " تعارضات" بوده اند.    

 شما پلیس خودرا عقب کشیدید ، و هم زمان با استفاده ازاتحادیه های طرفدار خودتان برای محروم کردن اتحادیه های کارگری ، کارگران مقاوم ، احزاب وجنبش های چپ تلاش بزرگی نمودید. شما کسانی را که روزکارگر رادر تمام زندگی خود "فاجعه ملی" خوانده اند، کسانی که دشمن طبقه کارگر بوده اند، وادار به راهپیمایی در اول می نمودید. شما تلاش کردید روز را با جایگزین کردن تهاجم اتحادیه های "هوادارتان" به جای تهاجم پلیس حفظ کنید. 

 اما نتوانستید... این نمایش شکست خورد. این نمایش با عمل قاطع کمونیست ها وکارگران پیشگام ،با بیداری کارگران متشکل در پشت سر سندیکالیست های واقعی در احتیار شما شکست خورد.وقتی  اعضا همان اتحادیه ها پرچم نوشته " خصوصی سازی را متوقف کنید" را باز کردند شکست خورد، وقتی آنها شعار " اعتصاب عمومی " را همراه با کارگران کمونیست انقلابی فریاد کردند ، وقتی اتحادیه های هوادار شما شروع به غرولند کردند " هر آن چه روی زمین است ما داریم اینجا انجام می دهیم " شکست خورد

 این شما هستید که در نهایت نتوانستید به چیزی دست یابید. نتوانستید روز کارگر را از طبقه کارگرغصب نمایید!

 هواداران عزیز حزب کمونیست ترکیه ، رفقای گرامی  

همه شما نمایشی را که دولت تلاش کرده بود به صحنه آورد درک کرده اید ، شما با مبارزه علیه این توطئه به روز کارگر معنی بزرگی دادید. پس ازتمام این سال ها ، پرچم با شکوه طبقه کارگر توانست با همت شما در میدان تقسیم برافراشته شود. شما با نظم واستواری ، امیدها وانرژی مبارزات آینده رابا تبدیل شدن به توده ای که حتی از حد انتظار ما عبور کرده است  افزون کردید.  

 ما به همه شما درود می فرستیم.

 حزب کمونیست ترکیه میدان تقسیم را پیش از این  از زمانی که جو "یاس" و" بطالت" بعداز نمایندگان مقاوم طبقه کارگر خط مشی کارگری را ، که به نحو قابل ملاحظه ای  به دلیل رقابت بین اتحادیه ها تضعیف شده  بود ، وهیچ پرچم یا پیامی برای  انتقال به توده ها تا آن لحظه نداشت،و با جوهر روزکارگردر تضاد بود، به تصرف درآورد ترک کرد. همانطور که در تظاهرات دولما باحچه ، که ده ها هزار نفر گرد آمده بودند اظهار کردیم ، اول ماه می 2010نمی تواند مصداق هیاهو از طریق اغراق در اعداد ، سرگرم کردن خودمان با گفتن  این که " ما پا در میدان تقسیم گذاشتیم" یا معذرت خواهی به خاطر نقایص بدنه طبقه کارگری که به تدریح به مشکلات مزمنی تبدیل شده است باشد.   

 ما باید کار زیادی انجام دهیم . ما باید متشکل شویم ، باید مبارزه علیه نظم سرمایه داری ، علیه امپریالیسم را پیش ببریم.

  ما باید کسانی را که کار ونان را از مردم دزدیده اند پای محاسبه بیاوریم

ما باید خودرا به سرعت از شرایط نا مساعدی که گه گاه روز کارگر را بدنام وبرای جنبش طبقه کارگر جعل هویت می کند رها کنیم. ما باید "اعتصاب عمومی" تعیین شده برای 26می را تقویت کنیم. 

 ما تقسیم را فتح کردیم ، اکنون باید کشور را فتح کنیم.

سوم می 2010

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست