نویدنو:27/03/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

نامه برخی از کارکنان وپاسیاران سازمان زندان ها به رئیس قوه قضائیه

 

حضرت آیت ا... شاهرودی ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام

احتراما اینجانبان کارکنان و پاسیاران استخدامی سازمان زندانهای کل کشور که در امر خطر مراقبت و اعزام وامور اداری و نگهبانی زندانهای کشور مشغول به خدمت هستیم دارای مشکلات زیادی هستیم که با توجه به نوع کار استرس زا و سخت و زیان آور ما تقاضا داریم به آنها توجه و دستور رسیدگی برای رفع مشکلات دهید:

1-   کار ما بصورت شیفت در گردش است و ساعات رفت و آمد جزو ساعات خدمتی ما حساب نمی شود.

2-  ماهیانه یک اضافه کار ماهی 60 تا 100 ساعت به ما می دهند که با محاسبه قانون کار و استخدامی کل کشور و دیرکردها به هنگام تعویض پشت در اعزام ها و بیمارستانها اصلا محاسبه نمی شود. در نتیجه ساعات کوتاهی در کنار خانواده بسر می بریم که از نظر شرعی ، اخلاقی، انسانی و قانونی به روابط خانوادگی و سرپرستی ما در خانواده هایمان صدمه می زند.

3-  کار ما سخت و زیان آور است. احتمال حمله و درگیری دار، به هنگام بردن متهمین و زندانی های خطرناک با فشار روانی شدیدی روبرو هستیم که هم دستان متهم برای نجات او اقدام نکنند و احتمال درگیری و نیراندازی و کشتار ، همیشه در ذهن ما هست.

4-  متهمینی داریم که آلوده به ایدز ، هپاتیت و یا بیماری های عفونی واگیردار هستند و ممکن است با آلوده کردن یک سوزن به خون خودشان و یک خراش بر پوست ما سلامتی ما و خانواده هایمان را به خطر بیاندازند.

5-  به هنگام مراجعه به بیمارستانها و مراکز روان درمانی مثل امین آباد احتمال پیش آمد حوادث غیرقابل پیش بینی برای ما ممکن است.

6-  حقوق و دستمزد ما که  ماهیانه بین 400 تا 500 هزار تومان است و با کسر هزینه های مالیات وبیمه و گاهی اقساط وام های دریافتی کمتر از 300 هزار تومان دریافتی می شود که با توجه به بالا رفتن اجاره مسکن ، دو اتاق در پائین ترین منطقه شهر مثل اسلامشهر یا واوان حداقل دو میلیون تومان رهن و ماهیانه تا سیصدهزار تومان بابت اجاره بها باید بپردازیم . با گران شدن هزینه آب و برق و تلفن و گاز هم حداقل صدهزار تومان در ماه یا 45 روز هزینه این فیش ها پرداخت می شود. عملا پولی برای خوراک ، پوشاک، آموزش، درمان و استراحت و تفریح ما نمی ماند. با این کار پرمسئولیت و سنگین و خطرناک همه چوبها توی سر ما می خورد. مثلا با فرار شهرام جزایری یک سرباز وظیفه سازمان به 6 ماه زندان و اضافه خدمت محکوم شد و آقای اباچناری پاسیار مربوطه که در آن روز نگهبان بود ، در دادگاه کارکنان دولت به 6 ماه زندان محکوم شده است. و دادگاه تجدیدنظرش مانده. در صورتی که قاضی مربوطه و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه مثل آقای الیاس محمودی و دیگران که حکم صادر می کنند ، اجازه داده بودند که شهرام جزایری 8 ماه هر روز از صبح تا دوازده شب به محل دفتر و زندگی اش در خارج از زندان برود . و ساختمان های مسکونی و اداری او در زعفرانیه و برج نزدیک به میدان ونک  برای قاضی و حفاظت اطلاعات کاملا شناخته شده بود . اما چوب اصلی فرار او به سرپاسیار و سرباز زحمتکش خورد.

7-  وضع غذای زندان خوب نیست و مجبوریم از بیرون غذا بخریم. از محل خانه تا کار ، گاهی نزدیک دو ساعت در راه هستیم و دریافتی ما کفاف هزینه زندگی ما را نمی دهد.

حضرت آیت ا... شاهرودی با توجه به آنکه ماموران سازمان زندان ها تحت پوشش قوه قضائیه هستیم، خواهشمندیم این موارد را مورد بررسی قرار داده و دستور رفع مشکلات را بدهید. مثلا به ما گفتند که بخشنامه افزایش حق مسکن ما از تاریخ 01/01/1386 به مبلغ ماهیانه 120 هزار تومان و برای قراردادی ها و پیمانی ها ماهیانه 90 هزار تومان اضافه شده است. ولی پول حق مسکن را به ما ندادند تا آخر سال 1386 و نهایتا ماهیانه 60 هزار تومان دادند و بقیه آن چه شد معلوم نیست. کلا بخشنامه هایی را که در آنها حق و حقوق و امتیازی برای پرسنل دون پایه و پائین و آسیب پذیر دارد، از ما پنهان می کنندو اعلام نمی کنند. خط فقر در تهران ماهیانه 780 هزار تومان اعلام شده است. با توجه به آنکه اکثر ما جوان و مستاجر هستیم ، زندگی  سخت و فلاکتباری داریم و روزهای استراحتمان را مجبوریم به کارهای دیگر مثل مسافرکشی یا آژانس یا بنایی و هنرهایی که داریم بپردازیم تا هزینه خورد و خوراک خود و خانواده هایمان را تامین کنیم. اما متاسفانه بر اثر خستگی و کار پیاپی ،  انتظار درصد ضریب خطا و اشتباه و چرت زدن و خوابیدن در سر کار از ما می رود و راندمان کارمان پائین می آید.

خواهشمندیم با توجه به آنکه درآمد ملی طی دو سال گذشته حداقل دو برابر شده است و قیمت نفت از بشکه ای 23 دلار در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی به قیمت بشکه ای 130 دلار در زمان آقای احمدی نژاد رسیده است و درآمد کشور این همه افزایش یافته است ، لااقل دستمزدهای دریافتی ما را به بالای خط فقر و ماهیانه 800 هزار تومان با 6 ساعت کار در روز طبق قانون کار برای کارهای سخت و زیان آور برسانید.کمبود دستمزد و عدم تامین هزینه معیشت زندگی راه فساد و اشکال را در کار ما زیاد می کند.

قال رسول ا...:" ان هو معاش لا معاش لا معاء له هو: هرکس که معاش و روزی اش تامین نشود معاد و دین و ایمان درست و حسابی نخواهد داشت" و به قول حضرت امیرالمومنین سردار عدالت و آزادی خواهی :" اگر فقر در هر خانه ای (جامعه ای) وارد شود ، ایمان از آن خانه(جامعه) بیرون می رود و فساد جایگزین ایمان خواهد شد. و هیچ ثروتی انباشته نمی گردد مگر آنکه هزاران نفر فقیر شوند. و هیچ کاخی ساخته نمی شود مگر آنکه صدها کوخ در کنارش ویران شوند."

و امام خمینی گفت:" مملکت مال کوخ نشینان است ." اما ما کوخ نشینان ، مملکت که هیچ، حتی یک اتاق نداریم تا ماهی چندصد هزار تومان اجاره خانه ندهیم.

آقای شاهرودی به فریاد ما برسید!

 

جمعی از کارکنان و پاسیاران سازمان زندانها

21/03/1387

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics