نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

متن كامل نامه احمدى نژاد به ملت امريكا

نویدنو:09/9/1385

متن كامل نامه احمدى نژاد به ملت امريكا

خبرگزارى فارس متن: اين نامه كه در سايت رييس جمهور منتشر شده است به اين شرح مى باشد.
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
مردم شريف آمريكا

اگر فعاليتهاى دولت امريكا در اين منطقه از جهان و تاثيرات منفى آن در زندگى ملتهاى ما و نابسامانيها و جنگهايى كه دولت آمريكا مسبب آن است ن آن و نتايج تاسف بار مداخله آمريكا در ساير كشورهاى جهان نبود.
همچنين اگر يكتا پرستى ، حق جويى و عدالتخواهى مردم آمريكا از يك طرف و پنهان كارى و جلوگيرى دولت آمريكا از نشر حقايق و واقعيتهاى موجود وجود نداشت.
و اگر همه ما در قبال آزادى ، حرمت و كرامت انسانى مسئوليت مشترك نداشتيم ضرورتى براى گفتگو با شما وجود نمى داشت .
بايد اذعان كرد كه هر چند تقدير الهى دو كشور ايران و آمريكا را در فاصله دورى از يكديگر قرار داده است ، اما ارزشها و روح كلى انسانى كه از برترى كرامت و فضيلت همه انسانها سخن مى گويد دو ملت بزرگ را به يكديگر نزديك كرده است .
هر دو ملت خداپرست ، حقيقت جو و عدالت طلب و خواهان شرافت و عزت و كمال هستند .
همه از ترويج ارزشها و خصلتهاى انسانى نظير محبت ، وحدت و همدلى ، احترام به حقوق انسانها و پشتيبانى از حق و انصاف و دفاع از انسانهاى مظلوم در برابر زورگويان خرسند مى شوند و لذت مى برند .
همه در خوبيها ، در خدمت به يكديگر به خصوص در خدمت به محرومان و مظلومان ميل مشترك داريم و از بيعدالتى ها ، پايمال شدن حقوق انسانها و تحقيرها ناراحت مى شويم .
همه از گمراهى و فريب و نيرنگ بيزاريم و دوستدار هدايت و نور ، يكرنگى و اخلاص هستيم .
فطرت انسانى دو ملت بزرگ ايران و آمريكا بر حقيقت آنچه گفتم گواهى مى دهد .
مردم شريف آمريكا

ملت ما همواره دست دوستى و مودت را به سوى همه ملتهاى جهان دراز كرده است . صدها هزار نفر از هموطنان ايرانى من با صلح و صفا در كنار شما زندگى مى كنند و عموما منشاء خدمات شايسته اى در جامعه شما هستند . مردم ما سالها با شما در ارتباط بوده اند و عليرغم سختگيرى بلا وجه مقامات آمريكايى رفت و آمد ها و دوستى ها ادامه يافته است .
همچنانكه گفتم ما دغدغه هاى مشترك داريم و از نا هنجاريها و نابسامانيها در جهان امروز رنج مى بريم .
ما و شما از درد و غم روز افزون مردم مظلوم فلسطين ناراحتيم . تجاوزات مستمر حكومت صهيونيستى زندگى را بر صاحبان اصلى سرزمين فلسطين هر روز سخت تر مى كند . حكومت صهيونيستى در جلوى دوربين ها و چشمان ناظران جهانى مردم بى دفاع را بمباران و خانه ها را با بلدوزر تخريب مى كند ، دانش آموزان را در خيابان و كوچه به رگبار مى بندد و خانواده ها را چشم براه و فرزندانشان را عزادار مى كند .
روزى نيست كه آنان به جنايتى تازه دست نزنند .
مادران فلسطينى نظير مادران ايرانى و آمريكايى فرزندان خود را دوست دارند و از زخمى شدن و زندانى شدن و كشته شدن آنان به شدت اندوهناك مى شوند . كدام مادر است كه در سوگ فرزند خود ناراحت نشود ؟
60 سال است رژيم صهيونيستى ميليونها نفر از ساكنان سرزمين فلسطين را آواره كرده است . بسيارى از آوارگان در غربت و در اردوگاهها از دنيا رفته اند و فرزندان آنان جوانى را پشت سر گذاشته اند و در آرزوى بازگشت به وطن به پيرى مى رسند .
شما خود بهتر مى دانيد كه دولت آمريكا با حمايت بى دريغ و دائمى خود از رژيم صهيونيستى او را در انجام اين جنايات تشويق كرده است . دولت آمريكا اجازه نداده است شوراى امنيت سازمان ملل حكومت غاصب صهيونيستى را محكوم نمايد . چه كسى مى تواند اين عهد شكنى و جفاى دولت آمريكا را نسبت به بشريت انكار كند ؟
دولتها براى خدمت به ملتهاى خود سركار مى آيند . هيچ ملتى به دولت خود اجازه نمى دهد از ستمگران حمايت كند . اما متاسفانه دولت آمريكا به افكار عمومى مردم خود نيز توجه نداشته و پرچمدار حمايت از متجاوزان به حقوق مردم فلسطين بوده است .
عراق را ببينيد . از زمان حضور دولت آمريكا در عراق تا كنون بيش از 150 هزار نفر از مردم عراق كشته و صدها هزار نفر آواره گشته اند و تروريسم در عراق به شدت توسعه يافته است . با حضور دولت آمريكا در عراق هيچ قدمى در ترميم ويرانى ها ، ساخت زير بناها و رفع فقر برداشته نشده است . آنان وجود سلاحهاى كشتار جمعى در عراق را بهانه كردند اما بعدا معلوم شد اين ادعا دروغ و فريب بوده است . گرچه صدام ساقط شد و مردم از سقوط صدام خوشحال شدند اما درد و رنج مردم عراق گسترده تر ادامه يافت .
در عراق حدود يكصد و پنجاه هزار نفر از سربازان آمريكايى دور از خانواده خود و تحت فرماندهى دولت آمريكا عمل مى كنند . عده قابل توجهى از آنان كشته و زخمى شده اند و حضور آنان در عراق ضربه اى به حيثيت دولت و ملت آمريكا وارد آورده است. بارها مادران و خانواده هاى آمريكايى نارضايتى خود را از حضور فرزندانشان در عراق در سرزمينى كه هزاران كيلومتر با آمريكا فاصله دارد اعلام كرده اند و سربازان آمريكايى مى پرسند ما را براى چه به اينجا آورده ايد ؟
بعيد مى دانم شما راضى باشيد سالانه دهها ميليارد دلار از خزانه شما صرف اين لشكر كشى شود.
ملت شريف آمريكا

شما خود شنيده ايد كه دولت آمريكا مخالفان خود را از نقاط مختلف جهان شكار و بدون محاكمه و بدون نظارت بين المللى در زندانهاى مخوفى كه در اقصى نقاط جهان ايجاد كرده است نگهدارى مى كند . خدا مى داند اين زندانيان چه كسانى هستند و به چه سرنوشت تلخى گرفتار شده اند . داستان غم انگيز زندان ابوغريب در عراق و گوانتانامو را شنيده ايد . البته دولت آمريكا همه اين اقدامات را با ادعاى مبارزه با تروريسم توجيه مى كند ولى همه مى دانند اينگونه اقدامات احساسات مردم جهان را جريحه دار مى كند ، تروريسم را توسعه مى دهد و حيثيت دولت آمريكا را در نزد ملتها مخدوش مى كند .
اقدامات خلاف قانون و اخلاق دولت آمريكا محدود به خارج از مرزها نمى شود.
شما خود شاهد هستيد هر روز ، به بهانه مبارزه با تروريسم ، آزاديهاى مدنى در آمريكا محدود مى شود . حتى حريم شخصى افراد معناى خود را از دست مى دهد . قوانين قضايى و حقوق اساسى زير پا گذاشته مى شود . تلفن ها شنود و هر فرد مشكوك دستگير و يا حتى در خيابانها مورد ضرب و شتم واقع و يا با گلوله كشته مى شود . من مطمئن هستم ملت آمريكا اين نوع برخوردها را نمى پسندد و از اين نوع رفتارها بيزار و خشمگين است .
دولت آمريكا به هيچ سازمان و شورايى پاسخگو نيست . دولت آمريكا اعتبار سازمانهاى بين المللى به خصوص سازمان ملل و شوراى امنيت را نيز مخدوش كرده است .
اينجانب قصد ندارم در اين نامه به همه نابسامانيها و مشكلات اشاره كنم .
منشاء اقتدار و آبروى يك دولت ، تانك‌ها و هواپيما‌ها، موشك‌ها و بمب‌هاى اتمى نيست بلكه منطق استوار ، حق‌طلبى و خيرخواهى براى همه بشريت است.
اين ظن وجود دارد كه دولتمردان و صاحب ‌منصبان آمريكايى با ادامه اعمال زور و با پنهان كارى و دور نگه داشتن مردم از اقدامات و برنامه‌هاى خود، آمريكا را در وضعيت نامناسبترى قرار دهند.
بدون ترديد ملت آمريكا از اينگونه رفتارها ناراضى است و با نحوه حضور در انتخابات اخير اين نارضايتى را نشان داد.
اميدوارم به دنبال انتخابات اخير دولت آقاى بوش پيام ملت آمريكا را دريافت كرده باشد.
سئوال اينجانب اين است كه :
آيا واقعاً نمي‌توان با شيوه بهترى حكومت كرد و با التزام به عدالت و به رسميت شناختن حقوق ملتها ، ثروت و قدرت را به جاى تجاوز و جنگ‌افروزى در خدمت صلح و ثبات و رفاه و آسايش مردم قرار داد؟
همه ما تروريسم را محكوم مي‌كنيم چرا كه قربانيان اصلى تروريسم مردم بي‌گناه هستند ولى آيا با جنگ و ويرانى و كشتن صدهاهزار انسان بي‌گناه مي‌توان تروريسم را مهار كرد؟
اگر چنين امرى ميسر بود، پس چرا مشكل حل نشده است؟
تجربه حمله به عراق جلوى روى ماست.
حمايت از صهيونيست‌ها چه ارمغانى براى ملت آمريكا داشته است؟
تأسف‌بار است كه در نزد دولت آمريكا منافع صهيونيست‌هاى اشغالگر بر منافع ملت آمريكا و ساير ملت‌هاى جهان مقدم باشد.
صهيونيست‌ها چه خدمتى به ملت آمريكا كرده‌اند كه دولت آمريكا خود را به صهيونيست‌هاى بدنام و متجاوز متعهد مي‌داند؟
و آيا ترديدى وجود دارد كه شبكه صهيونيستى خود را بر بخش وسيعى از سيستم‌هاى بانكى و مالى و اقتصادى و فرهنگى و رسانه‌اى تحميل كرده است!
توصيه اينجانب اين است كه به احترام بشريت و به احترام مردم آمريكا حقوق فلسطينيان براى زندگى در سرزمين و خانه خود به رسميت شناخته شود تا ميليون‌ها آواره فلسطينى به خانه و كاشانه خود برگردند و در يك همه‌پرسى تكليف تمام سرزمين فلسطين و حكومت آينده آن معلوم گردد. اين به نفع همه است.
اينك كه عراق داراى قانون اساسى ، دولت و مجلس مستقل است آيا بازگشت افسران و سربازان آمريكايى به كشورشان و اختصاص بودجه هاى سرسام‌آور نظامى ، در جهت رفاه و آسايش مردم آمريكا سود مند تر نيست؟
شما بهتر مى دانيد كه هنوز عده‌اى از آسيب ديدگان طوفان كاترينا در رنج هستند و فقرا و بى خانمانهاى زيادى وجود دارند .
و سخنى نيز با برندگان انتخابات در آمريكا دارم ؛
دولت‌هاى زيادى تا كنون در آمريكا حكومت كرده‌اند، دولت‌هايى كه خوشنام بوده‌اندو دولت‌هايى كه مردم آمريكا و ساير ملتها از آنان به نيكى ياد نمي‌كنند.
شما نيز كه در بخش مهمى از حكومت آمريكا حضور يافته ايد ، در معرض قضاوت مردم و تاريخ خواهيد بود.
اگر حكومت آمريكا با چالش هاى امروز در داخل و خارج آمريكا با نگاه مبتنى بر حق و عدالت مواجه شود خواهد توانست تا حدودى گذشته‌هاى نابسامان را جبران نمايد. و انزجار جهانى را كاهش دهد و اگر مسير همان باشد كه تاكنون طى شده است دور از انتظار نيست كه ملت آمريكا گروه جديد را نيز نفى كند و به سرنوشت قبلى ها دچار شوند اگر چه انتخابات آمريكا در واقع شكست سياستهاى دولت آمريكاست و نه پيروزى شما . گرچه اين موضوعات در نامه به آقاى بوش مفصلا تشريح شده بود .
و خلاصه كلام اينكه:
مي‌توان با ادبيات ديگرى متفاوت از ادبيات زور و بي‌عدالتى حكومت راند.
مي‌توان خالصانه در خدمت ارزش‌هاى مشترك انسانى ، صداقت و محبت بود و بدون ايجاد تنش ، تهديد ، تحميل و جنگ ، رفاه و آسايش را به ارمغان آورد.
مي‌توان با توحيد و خداپرستى و با اخلاق و معنويت و با درسهايى كه پيامبران الهى داده‌اند، جهان را به سمت كمال مطلوب خويش پيش برد .
در آن صورت مردم آمريكا كه مردمى خداپرست و پيرو اديان الهى هستند بر همه مشكلات غلبه خواهند كرد.
آنچه گفتم بخشى از دغدغه‌هاى اينجانب بود.
مطمئنم شما مردم آمريكا نقش مهمى در استوارى عدالت و معنويت در جهان ايفا خواهيد كرد. وعده هاى خداوند و پيامبران الهى محقق خواهد شد و عدل و راستى در جهان مستقر خواهد گرديد و همه ملت‌ها در فضايى آكنده از عشق و برادرى به زندگى حقيقى دست خواهند يافت.
هيات حاكمه و صاحب منصبان و قدرتمندان آمريكا راه‌هاى بي‌بازگشت را انتخاب نكنند. طبق تعليمات انبياء الهى سرانجام ظلم ، سقوط و نابودى است. اينك راه بازگشت به ايمان و معنويت هموار است.
به كلام آسمانى قرآن كريم توجه كنيم كه مي‌فرمايد:
و اما كسى كه توبه كند و ايمان آورد و به كار شايسته پردازد. اميد است كه در گروه نجات‌يافتگان قرار گيرد.
و پروردگار تو هر چه بخواهد مي‌آفريند و برمي‌گزيند و آنان اختيارى ندارند. منزه است خدا و از آنچه با او شريك قرار مي‌دهند.
سربلندى همه ملت‌هاى جهان، ملت ايران و آمريكا را از خداوند متعال مسئلت مي‌كنم.

محمود احمدى نژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics