نویدنو:23/03/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

نامه دانشجوی زندانی به احمدی نژاد

ايلنا:سعيد ايزدبخش، دانشجوى دانشگاه علامه طباطبايى كه در جريان وقايع اخير اين دانشگاه يك هفته را در بازداشت به سر برد، در نامه‌‏اى به رييس ‌‏جمهور وضعيت دشوار نگهدارى خود در بازداشت‌‏گاه را تشريح كرد.

به گزارش "ايلنا", در نامه ايزدبخش به احمدي‌‏نژاد آمده است: اين نامه را در حالى مي‌‏نويسم كه دانشجويان زيادى به جرم انتقاد به عملكرد دولت اين روزها را در زندان انفرادى سپرى مي‌‏كنند، ستاره‌‏باران مي‌‏شوند و از حقوق مسلم اجتماعى شان محروم مي‌‏شوند. آيا اين عدالت است دانشجويى كه جايى براى ارائه شكايتش در اين مملكت ندارد، وقتى به مجلس مي‌‏رود و در خانه خودش از عملكرد غلط رييس دانشگاهش شكايت مي‌‏كند، مورد تعقيب قرار گيرد و يك ساعت بعد از ديدار در خيابان و در جلوى چشمان همگان بازداشت شود و يك هفته تمام در يك سلول انفرادى سه در سه متر با چشمان بسته نگهدارى شود و هر روز در حالى كه داروهاى روان‌‏گردان به او مي‌‏دهند به بازجويى از او بپردازند و اعتراف از او بگيرند و بعد از يك هفته فشارهاى روحى و روانى سخت در خيابان اصلى شهر و با آن وضعيت زننده رها شود.
اين نامه مي‌‏افزايد: با آنكه مي‌‏دانستيم از اين پس كشور روى آرامش را نخواهد ديد اما براى احترام به خواست و اراده توده ملت هيچ نگفتيم و منتظر مانديم كه به شعارهايتان عمل كنيد اما نه‌‏تنها به شعارهايتان عمل نكرديد بلكه خلاف آنها را نيز انجام داديد. دولتى كه با شعار مهرورزى بر روى كار آمد، بيشترين نامهرباني‌‏ها را با منتقدان داشت و روز نيست كه فعال منتقدى بازداشت نشود و به گوشه زندان افكنده نشود.
در ادامه اين نامه آمده است: با گذشت نزديك به دو سال از زمان دولت شما نگاهى به كارنامه‌‏تان در مدت اين دو سال حاكى از آن است كه كشور در تمامى حوزه‌‏ها دچار ضعف شده ‌‏است. دانشگاه‌‏هاى كشور نيز همانند ديگر حوزه‌‏ها دچار چالش‌‏هاى مختلفى بوده است و فضاى ملتهبى را تجربه مي‌‏كنند. از اخراج اساتيد دگرانديش گرفته تا زندانى كردن و ستاره‌‏باران كردن دانشجويان و تمام اين رفتارها نشان از يك تسويه حساب سياسى دارد كه ريشه در غرض‌‏ورزى ديرينه دارد. با انتخاب فردى بر راس وزارت علوم كه با محيط آكادميك بيگانه است، نشان داديد كه هيچ ميانه‌‏اى با دانشگاه و دانشجو نداريد. وزيرى كه فقط يك مأموريت از طرف جبهه اقتدارگرايان به او واگذار شده است و آن مقابله با جنبش دانشجويى به هر صورت و با هر قيمتى است. آقاى زاهدى و تيم همراه او كه با انتصاب مديران بعضاً ناكارآمد عزم خودشان را در برخورد با فعالان دانشجويى جزم كرده‌‏اند، اين روزها بسيار عريان و افسارگسيخته به دانشگاه و دانشجو تاخته و اجازه كوچك‌‏ترين فعاليت منتقدانه‌‏اى را به هيچ‌‏كس نمي‌‏دهند.
در ادامه نامه ايزدبخش به احمدي‌‏نژاد آمده است: شرح مصائبى كه طى اين دو سال بر دانشجو و دانشگاه رفته، از حوصله اينجانب خارج است اما دانشجو و دانشگاه هيچ‌‏گاه تا به امروز چنين روزهاى تيره و تارى را تجربه نكرده است و اين‌‏گونه به سوگ ننشسته است. بله؛ دانشگاه در سوگ است چون اساتيدمان را بيرون مي‌‏كنيد، دوستانمان را به زندان مي‌‏اندازيد و ستاره‌‏بارانشان مي‌‏كنيد و اجازه تحصيل به آنها نمي‌‏دهيد، تشكل‌‏هاى منتخب دانشجويى را تعطيل كرده‌‏ايد و مي‌‏خواهيد فضاى تك‌‏صدايى را در دانشگاه‌‏ها حاكم كنيد اما بدانيد كه ما همچنان چون كوه ايستاده‌‏ايم و جنبش دانشجويى در طول مبارزات خود ناملايمات زيادى را تحمل كرده است و به راه خود ادامه داده است.
اين نامه تصريح مي‌‏كند: هنوز دير نشده است و بياييد با دانشجو و دانشگاه آشتى كنيد و با بركنارى وزير علوم، حسن‌‏نيت خود را به جامعه دانشگاهى كشور نشان دهيد در غير اين صورت يك روز به يكى از دانشگاه‌‏هاى كشور برويد و استقبال دانشجويان را از خودتان ببينيد.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics