نویدنو:09/05/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

باید طراحان و مجریان کودتای انتخاباتی و جنایات اخیر معرفی و مجازات شوند!

بهشت زهراسایت نامه مردم
مراسم سوگواری شهدای جنبش مردمی که از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای روز پنجشنبه 8مرداد ماه تعیین شده بود، با اقدام نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج به خشونت کشیده و بار دیگر گروهی از مردم حق طلب پس از ضرب و شتم بازداشت و روانه زندان گردیدند.
ماموران امنیتی و گارد ویژه سپاه پاسداران، پس از آنکه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد وارد بهشت زهرا شده و تلاش نمودند بر سرمزار ندا، ابراز همدردی کنند، با حمله به مردم، آنها را وادار به ترک محل کرده و با پرتاب گاز اشک آور سعی در متفرق ساختن جمعیت داشتند. همچنین مهدی کروبی نیز هنگام ورود به بهشت زهرا از جانب گارد ضد شورش و ماموران امنیتی محاصره شد و بسیج در همان لحظات با اسلحه سرد از قبیل چماق و زنجیر به صدها تن یورش برد.
بعلاوه گارد ویژه سپاه به همراه نیروهای بسیج و یگان های ضد شورش نیروی انتظامی با استقرار در برخی نقاط تهران مانند مناطق جنوب شهر و میادین مرکزی همچون میدان فردوسی، میدان انقلاب، چهار راه ولی عصر، میدان فاطمی، خیابان زرتشت و نیز میدان تجریش و چهار راه جمال زاده و اطراف مصلای تهران با هرگونه تجمع مردمی به شدت و با خشونت برخورد کرده و جوانان را مورد تهدید قرار می دادند، اما برغم حضور گسترده نیروهای سرکوبگر، هزاران تن در اطراف مصلای تهران به تظاهرات پرداختند.
واکنش خشونت آمیز و هدفمند نیروهای سرکوب در مراسم چهلم ندا و یاد بود دیگر شهدای جنبش مردمی، در اوضاعی صورت می گیرد که در روزهای گذشته، ولی فقیه با دستورهای عوام فریبانه تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و تشکیل کمیته ویژه مجلس برای بازدید از زندان ها و متعاقب آن، آزادی گروهی از زندانیان سیاسی، کوشید از گسترش دامنه جنبش اعتراضی علیه کودتای انتخاباتی بکاهد و فضای سیاسی را برای آغاز بکار دولت نامشروع برآمده از کودتا فراهم سازد. اما حضور توده های معترض و حمایت مردمی از ابتکار میرحسین موسوی و کروبی در گرامیداشت یاد شهدای مردم، نشان میدهد، جنبش مردمی از چنان ژرفا و ابعادی برخوردار است که نمی توان با اینگونه اقدامات و مانورها به مقابله با آن برخاست. واقعیت اینست که فقط با تعطیلی یک بازداشتگاه که به اردوگاه مرگ شهرت یافته، نمی توان بر جنایت هولناک ماه های اخیر سرپوش گذاشت. در عین حال، نباید هرگز فراموش کرد، ولی فقیه از مدافعان و طراحان اصلی کودتای انتخاباتی و مسئول درجه اول جنایت و کشتارهای اخیر است، وجود برخی دیدگاه های متفاوت و یا اختلاف سلیقه میان ولی فقیه و احمدی نژاد، به معنای مبرا بودن خامنه ای از فجایع کنونی نیست و نمی تواند باشد. ابعاد جنایت در زندان های رژیم و رفتار خشن و ضد انسانی ماموران امنیتی و سپاه و بسیج با دستگیر شدگان جای هیچگونه تردیدی در نقش و مسئولیت ولی فقیه در جنایات باقی نمی گذارد.
اصولا نباید نقش هیچیک از نیروهای کودتاچی را به دست فراموشی سپرد. تمام برخوردهایی که از روز نخست تا به امروز صورت گرفته، بر طبق یک برنامه مشخص بوده و سپاه، ولی فقیه، قوه قضاییه بویژه قاضی مرتضوی، فرماندهان نیروی انتظامی، شورای نگهبان، دولت و وزارت کشور هر یک نقش و وظیفه معین و مشخص برعهده داشته و دارند چگونه می توان پذیرفت که هزاران تن بدون اطلاع ولی فقیه، دادگاه انقلاب اسلامی و شورای عالی امنیت ملی در خیابان ها دستگیر، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس در زندان با بدترین و وحشیانه ترین رفتار و شیوه ها روبرو گردیده اند؟ چگونه می توان با وقاحت تمام از بازداشتگاه کهریزک نام برد و غیر استاندارد بودن آن را علت تعطیلی اش عنوان ساخت، اما از جنایات مخوف انجام شده در این بازداشتگاه دم نزد؟ آیا بازجویی و شکنجه افراد و اعتراف گیری های اجباری و رفتار مغایر شئونات انسانی در بازداشتگاه با جوانان حق طلب و میهن دوست که کوچکترین جرمی انجام نداده اند، بدون آگاهی و اطلاع اعضای شورای عالی امنیت ملی، ولی فقیه، رییس جمهور و فرماندهان سپاه انجام شده است؟! جوانانی مانند کیانوش آسا، ترانه موسوی، امیرحسین توفان پور، امیر جوادی فر و محمد کامرانی به گواهی خانواده ها و گزارشات پزشکی، زنده اما مجروح در تظاهرات و یا در راه پیمایی مسالمت آمیز دستگیر شده و بعدا در زندان و یا بازداشتگاه های مخفی و مراکز بسیج مورد شکنجه قرار گرفته و با شقاوت به قتل رسیده اند. به این ترتیب روشن است، سیاست سرکوب طبق یک برنامه ریزی انجام می گیرد و اعمال وحشیانه در خیابان ها و زندان ها با هدف ایجاد جو وحشت و به زانو در آوردن مقاومت مردمی در برابر کودتا می باشد. این خشونت و وحشی گری برای تثبیت کودتای انتخاباتی انجام می گیرد، ولی تاکنون آماج های آن تحقق نیافته و مبارزه پیگیرانه توده ها و ایستادگی اصلاح طلبان مانع موفقیت برنامه کودتاچیان شده است.
جنبش مردمی، همانگونه که نامزد های معترض میرحسین موسوی و کروبی تاکید کرده اند دولت برآمده از کودتا را به رسمیت نمی شناسد و برای برکناری آن به مبارزه ادامه خواهد داد. بعلاوه خواست به حق معرفی و مجازات عوامل کشتار در خیابان ها و جنایت در زندان ها، آزادی زندانیان سیاسی و همه بازداشت شدگان، معرفی و برکناری و محاکمه همه طراحان کودتای انتخاباتی از سوی مردم، پیگیرانه دنبال می شود و بدون برآوردن این خواست ها، نمی توان با مانورهای فریبکارانه، فضای سیاسی را به سود تثبیت کودتا تغییر داد.
آنچه در هفته های اخیر در کشور ما رخ داده، یک جنایت و کشتار سیستماتیک قلمداد می شود و بنابراین باید طراحان و مجریان این جنایت ها معرفی و مجازات شوند.
حضور مردم در مراسم امروز با وجود ممانعت نیروهای امنیتی و برخورد شدید خشونت آمیز، توان و نیروی جنبش مردمی را به نمایش گذاشت و پاسخی به مانورهای ریاکارانه ولی فقیه بود.
سازماندهی و تجهیز این جنبش، متناسب با توان و امکانات موجود، وظیفه تاخیر ناپذیر همه مدافعان راستین راه آزادی و عدالت است!

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

                            


Free Web Counters & Statistics