نویدنو:19/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

حسين موسويان آزاد می شود

پس از آنکه قوه قضائيه از تبديل قرار بازداشت حسين موسويان، مذاکره کننده پيشين هسته ای ايران خبر داد، خبرگزاری مهر گزارش کرد که وی قرار است با حضور خبرنگاران طی تشريفات قانونی آزاد شود.

اين در حالی است که يک روز پيش از آزادی حسين موسويان، آن گونه که وزير اطلاعات ايران گفته، دو نفر ديگر نيز در ارتباط با اتهاماتی که عليه آقای موسويان مطرح است به وزارت اطلاعات احضار شده اند.

وزير اطلاعات که اين خبر را در گفتگو با واحد مرکزی خبر صداوسيمای ايران اعلام کرده، هويت دو نفری را که در ارتباط با پرونده آقای موسويان احضار شده اند فاش نکرده اما گفته افراد ديگری نيز دراين پرونده مطرحند.

حسین موسویان که تا پيش از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد، از اعضای اصلی گروهی بود که مذاکرات مربوط به پرونده هسته ای ايران را با دولتهای غربی و مجامع بين المللی انجام می دادند، هفته گذشته بازداشت شد و مقامات ايرانی بعداً دليل بازداشت او را مسائل امنيتی عنوان کردند.

خبرگزاريها و روزنامه ها نيز به نقل از منابعی آگاه اما بدون ذکر نام آنها خبر دادند که دليل بازداشت آقای موسويان به اطلاعات مربوط به پرونده اتمی ايران، سفرهای پی در پی او به خارج و ارتباطاتش با خارجيان مربوط می شود.

آقای موسویان در زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و پیش از آن نیز سفیر جمهوری اسلامی در روسیه بود و به عنوان یکی از طرفداران آقای رفسنجانی شهرت دارد.

وی اخیراً به عنوان معاون پژوهشهای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار بوده که از مؤسسات تحت مديريت آقای رفسنجانی است.

بی بی سی

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics