برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-09-30

نویدنو  30/06/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • پژوهش جدیدی نشان می دهد که گروهی از کشورهای ثروتمند بیش از نیمی از قرار داد های تامین واکسن های مختلف نامزد برای کووید-19را در اختیار دارند. در روز پنجشنبه 17 سپتامبر، اکسفام بین المللی در بیانیه ای، جزئیات پژوهش انجام شده روی قرار داد های تا کنون بسته شده از سوی تولیدکننده های 5 امیدوار کننده ترین واکسن های نامزد کووید-19 را منتشر کرد.

     

 

 

 

 آکسفام: کشورهای دارا نزدیک به 51 درصد تامین 5 واکسن نامزد مهم را در کنترل خود دارند

 

پژوهش جدیدی نشان می دهد که گروهی از کشورهای ثروتمند بیش از نیمی از قرار داد های تامین واکسن های مختلف نامزد برای کووید-19را در اختیار دارند. در روز پنجشنبه 17 سپتامبر، اکسفام بین المللی در بیانیه ای، جزئیات پژوهش انجام شده روی قرار داد های تا کنون بسته شده از سوی تولیدکننده های 5 امیدوار کننده ترین واکسن های نامزد کووید-19 را منتشر کرد.  یافته های پژوهش در روز ملاقات وزیران دارایی جی 20 برای گفتگو در باره همه گیری کووید-19 منتشرشد.

پژوهش قرار داد های انجام شده روی 5 واکسن نامزد فرآوری شده از سوی آسترازینکا AstraZeneca ، گامالیا/ اسپوتنیک  Gamaleya/Sputnik، مدرنا  Moderna، فیزر Pfizer، و سینواک Sinovac، که به سومین مرحله از آزمایش های کلینیکی رسیده اند مورد تحلیل قرار می دهد. ترکیب کلی تامین امیدوار کننده این واکسن های نامزد حدود 5.94 میلیارد دوز است، که قرار داد ها روی 5.3 میلیارد دوز آن بسته شده است.

از کل واکسن ها، قرار داد ها به ارزش 2.73 میلیارد دوز از سوی تولید کننده ها برای فروش یا ارائه تامین برای کشورهایی مانند امریکا، بریتانیا، ژاپن، استرالیا، اسرائیل و اتحادیه اروپایی مانند سوئیس بسته شده است. این میزان تقریبا بر 51 درصد دوز های واکسن بالغ می شود که به کشورهایی می رود که روی هم رفته 13 درصد جمعیت جهان را دارند.

بقیه 2.57 میلیارد دوز در بین کشورهای پر جمعیت در حال توسعه مانند هند، چین؛ برزیل، اندونزی، بنگلادش و مکزیک در راس دیگر کشورها توزیع خواهد شد. گزارش اعلام می کند که بریتانیا بالاترین دوز سرانه را از طریق این قرار دادها خریداری کرده است، پنج دوز واکسن برای هر نفر، در حالی که بنگلادش کمترین دوز سرانه را تنها با یک دوز واکسن برای هر 9 نفر دریافت می کند.

روند در بین تمام تامین کننده ها یکسان نیست. مدرنا، به عنوان مثال، تنها با کشورهای ثروتمند قرار داد بسته است ، و با وجود دریافت تعهد قابل توجه 2.5 میلیار دلاری از دولت امریکا، قصد دارد از واکسن سود ببرد.

با این حال، آسترا زینکای بریتانیایی حدود دوسوم تامین واکسن موعود خود را به کشورهای درحال توسعه تعهد کرده است، که تعهد تحویل 300 میلیون دوز به کواکس COVAX(ابتکار 172 کشور برای آسان کردن دست یابی به واکسن کووید-19)را در بر می گیرد.

فعالان سلامت در سراسر جهان نگرانی خود را نسبت به کنترل تامین واکسن از سوی کشورهای ثروتمند به هزینه کشورهای فقیرتر اعلام کرده اند. طبق اعلام آکسفام حتی در صورت به شدت غیر محتمل تکمیل موفقیت آمیز همه پنج واکسن نامزد در مرحله سوم آزمایش، آن مقدار حتی برای واکسینه کردن نیمی از مردم جهان بسنده نخواهد بود .

peoplesdispatch

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست