نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

 نامه سندیکای شرکت واحد به فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل
اعزام هیات حقیقت یاب کارگری به ایران!

نویدنو:17/8/1385

 نامه سندیکای شرکت واحد به فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل
اعزام هیات حقیقت یاب کارگری به ایران!

 

• سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در نامه ای به تاریخ ۱۱ آبان ماه، خطاب به دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، ضمن اشاره به ادامه ی فشارها علیه فعالین سندیکایی در ایران، از مقامات مسئول حقوق بین المللی کار و سازمان های کارگری جهانی خواسته شده است یک هیات حقیقت یاب کارگری به ایران اعزام نمایند ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه 
۱۵ آبان ۱٣٨۵ -  ۶ نوامبر ۲۰۰۶

 

اخبار روز: سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نامه ی جدیدی خطاب به دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل منتشر کرد. در این نامه که در تاریخ ۱۱ آبان منتشر شده، ضمن اشاره به ادامه ی فشارها علیه فعالین سندیکایی در ایران، از مقامات مسئول حقوق بین المللی کار و سازمان های کارگری جهانی خواسته شده است یک هیات حقیقت یاب کارگری به ایران اعزام نمایند.
 
در نامه ی سندیکای شرکت واحد آمده است:
سندیکای کارگران شرکت واحد بار دیگر مراتب سپاسگزاری صمیمانه ی خود را از همبستگی و حمایت های گوناگون انجام شده از طرف شما را اعلام می دارد و کماکان خواستار ادامه و گسترش همکاری ها و همبستگی های دوستانه ی کارگری می باشد.
به آگاهی می رساند برخلاف همه تلاش ها و مراجعات مکرر و ارسال نامه های متعدد به مقامات مسئول وزارت کار و شخص وزیر، رسیدگی به شکایت کارگران و رعایت حق بازگشت به کار بیش از پنجاه تن از فعالان سندیکایی اخراج شده از کار که به علت دستگیری و زندانی شدن توسط ماموران وزارت اطلاعات در جریان اعتراضات صنفی کارگری بهمن ماه ۱٣٨۴ انجام گرفت، تاکنون هیچ اقدام مثبتی از طرف وزارت کار به عمل نیامده است.
این فعالان سندیکایی فقط به دلیل آگاهی به حقوق خویش و دفاع از حق آزادی های سندیکایی و مقاوله نامه های ٨۷ و ۹٨ تحت پیگرد و تعقیب دائمی قرار دارند. به عنوان نمونه اخیرا دو تن از رانندگان شاغل در شرکت واحد و دوستدار سندیکا به دلیل مهمانی دادن افطاری ماه رمضان برای چند تن از فعالان سندیکایی، به اداره ی حراست شرکت واحد احضار شده و ساعت ها مورد بازجوئی قرار گرفته و ضمن ایجاد ترس و دلهره نامبرده [گان] را تهدید به اخراج از کار نموده اند. رفتارهای این گونه مرتبا تکرار می گردد.
پیرو شکایت بسیار ِ کارگران اخراجی، اخیرا نامه (ای) مبنی بر رعایت حقوق کارگران اخراجی از طرف دادگستری کل استان تهران و دادگاه حقوق شهروندی به قالیباف شهردار تهران به عنوان مدیریت عالی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ارسال گردیده که تاکنون نتیجه ی مثبتی برای کارگران نداشته است.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و کارگرانی که بیش از ده ماه است برخلاف قوانین و مقررات بین المللی و داخلی از حقوق خود محروم گشته اند.
ابتدا از شما آقای کاک رافت و از طریق شما از آقای گای رایدر و دیگر مقامات مسئول حقوق بین المللی کار و دیگر سازمان های کارگری مربوطه دعوت می نماید جهت آشنایی و رسیدگی به مسائل و مشکلات عمومی کارگران ایران به ویژه سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، هیات های حقیقت یابی کارگری را به ایران اعزام نمائید.
اقداماتی اینگونه تاثیراتی عمیق در رعایت و اجرای استاندارهای حقوق بین المللی کارگران ایران نظیر مقاوله نامه های ٨۷، ۹٨
ILO و گسترش عدالت اجتماعی و صلح خواهد داشت.
با امید به رعایت حقوق کارگران ایران و جهان و گسترش صلح و عدالت اجتماعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics