نویدنو:19/02/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 ناتو باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کند
اطلاعیه ی مطبوعاتی حزب کمونیست فرانسه

حزب کمونیست فرانسه، اطلاعیه ای در مورد وضعیت افغانستان منتشر کرده است که در زیر می خوانید:

افغانستان: ناتو باید نیروهای خود را خارج کند. راه حل نظامی وجود ندارد.
حزب کمونیست فرانسه تاسف وتاثر خود را در پی بمباران آمریکا در افغانستان، که باعث کشتار و مرگ صدها نفر که اکثر آنان غیر نظامی هستند، ابراز میدارد.
سیاست جنگی ایالات متحده آمریکا بار دیگر ماهیت جنایتکارانه خود را نشان داد. این سیاست نظامی گری نه تنها کمترین راه حلی را برای بحران افغانستان نیاورده، بلکه بیش از بیش با مخالفت و طرد فزاینده افغانها مواجه میشود. این سیاست تنش و بنیادگرائی را تقویت و چشم انداز یک راه حل غیرنظامی را به افق دور میبرد. راه حل نظامی برای افغانستان وجود ندارد. حزب کمونیست فرانسه باردیگر بر ضرورت خروج همه نیروهای ناتو تاکید دارد. بویژه آنکه فرانسه باید از شرکت در این فاجعه مرگبار و بی پایان خودداری کند.
مسئولین حکومتی فرانسه میباید موضوع ارزیابی از وضعیت موجود بر اثر دخالت نظامی خارجیان و عملیات موسوم به حفظ صلح، بویژه در افغانستان را در سازمان ملل متحد مطرح کنند. لازم است هر چه سریعتر از شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی باز تعریف نمود و راه حلی ملی و منطقه ای تحت نظارت چند جانبه سازمان ملل متحد و با اتکا به انتظارات مردم افغانستان و نیاز به توسعه و پیشرفت اجتماعی و حاکمیت ملی ارائه داد.

اخبار روز

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics