برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-22

نویدنو 02/01/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

    • دالیو به CNBC گفت : " چیزی که در حال وقوع است پیش از این در زندگی ما اتفاق نیافتاده است... آن چه ما داریم یک بحران است . افرادی هم وجود دارند که مبالغ بسیار گزافی خسارت خواهند دید ... لازم خواهد شد دولت پول بیشتری خرج کند، پول بسیار زیاد... افراد زیادی در معرض شکست قرار دارند."

     

 

 

 

 

 

 

همه گیری ویروس کرونا: خسارت شرکت های جهانی ممکن است به 12 تریلیون دلار بالغ شود / برگردان : آرش وجدانی

طبق گفته ری دالیو رئیس یکی از بزرگترین صندوق های تامینی جهان آسیب اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بی سابقه خواهد بود.

ری دالیو می گوید شرکت های جهانی از همه گیری بیماری حدود 12 تریلیون دلارخسارت خواهند دید.

دالیو به CNBC گفت : " چیزی که در حال وقوع است پیش از این در زندگی ما اتفاق نیافتاده است... آن چه ما داریم یک بحران است . افرادی هم وجود دارند که مبالغ بسیار گزافی خسارت خواهند دید ... لازم خواهد شد دولت پول بیشتری خرج کند، پول بسیار زیاد... افراد زیادی در معرض شکست قرار دارند."

او در رابطه با شرکت های امریکایی می گوید آن ها هم بیش از 4 تریلیون دلار خسارت خواهند دید.

بنیان گذار انجمن بریج واتر Bridgewaterتوضیح داد که  بسته محرک مالی امریکا، بسته به شکل تسکین مالی مانند تضمین وام ها و اعتبارات باید حداقل  1.5 تا 2 تریلیون دلارباشد.

دالیو گفت که "بانک های مرکزی از تحریک اقتصادی به شکلی که معمول است " ناتوانند. او اضافه کرد زمانی که نرخ های بهره از قبل به موقعیت آن ها ضربه زده است آن ها توانایی اندکی برای تسهیل سیاست های پولی دارند.

سرمایه گذار گفت :" ما اکنون در نقطه ای قرار داریم که باید در بدهی و پرداخت نقدی آن باز سازی انجام گیرد. ما در جهانی متفاوت از دهه 1930 زندگی می کنیم ، جهانی که در آن با کاهش ارزش دلار مواجهیم. شما چاپ پول را دارید."

کاخ سفید این هفته بسته تحرک اقتصادی یک تریلیون دلاری را که می تواند به آرام کردن  ضربه ناگهانی رکود اقتصادی کمک کند اعلام کرده است. این وجوه پرداخت مستقیم یا کاهش مالیاتی و کمک به کسب و کار های کوچک را شامل خواهد شد.

بانک مرکزی هم  از طرح هایی برای تزریق یک تریلیون دلار اضافی به اقتصاد امریکا از طریق خرید دارایی ها و کاهش نرخ بهره به صفر رونمایی کرده است.

بورس های اروپایی به دنبال تلاش دولت ها برای تخفیف ضربه اقتصادی ضربه می خورند

روز جمعه بازارهای بورس اروپایی به دلیل آن که بیشتر بانک های مرکزی برای برخورد با رکود اقتصادی در نتیجه همه گیری ویروس اقدامات پولی و مالی را اتخاذ کردند با شدت بالاتری باز شد.

بورس لندن در اوایل معامله شاخص 100 شرکت بیش از 5 درصد بالا رفت. داکس آلمان بیش از 6 درصد ، در عین حال بورس فرانسه بیش از 6 درصد جهش کرد.

شاخص بورس 600 شرکتی پان اروپایی در اولین معامله 4.8 درصد، همراه با رشد 8.5 درصدی بورس نفت و گازجهش کرد تا دست آوردها را بعد از برخورداری قیمت های نفت از قوی ترین روز در روز پنجشنبه هدایت کند.

آسیا - پاسیفیک

بازارهای آسیا - پاسیفیک هم وارد عرصه مثبتی شدند که با افزایش 5 درصدی هم در بورس هنگ کنگ و هم در بورس هنگ سنگ و کوسپی  Kospi.کره جنوبی دنبال شد. سنسکس مومبی هند Mumbai Sensex بیش از 4 درصد رشد کرد. شانگهای چین با شاخص ترکیبی 1.61 درصد بالاتر بسته شد.

امریکا

پس از یک هفته آرام معاملات، بورس جهانی بهبود خسارت های عظیم خود را، با افزایش شاخص صد امتیازی داو جونز در روز پنجشنبه  آغاز کرد.

رشد بازار بورس ناشی از حمایت مالی و پولی دولت ها در سراسر جهان بود.

بانک مرکزی اروپا، فدرال رزرو امریکا و بانک ژاپن همگی بسته های محرکی را برای حمایت از بازارها اعلام کرده اند. بانک انگلیس نیز یک برنامه خرید سهام را در هفته جاری به راه انداخت و فوریت بیشتری را برای کاهش نرخ بهره اعلام کرد.

 پنجشنبه

بازارهای امریکا روز پنجشنبه پس از فروکش 30 درصدی از اوجشان به شدت نوسان پیدا کردند .

شکست کشورهای غربی در باز داشتن همه گیری بیماری کسب و کار جهانی را متوقف کرده و سبب وحشت در بین سرمایه گذاران شده است .

شاخص معدل صنعتی داو جونز(بورس امریکا) قبل از بهبود خسارت های قبلی بیش از سه درصد کاهش یافت. شاخص 500 شرکت S&P نیزپس از خسارت سه درصدی در آغاز معاملات در وضعیت مثبتی بود.  شاخص ترکیبی فن آوری ناسداق Nasdaq با 1.5 درصد پایین تر آغاز شد، اما بعدا افزایش یافت.

قانون ترامپ به نفع میلیون ها نخواهد بود

دور کردن اجتماعی - در خانه ماندن- می تواند 24 درصد از کارگران غیر نظامی امریکایی را که فاقد هر گونه بیمه درمانی هستند به چالش بکشد .

 اگر آن ها به دلیل آن که احساس بیماری می کنند یا چون مدرسه های کودکانشان به خاطر ویروس کرونا بسته شده است سر کار نروند، حقوقشان را از دست خواهند داد. اگر با بیماری سر کار بروند، خطر انتقال کرونا را به دیگر کارگران و مشتریان ایجاد می کنند.

دموکرات های مجلس امریکا برای گذراندن قانونی که می توانست برای کارکنان تمام وقت هفت روز مرخصی با حقوق بر یک پایه دائمی ، و 14 روز مرخصی با حقوق برای استفاده در زمان فوریت سلامت عمومی کنونی تامین کند تلاش کردند.

آن ها موفق نشدند. نانسی پولوسی رئیس مجلس و استیو منوچین رئیس خزانه داری گفتگو های نفس گیری را برای محتوای لایحه اولین پاسخ خانواده ها به ویروس کرونا برگزار کردند، اما تعداد زیادی از مشاوران مجلس قبلا گفته بودند که مقررات مرخصی بیماری با حقوق مورد مناقشه بوده است.

شنبه جاری، مجلس نسخه ای از لایحه را که برخی مقررات مرخصی با حقوق های موقتی را شامل می شود تصویب کرد، که شامل معافیت هایی نیز می شود که میلیون ها امریکایی را رد صلاحیت خواهد کرد.  

مجلس سنا متعاقب آن روز چهارشنبه قانون اصلاحی را تصویب کرد، و رئیس جمهور دونالد ترامپ چند ساعت بعد لایحه را امضا کرد. ترامپ چهارشنبه شب طبق قانون لایحه را امضا کرد، و مقررات مرخصی با حقوق گمان می رود در عرض 15 روز به اجرا در آید.

یک لایحه مقصل تر مرخصی خانوادگی و پزشکی، کارکنان دولت و کسانی را که برای شرکت هایی با کمتر از 500 کارمند کار می کنند برای حداقل 30 روز با 10 هفته مرخصی اضطراری برای مراقبت از کودکانی که مدارس یا امکانات مراقبت روزانه آن ها بسته شده است تامین خواهد کرد.

کارگران قرنطینه شده، یا کارگرانی که مراقب افراد خانواده آلوده بودند، واجد شرایط نخواهند بود. تامین کنندگان مراقبت بهداشتی و دیگر پاسخگویان اولیه نیز می توانند حذف شوند. بعد از 10 روز مرخصی بدون حقوق ، یک کارفرما بیش از دو سوم حقوق معمول کارگر را تا روزانه 200 دلار و در کل تا 10.000 دلار خواهد پرداخت.

قانون تصریح می کند که اداره کار می تواند کسب و کار های با کمتر از 50 کارگر را از تامین مرخصی اضطراری با حقوق "زمانی که تحمیل چنین الزاماتی ممکن است دوام کسب و کار آن ها را به خطر بیاندازد" معاف کند.

تقریبا 12 میلیون کارکنان بخش خصوصی برای شرکت هایی با کمتر از 50 کارگر کار می کنند.

شرکت هایی با بیش از 500 کارگر نیز از تعهد مرخصی با حقوق معاف شده اند. اداره آمار کار گزارش داد که در سال 2019تقریبا 59 میلیون نفر برای شرکت هایی با بیش از 500 کارگرکار می کردند -  حدود 6.5 میلیون نفر از آن افراد ازحق دسترسی به مرخصی بیماری با حقوق برخوردار نبودند.

 در هفته های اخیر در شعاع  نگرانی های کووید 19 ، برخی شرکت های بزرگتر تصمیم به تامین مرخصی با حقوق برای کارکنانشان گرفته اند. شرکت های دارای کمتر از 50 کارگر که به این دلیل که فکر می کنند ممکن است " دوام" کسب و کارآن ها را به خطر بیندازد می توانند خواستار اجرای معافیت از تعهد مرخصی با حقوق هستند به اداره کار مراجعه کنند.

اگر چه نسخه اصلی لایحه اولین پاسخ خانواده ها به ویروس کرونا شامل مزایای مرخصی با حقوق دائمی می شد که کارگران را به برخورداری از هفت روز مرخصی با حقوق قادر می ساخت ، اما مزایای مرخصی بیماری قرار داده شده در لایحه ای که در مجلس و سنا تصویب شد صرفا تا 31 دسامبر 2020ادامه خواهد داشت .

داون هاکلبریج مدیر مرخصی با حقوق برای همه می گوید چون اکنون کارگران زیادی واجد شرایط مزایا نیستند نا امید نیست ، اما او هنوز هم لایحه را به مثابه اولین گام مثبت به سوی قانون مرخصی با حقوق فراگیرتر می بیند.  

سرچشمه : کانتر کیورنت

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست