نویدنو:31/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

اخبار مربوط به حجاب وتصمیمات اخیر ناجا

مهر . 24 فروردين 86
معاون آموزش نيروی انتظامی ، پيرامون شيوه رفتاری ماموران ناجا در طرح برخورد با بدحجابی گفت: برخوردها در اين طرح ، به هيچ وجه فيزيکی نيست. بايد توجه داشت که اکنون رفتار و گفتار ماموران نيروی انتظامی نسبت به سال گذشته استانداردتر شده است.
سردار سرتيپ دوم پاسدار محمد تقی عصار در گفتگو با خبرنگار مهر ، بيان داشت: در طرح برخورد با بدحجابی دو گونه رفتار وجود دارد که يک طرف آن مردم و سمت ديگرش ماموران نيروی انتظامی قرار دارند.

معاون آموزش ناجا تصريح کرد: در بخش استانداردهای رفتاری مردم ، متاسفانه ملاک ها به خوبی مشخص نيست و از سويی نيز نمی توان خط کش گذاشت و برای مردم تعيين معيار کرد.

وی در ادامه پيرامون رفتار پليس در طرح برخورد با بدحجابی ، افزود: در رفتار پليس نيز دو نکته دارای اهميت است. نخست آنکه در آستانه فصل گرما بيشتر نياز به فضا سازی های تبليغاتی است تا ديگر کارها. و دوم رعايت يکسری دستورالعمل هايی که برای مشخص شدن چگونگی برخورد تعيين شده است .

عصار توضيح داد: استانداردهای دقيقی برای چگونگی برخورد تعيين شده که البته يک شبه نمی توان آنها را عملی کرد.

معاون آموزش ناجا متذکر شد: در مجموع ، نيروی انتظامی استانداردهای خود را دارد ولی جامعه فاقد چنين مولفه ای است و ممکن است يک چالش هايی به وجود آيد که سعی می کنيم با فضا سازی آن را کاهش دهيم تا در نقطه تقابل با مردم قرار نگيريم .

اين مقام بلند پايه انتظامی کشور در ادامه با اشاره به تجربه سالهای گذشته ناجا در اجرای چنين طرحی ، اظهار داشت: اميدواريم که امسال با توجه به روشن تر بودن ابعاد مسئله در برخورد ، با لحاظ کردن تجربه ها ، طرح بهتر اجرا شود.

عصار خطاب به شهروندان توصيه کرد: استانداردهای شناخته شده و مورد پذيرش عموم از سوی شهروندان رعايت شود تا پليس کمتر مجبور باشد برخورد کند. از مردم اين انتظار را نيز داريم که با رعايت ميانگين های اخلاق اجتماعی که حتی خارجيان هنگام ورود به ايران آن را می پذريند ، همکاری لازم را در رعايت رفتار استاندارد انجام دهند.

معاون آموزش نيروی انتظامی متذکر شد: شهروندان بدانند که ناجا بنای آن را ندارد که خط کش بگذارد و تعيين اندازه کند بلکه می خواهد ميانگين عفت عمومی در جامعه برقرار ياشد.
وی يادآور شد: برخوردها در اين طرح ، به هيچ وجه فيزيکی نيست. بايد توجه داشت که اکنون رفتار و گفتار ماموران نيروی انتظامی نسبت به سال گذشته استانداردتر شده است.
عصار تاکيد کرد: نبايد فراموش کرد که استانداردسازی رفتار پليس در اينگونه طرحها فرايندی کوتاه مدت نيست.

فرمانده نيروی انتظامی بر گستردگی طرح سرکوب های خيابانی تاکيد کرد
*سردار مقدم: موضوع تنها به مساله بدحجابى محدود نمي‌‏شود.. موارد برخورد شامل لباس كوتاه، پوشش نامناسب موى سر، لباس محرك و بدن‌‏نما و آرايش‌‏هاى زننده خواهد بود.

ايلنا: فرمانده نيروى انتظامى گفت: كسانى كه نيروى انتظامى را به خاطر انجام طرح‌‏هاى امنيت اخلاقى و برخورد با بدحجابى مذمت مي‌‏كنند، بايد استيضاح شوند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدى مقدم، فرمانده نيروى انتظامي، در اولين همايش سالانه مديران مبارزه با مفاسد اجتماعى استان‌‏هاى سراسر كشور گفت: نيروى انتظامى مسوول برخورد با سرريزهاى اجتماعى است و آنها كه مدعى هستند بايد در خصوص مسائل اخلاقى كار فرهنگى شود، خودشان نسبت به انجام اين امر اقدام كنند.
وى افزود: برخى تصور مي‌‏كنند مي‌‏توانند با مطرح كردن چنين مسائلى در ايام انتخابات، محبوبيت و آراى بيشترى كسب كنند؛ در حالى كه اين افراد با اظهار مخالفت با طرح ناجا در برخورد با بدحجابى موقعيت خود را از دست داده و نتيجه معكوس مي‌‏گيرند.
احمدى مقدم با تاكيد بر اينكه تامين امنيت ناموسى مهمترين دغدغه جامعه است، خاطرنشان كرد: موضوع امنيت اخلاقى و مبارزه با تهاجم فرهنگي، صرفا به عنوان يك تكليف قانونى و پاسخگويى به مطالبات مردم مورد توجه نيست، بلكه يك تهديد عليه امنيت ملى محسوب مي‌‏شود كه ابعاد پيچيده‌‏اى دارد.
فرمانده نيروى انتظامى يادآور شد: فاصله توليد تا مصرف و ورود مشروبات الكلى به كشور ما تنها 10 روز است و فروشندگان مشروبات الكلى نيز در بيرون مرز تا قبل از مصرف مشروبات، هيچ پولى از توزيع كننده دريافت نمي‌‏كنند.
وى تصريح كرد: كشف سالانه چهار ميليون ليتر مشروبات الكلى در كشور بسيار تكان‌‏دهنده است و مشروبات به مراتب خطرناك‌‏تر از مواد مخدر است.
فرمانده نيروى انتظامى يادآور شد: تنها 25 تا 30 درصد مشروبات الكلى توزيع شده در كشور به وسيله پليس كشف مي‌‏شود و متاسفانه قوانين موجود در اين زمينه نيز چندان بازدارنده نيست.
احمدى مقدم افزود: با مشروبات الكلى به عنوان كالاى قاچاق برخورد ‏شده و خودروى جاسازى شده نيز به مالك بازگردانده مي‌‏شود.
وى خاطرنشان كرد: از زمان ورود آمريكا به افغانستان توليد مواد مخدر در اين كشور چهار برابر شده است، همچنين وجود يك ميليون و 200 هزار معتاد در كشور جامعه و خانواده به شدت آزرده مي‌‏كند.
وى با تاكيد بر اينكه عمدتا بخش‌‏هاى غيراخلاقى ماهواره مورد استفاده قرار مي‌‏گيرد، گفت: استفاده‌‏هاى نابجا از اينترنت و ماهواره آثار سوء و غربى را به همراه دارد كه بنياد خانواده‌‏ها را متزلزل مي‌‏كند.
احمدى مقدم افزود: خوشبختانه با نصب فيلترينگ‌‏ها دسترسى به برخى سايت‌‏هاى غيراخلاقى محدود شده است، اما در موادى به دليل بى اطلاعى خانواده‌‏ها شاهد بروز ناهنجاري‌‏ها در بين جوانان هستيم.
فرمانده نيروى انتظامى خاطرنشان كرد: نبايد نسبت به موضوع امنيت اخلاقى با ساده انديشى نگريست و اين موضوع تنها به مساله بدحجابى محدود نمي‌‏شود، زيرا بدحجابى تبلور آنچه است كه در پشت صحنه اتفاق مي‌‏افتد و ما از آن غافل هستيم.
فرمانده نيروى انتظامي، با تاكيد براينكه اراذل و اوباش متفاوت از مزاحمان هستند، افزود: اراذل و اوباش افراد شرورى هستند كه با استفاده از سلاح در محلات، باج‌‏گيرى يا راهبندى مي‌‏كنند؛ اما مزاحمان جوانانى هستند كه آلودگى صوتى ايجاد كرده يا متلك‌‏گويى مى كنند.
احمدى مقدم با اشاره به اينكه پارك‌‏ها بايد محل آسايش خانواده‌‏ها باشد، گفت: در سال‌‏هاى گذشته بعضا ديده مي‌‏شد كه پارك‌‏ها به محل مبادله مواد مخدر و حضور مجرمان تبديل شده بود، به جاى آنكه محلى براى آسايش خانواده‌‏ها باشد، بنابراين اين اماكن نبايد آسايشگاه مجرمان محسوب شود.
وى حربه دشمن براى ضربه زدن به نظام را توسل به مسائل فرهنگى عنوان كرد و گفت: تهديد عليه امنيت ملى براى تغيير باورهاى نظام و براندازى خاموش حتما يك موضوع سياسى است كه با توسل به برخى تاكتيك‌‏هاى براندازى صورت مي‌‏گيرد.
به گفته احمدى مقدم، حوادث در كشور چندان زياد نيست، اما همين ميزان مردم را بسيار نگران مي‌‏كنند.
وى با اشاره به توزيع فيلمى منتسب به يك بازيگر افزود: بعد از انتشار اين فيلم، جامعه خواستار دفاع پليس از حريم خصوصى افراد شد و بايد مطمئن باشيم كه تلاش‌‏هاى ديگرى نيز براى به دام انداختن افراد مشهور در راه است.
وى تصريح كرد: دشمن با به دام انداختن افراد مشهور مانند ورزشكار، هنرمند و حتى افراد سياسي، باورهاى عمومى را تخريب مي‌‏كند و اين اقدامات كاملا هدفمند است.
احمدى مقدم افزود: امسال پليس به دنبال تامين امنيت اجتماعى در جامعه است كه امنيت اخلاقى يك از فايل‌‏هاى آن محسوب مي‌‏شود.

فرمانده نيروى انتظامى گفت: با پيگيرى نيروى انتظامى در مجلس، براى افرادى كه نسبت به توزيع و تهيه فيلم‌‏هاى خصوصى اقدام مى كنند حكم اعدام پيش بينى شده است و لازم است مراحل دادرسى نيز در اين خصوص كوتاه‌‏تر شود.
وى با اشاره به تقسيم‌‏بندى افراد فاسد به سه گروه يادآور شد: اولين گروه مفسدان طراحان و سازمان دهندگان فساد هستند كه نسبت به تهيه و توزيع مشروبات الكلي، مواد مخدر و يا راه‌‏اندازى پارتي‌‏هاى فساد اقدام مي‌‏كنند.
فرمانده نيروى انتظامى افزود: توزيع‌‏كنندگان فساد، متجاوزان به حريم خصوصي، وبلاگ نويسان و فيلم سازان كه از اين طريق فساد را ترويج مي‌‏كنند، جزء اولين گروه مفسدان هستند كه با آنان برخورد قاطع صورت مي‌‏گيرد.
احمدى مقدم گفت: افرادى كه به فساد مبتلا شده‌‏اند و در خفا مرتكب فساد مي‌‏شوند، گروه دوم مفسدان هستند كه ناجا در برخورد با اين افراد، تنها در صورت اخذ گزارش و وجود شاكى اقدام خواهد كرد و در غير اين صورت به حريم خصوصى افراد وارد نمي‌‏شود.
وى يادآور شد: رسيدگى به وضعيت گروه دوم مفسدان، وظيفه نهادهاى فرهنگى است و پليس در حريم خصوصى افراد تجسس نمي‌‏كند.
فرمانده نيروى انتظامي، گروه سوم مفسدان را متظاهران به فساد عنوان كرد و افزود: اين افراد با نيت قبلى يا بدون نيت به فساد تظاهر مي‌‏كنند كه مصاديق آن تنها خانم‌‏هاى بدحجاب نيست، بلكه آقايان با پوشش نامناسب را نيز در بر مي‌‏گيرد.
احمدي‌‏مقدم خاطرنشان كرد: پليس در طرح امنيت اخلاقى حد عرفى حجاب را مورد توجه قرار مي‌‏دهد و موارد برخورد شامل لباس كوتاه، پوشش نامناسب موى سر، لباس محرك و بدن‌‏نما و آرايش‌‏هاى زننده خواهد بود.
وى با اشاره به برخورد پليس با آقايانى كه پوشش مناسب ندارند، افزود: استفاده از لباس‌‏هاى زشت و زننده و ترس آور توسط آقايان نيز قطعا سبب برخورد پليس خواهد بود.
احمدى مقدم با تاكيد بر اينكه هدف پليس، ايجاد شرايط امن و آسوده براى خانم‌‏ها در سطح جامعه است، گفت: برخورد با مزاحمانى كه امنيت معابر، پاساژها، اطراف مدارس و ... را به هم مى زنند، در اولويت برنامه‌‏هاى ما قرار دارد.
فرمانده نيروى انتظامي، دفاع از حريم خصوصى افراد به ويژه فضاى مجازى را از مهمترين برنامه‌‏هاى پليس عنوان كرد و افزود: با مراكز تعمير موبايل و كامپيوتر كه نسبت به توزيع فيلم‌‏هاى خصوصى افراد اقدام مي‌‏كنند، به شدت برخورد مي‌‏شود و نسبت به پلمپ مغازه و اعزام آنان بر دادسرا اقدام خواهيم كرد.
احمدى مقدم، ايجاد امنيت براى آحاد مردم جامعه، پاكسازى و منزه‌‏كردن جامعه از پليدي‌‏ها و زشتي‌‏ها، مبارزه با جرائم سازمان يافته و ... را از ديگر برنامه‌‏هاى ناجا دانست.
وى با اشاره به اينكه در پايان سال نتايج خوبى در حوزه امنيت اخلاقى حاصل مي‌‏شود، افزود: سپس با جديت اين موضوع را پيگيرى مي‌‏كند و دستگاه قضايى نيز قول داد كه در اين زمينه شعب ويژه‌‏اى براى جرايم امنيت اجتماعى نه از بعد حجاب، بلكه براى زنان خياباني، اوباش قداره‌‏بند و مزاحمان خيابانى و متجاوزان به عنف تشكيل دهد.
وى در پايان گفت: در سال گذشته يك ميليون تذكر ارشادى توسط پليس به افراد بدحجاب داده شد كه تنها 10 هزار نفر از آنان به دادگاه معرفى شدند، اما امسال افراد در صورت تذكر مجدد، مجرم تلقى ‏شده و به مراجع قضايى معرفى مي‌‏شوند.

 

 

انتقادات تند فرمانده ناجا: مذمت‌كنندگان طرح امنيت اخلاقي استيضاح شوند
ایسنا

فرمانده نيروي انتظامي طي اظهارات انتقادي تأكيد كرد: كساني كه ناجا را به دليل اجراي طرح امنيت اخلاقي مذمت مي‌كنند بايد استيضاح شوند و در عين حال خطاب به اين افراد، گفت: «شما چه كاره‌ايد؟ تا به حال در خواب خرگوشي بوديد و حالا بيدار شديد حرف نابجا هم مي‌زنيد».

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم كه صبح روز چهارشنبه بيست و نهم فروردين ماه 86 در اولين همايش سالانه مديران مبارزه با مفاسد اجتماعي استانهاي سراسر كشور سخن مي‌گفت، با بيان اين كه نسبت به موضوع بدحجابي نبايد ساده‌انديش بود، گفت: بدحجابي تبلور محسوس آن چيزي است كه در پشت صحنه رخ مي‌دهد و ما از آن غافليم.

وي خاطرنشان كرد: برخي دستگاه‌ها كه به نيروي انتظامي مي‌گويند: «بايد به جاي برخورد با بدحجابي و اجراي طرح امنيت اخلاقي، كار فرهنگي انجام شود» بايد مورد استيضاح قرار گيرند، چرا كه خود تاكنون در خواب خرگوشي به سر مي‌بردند و حرف نابجا مي‌زنند.

سردار احمدي‌مقدم با بيان اين كه برخي نامزدهاي انتخابات براي به دست آوردن محبوبيت، مسايلي را مطرح مي‌كنند، تاكيد كرد: كساني كه فكر مي‌كنند از اين طريق مي‌توانند براي خود وجهه ايجاد كرده و آراي بيشتري به دست آورند بايد توجه داشته باشند كه با اين كار، اعتبار خود را از دست مي‌دهند، چراكه نيروي انتظامي وظايفش را مي‌داند و به آن عمل مي‌كند.

وي گفت: موضوع امنيت اخلاقي صرفا نبايد به عنوان يك تكليف قانوني پاكسازي فضاي جامعه و ... مطرح شود، چرا كه يك تهديد ملي است و ابعاد پيچيده‌اي دارد.

كشف 4 ميليون ليتر مشروب الكلي در سال گذشته بسيار تكان‌دهنده است

ميزان كشفيات مشروبات الكلي 30 درصد مقدار توزيع شده در كشور است

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به شبكه وسيع توليد، ورود و توزيع مشروبات الكلي در كشور، اظهار كرد: فاصله توليد تا مصرف مشروبات الكلي تنها 10 روزه است و به اين ترتيب توليد كنندگان تا زمان مصرف مشروبات حتي هزينه‌اي دريافت نمي‌كنند و تمامي ريسكها را مي‌پذيرند تا به اهداف تهاجم فرهنگي خود دست يابند.

وي به كشف بيش از4ميليون ليتر مشروبات الكلي در سال گذشته اشاره كرد و آن را بسيار تكان‌دهنده دانست و تصريح كرد: اين در حاليست كه اين مقدار تنها 25 تا 30 درصد مقدار مشروبي است كه در كشور توزيع مي‌شود.

فرمانده ناجا با بيان اين كه متأسفانه در حال حاضر مشروبات الكلي نوعي كالاي قاچاق محسوب مي‌شود، ‌گفت: برخورد با مشروبات الكلي صرفا به عنوان كالاي قاچاق موجب شده حتي خودرويي كه محموله مشروبات در آن جاسازي شده نيز به مالك بازگردانده ‌‏شود كه نيروي انتظامي انتقاد جدي به اين مساله دارد.

وي در ادامه به توليد و توزيع قرصهاي روانگردان اشاره كرد و افزود: تاثير مصرف قرصهاي روانگردان بيشتر از مشروبات الكلي و مواد مخدر است.

سردار احمدي‌مقدم با اعلام اين كه توليد مواد مخدر در افغانستان پس از ورود آمريكايي‌ها به اين كشور 4 برابر شده است، گفت: امروزه يك ميليون و 200 هزار معتاد روزمصرف در كشور وجود دارد كه اين آمار به اضافه 700 تا800 هزار نفري است كه به صورت تفنني مواد مخدر مصرف مي‌كنند.

بيشترين بهره‌برداري از برنامه‌هاي ماهواره‌اي بخشهاي غيراخلاقي است

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با بيان اين كه بيشترين بهره‌برداري از برنامه‌هاي ماهواره‌اي مربوط به بخشهاي غيراخلاقي است كه در بسياري موارد بنيان خانواده‌ها را متزلزل مي‌كند، عنوان كرد: وبلاگها، سايتهاي اينترنتي و انواع آموزش‌هاي غيراخلاقي و برقراي روابط نامشروع از طريق چت و ... از جمله موارد تهاجم فرهنگي است كه نيروي انتظامي به طرق مختلف خواهان برخورد با آن است.

به گفته وي، ‌امواج مدهاي ناپسند به قصد هنجارشكني، ترويج خشونت، ايجاد گروه‌هاي شيطاني، باندهاي اراذل و اوباش و تبديل آنها به قهرمانان، نتيجه تغيير باورهاست كه بانيان، اولين قربانيان آن هستند.

برقراري امنيت ناموسي در كشور دغدغه‌ نخست مردم است

ترديد نكنيم كه فعاليت در حوزه امنيت اجتماعي نوعي براندازي خاموش است

فرمانده نيروي انتظامي همچنين با اعلام اين كه طبق نظرسنجي‌هاي صورت گرفته برقراري امنيت ناموسي در كشور دغدغه‌ نخست مردم است، خاطرنشان كرد: پس از اين مساله نيز مواد مخدر و امنيت جاني و مالي مطرح مي‌شود.

وي معتقد است: حوادث در كشور زياد نيست، اما مردم بسيار نگران هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سردار احمدي‌مقدم به برخي ناامني‌هاي رخ داده در سال 84 و تجاوزات به عنف كه در پارك لويزان رخ داده بود، اشاره كرد و اين پرسش را مطرح كرد كه «آيا ما آسايشگاهي براي مجرمان ايجاد مي‌كنيم يا فضايي براي امنيت خانواده‌ها»؟

فرمانده ناجا با اعلام اين كه فعاليت در حوزه امنيت اجتماعي از اواخر سال 84 آغاز شد، خاطرنشان كرد: ترديد نكنيم كه فعاليت مجرمان در اين حوزه، يك نوع براندازي خاموش است.

پس از انتشار فيلم منتسب به يك بازيگر،‌بحث حريم خصوصي مطرح شد

مردم از ادامه انتشار تصاوير مستهجن از افراد مشهور تعجب نكنند

در ادامه برگزاري اين همايش، سردار احمدي‌مقدم موضوع حريم خصوصي را مطرح كرد و افزود: زماني كه فيلم منتسب به يك بازيگر در سطح گسترده منتشر شد و همانند بمبي تركيد، تازه مساله حريم خصوصي از سوي شهروندان مطرح شد كه چرا پليس از اين مساله حمايت نمي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران وي تصريح كرد: مردم مطمئن باشند كه مسايل ديگري در راه است كه پس از رخداد، از سوي آنها مطرح مي‌شود.

به گفته فرمانده ناجا، انداختن برخي مقامات، ورزشكاران، بازيگران در دام اين‌گونه پرونده‌ها از جمله اهداف دشمنان است كه به اين نتيجه رسيده‌اند، از طريق سيستمهاي ارسال پيام تصويري نمي‌توانند به سرعت نقشه‌هاي پليدشان را عملي كنند.

وي تصريح كرد: در صورت ادامه يافتن اين مسايل و انتشار تصاوير و فيلم‌هاي مستهجن از افراد مشهور، مردم تعجب نكنند.

متاسفانه درصد كمي از فيلمبرداري‌هاي مخفي به ناجا اعلام مي‌شود

آقاي قاضي: اگر اين جرايم عليه دختر خودت ...

سردار احمدي‌مقدم به فيلمبرداري‌هاي مخفي از اتاق‌هاي پرو، استخرهاي زنانه، حمام خصوصي، سرقت فيلمهاي خانوادگي‌ و انتشار آن در سطح گسترده اشاره كرد و گفت: متاسفانه نيروي انتظامي از درصد كمي از اين جرايم مطلع مي‌شود.

به گزارش ايسنا وي با طرح اين پرسش كه «آقاي قاضي كه مسامحه مي‌كني و قرار20 ميليون توماني براي متهمي صادر مي‌كني كه با پيگيريهاي نيروي انتظامي حكم اعدامش صادر شد، اگر اين جرايم عليه دختر خودت اتفاق مي‌افتاد، چه كاري مي‌كردي»؟ بر ضرورت رسيدگي هر چه سريعتر به اين پرونده‌ها تأكيد كرد.

براي متجاوزان به حريم خصوصي حكم اعدام صادر مي‌شود

فرمانده ناجا ادامه داد: در سال جاري، نيروي انتظامي به دنبال برقراري امنيت اجتماعي است، افرادي كه به حريم خصوصي افراد تجاوز، باندهاي فساد راه‌اندازي مي‌كنند و ... بر اساس پيگيري‌هاي صورت گرفته با مجلس، حكم اعدام برايشان صادر مي‌شود.

سردار احمدي‌مقدم معتقد است: وجدان جامعه بايد كوتاه، قاطع و صريح تامين شود، چرا كه روحيه جامعه آسيب‌پذير است و در اين ميان اغماض و مسامحه طولاني در دادسراها كار را دشوار مي‌كند.

فرمانده نيروي انتظامي در تعريفي، «فاسد» را در قالب سه گروه مفسدين، مبتلايان به فساد و متظاهران به آن دانست و گفت: گروه اول كساني هستند كه طراحي باندهاي فساد، مشروبات الكلي، پارتي‌هاي مختلط و ... را بر عهده داشته و آن را ساماندهي مي‌كنند و دختران و پسران را اغفال كرده و به مدسازي از طريق دختران فقير و انتقال آنها به مناطق شمال شهر و تغيير چهره آنها و در نهايت در معرض نمايش قرار دادنشان به اهداف پليد خود دست مي‌يابند.

وي ادامه داد: گروه دوم نيز مبتلايان به فساد هستند كه در خفا مرتكب فساد شده و پليس نيز كاري با آنها ندارد، چرا كه حريم خصوصي افراد محترم است و به هيچ‌وجه وارد آن نمي‌شويم و به اين ترتيب تحقيق و تفحص را منع كرديم؛ مگر اين كه كسي ايجاد مزاحمت كند و شاكي داشته باشد، اما گروه سوم افرادي هستند كه پول مي‌گيرند تا نرمهاي اجتماعي را از طريق تغيير ظاهر و رواج كشف حجاب رواج دهند.

سردار احمدي‌مقدم به پوشش نامناسب برخي از آقايان از جمله بلوزهاي كوتاه و تن‌نما، شلوارهاي فاق كوتاه و ... اشاره كرد و آن را از مصاديقي عنوان كرد كه نيروي انتظامي با آن برخورد مي‌كند.

پليس كاري با رنگ لباس ندارد،تنها با مصاديق مانكن برخورد مي‌شود

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه اين نيرو برخورد با مساله بدحجابي را تا حد عرف پذيرفته است، عنوان كرد: با استفاده كنندگان از مانتوهاي كوتاه و بدن‌نما، پوششهاي محرك، آرايشهاي زشت و زننده كه همه از مصاديق مانكن هستند برخورد مي‌شود و در اين ميان پليس كاري با رنگ لباس ندارد.

وي تاكيد كرد: مزاحمتهاي خياباني نيز براي دختران و زنان بسترهاي ناامني را ايجاد كرده، بنابراين بايد شرايطي فراهم شود تا اين افراد راحت و آسوده در خيابان تردد كنند.

به گفته سردار احمدي‌مقدم، در همين راستا حفظ حريم خصوصي افراد به خصوص در فضاهاي مجازي از جمله موبايل، ‌كامپيوتر و ... با جديت پيگيري شده و اولين برخورد پليس نيز پلمپ كردن مغازه‌ها و تشكيل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضايي است.

فرمانده ناجا وعده داد كه تا پايان سال، احساس امنيت افراد افزايش ‌يابد و آمارهاي سال گذشته در اين بخش مجددا در سال جاري تكرار ‌شود، چرا كه ايجاد امنيت براي آحاد مردم در جامعه و پاكسازي آن از پليديها، مبارزه با فساد و گروه‌هاي متجاوز از جمله اولويتهاي مهم پليس است.

دادگاه‌هاي ويژه براي برخورد با جرايم امنيت اجتماعي تشكيل مي‌شود

سردار احمدي‌مقدم از وعده قوه قضاييه جهت راه‌اندازي دادگاه‌هاي ويژه براي رسيدگي به جرايم امنيت اجتماعي خبر داد و گفت: نيروي انتظامي تشديد برخورد با مجرمان جرايم اخلاقي را با پيگيري‌هاي قضايي در دستور كار قرار داده كه طي آن مقرر شد: شعبات ويژه‌اي براي بررسي پرونده‌هاي زنان خياباني، اراذل و اوباش قداره‌بند، مزاحمان، متجاوزان به عنف و سارقان مسلح راه‌اندازي ‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران وي افزود: اين تصميم در حال پيگيري است و بزودي عملياتي مي‌شود.

به گفته فرمانده نيروي انتظامي، طي اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي در سال گذشته، يك ميليون تذكر ارشادي به افراد داده شد، 100 هزار تن به نيروي انتظامي ارجاع و از اين تعداد نيز 10 هزار تن به مراجع قضايي منتقل شدند.

سردار احمدي‌مقدم گفت: از آنجا كه در سال گذشته، تعداد زيادي از تذكرات تكراري بود، مقرر شد در سال جاري، افراد در صورت تذكر مجدد، مجرم تلقي شده و به مراجع قضايي ارجاع شوند.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics