نویدنو:22/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

جهان ربودن اسانلو را محکوم می کند؛ با تمام توان برای آزادی اسانلو بکوشیم

 

نامه آموزش بین الملل به احمدی نژاد

کنگره اتحادیه های کارگری انگلستان

نامه رئیس فدراسیون کار و کنگره سازمانهای صنعتی (IFLCIO) جان جی سوئینی

نامه فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF) به دبیر کل سازمان جهانی کار(ILO)

کارزار برای آزادی منصور:

 ************************** 

نامه آموزش بین الملل به احمدی نژاد

 

جناب محمود احمدی نژاد،

ریاست جمهور اسلامی ایران،

خیابان فلسطین، تقاطع آذربایجان، تهران، ایران

ارسال از طریق نمابر: 98216495880

بروکسل، 20 تیرماه 1386

 

رئیس جمهور احمدی نژاد،

من از طرف آموزش بین الملل برایتان می نویسم و ربودن منصور اسانلو رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد (سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران و حومه) را محکوم می کنم.

 

آموزش بین الملل از طریق کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی) و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل(آی تی اف) مطلع شد که آقای منصور اسانلو در حال پیاده شدن از اتوبوس شرکت واحد در نزدیکی منزلشان حدود ساعت  7 بعدازظهر روز 19 تیرماه توسط مهاجمان ناشناس ربوده شد. شاهدان گفتند که آنها اسانلو را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و ایشان را در حالی که با یک پژوی نوک مدادی به مکان نامعلومی می بردند همچنان کتک می زدند.

 

 در طول هفته 18 ژوئیه 2007 من و همه رهبران اتحادیه های بین المللی کارگری از همه مناطق جهان به آقای اسانلو  در جلسات لندن و بلژیک خیر مقدم گفتیم. همه ما برای حمایت از سندیکای کارگران شرکت واحد و شخص ایشان با اسانلو پیمان بستیم.

 

در پی ربودن ایشان، ایی آی عمیقا نگران سلامت و امنیت جانی آقای اسانلوست.

 

جمهوری اسلامی ایران بخاطر عضویت در سازمان بین المللی کار (آی ال او) قانونا ملزم به رعایت اصول بنیادین کار از جمله اصل آزادی تجمع و تشکل است. 

 

بنا براین ایی آی به آی تی یو سی و آی تی اف می پیوندد و به دولت شما توصیه می کند که برای تضمین آزادی فوری آقای اسانلو همه گامهای ممکن را بردارد.

 

علاوه بر نگرانی ها در باره این حمله اخیر به آقای اسانلو، ایی آی همچنین نگران نمایندگان معلمینی است که پرونده آنها به دنبال اعتراض های مشروع و به حق اخیرشان هنوز در دادگاهها در حال بررسی است. معلمین برای کسب حقشان برای دستمزد شایسته اعتراض می کردند. معلمین و نمایندگان اتحادیه آنها صرفا خواستار یک  مذاکره و گفتگوی اجتماعی عادلانه بودند.

 

بنابراین ایی آی به شما جناب رئیس جمهور توصیه می کند که:

 

آزادی فوری آقای اسانلو را تضمین و امنیت ایشان را تامین کنید و مسببین ربودن ایشان را شناسایی کنید.

 

آزای فوری و بدون قید و شرط همه معلمین و نمایندگان آنها را که بخاطر اعتراضات معلمین بازداشت شده اند، تضمین کنید.

 

باب مذاکرات جدی با نمایندگان معلمین در مورد خواسته طولانی مدت آنها برای بهبود وضعیت دستمزد و شرایط کار توام با احترام را باز کنید.

 

اطمینان بدهید که در آینده حق معلمین و سازمانهای کارکنان برای انجام فعالیتهایشان و برپایی جلسات مربوط به شرایط کار و سیاستهای اقتصادی و اجتماعی رعایت خواهد شد.

 

ایی آی از پاسخ مثبت شما به این خواسته ها استقبال کرده و در عین حال به نظارت خود در باره اوضاع ایران از نزدیک ادامه می دهد.

 

با احترام

فرد ون لی اون

دبیر کل

 

کنگره اتحادیه های کارگری انگلستان

 

آقای رسول موحدیان،

سفیر

سفارت جمهوری اسلامی ایران

16 چرینس گیت

لندن اس دبیلیو 1 پی تی

 

شماره نامه: اسانلو/او تی/ دبیلیو پی

تاریخ: 20 تیرماه 1386

تلفن مستقیم: 442074671325

 

منصور اسانلو

 

جناب سفیر،

 

من برایتان نامه می نویسم تا از شما بخواهم که به دولتتان نگرانی عمیق کنگره اتحادیه های کارگری را  که مردم بریتانیای کبیر در محیط کار را با 6 و نیم میلیون عضو و 59 اتحادیه کارگری نمایندگی می کند، در مورد محل نگهداری و سلامتی منصور اسانلو رئیس هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ابلاغ کنید.  من قدرشناس هر نوع اطلاعاتی هستم که شما در مورد ربودن ایشان و اطمینان خاطر من می توانید به من بدهید که دولت جمهوری اسلامی ایران سلامتی و آزادی فوری ایشان را تضمین می کند.

 

به من اطلاع دادند که منصور اسانلو توسط مهاجمان لباس شخصی در بعدازظهر روز سه شنبه 19 تیرماه در حالی که از اتوبوس شرکت واحد در مقابل منزل خود پیاده می شد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ربوده شده است. آنها ایشان را به شدت کتک زدند و با یک پژوی نوک مدادی به یک محل نامشخصی بردند. به من اطلاع دادند که خانواده و همکاران ایشان نتوانستند مهاجمان را شناسایی کنند اما آنها اعتقاد دارند که دستور رسمی توسط وزیر کار، برای دستگیری فوری اسانلو صادر شده است.

 

بعدا به من اطلاع دادند که همسر و خانواده آقای اسانلو به کلانتری شعبه 128 در نارمک نزدیک  خانه شان مراجعه کردند. در کلانتری افسر معاونت اطلاعات به آنها گفت که آقای اسانلو جاسوسی است که از خارج پول دریافت می کند اما پلیس مشخص نکرد که آیا آنها او را دستگیر کرده و دزدیده اند یا نه.

 

همانطورکه شما می دانید منصور اسانلو اخیرا برای دیدار با اعضای فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (که سندیکای ایشان از وابستگان این فدراسیون است)، و ملاقات با اعضای کنگره اتحادیه های کارگری و مقامات اتحادیه ای آن به لندن آمده بود. ایشان بعنوان نماینده کارگران حق دارند که تحت معیارهای اساسی کار سازمان بین المللی کار آزادانه به اتحادیه ها ملحق شده و بدون ترس از آزار و اذیت یا تهدید فعالیت کنند.

 

ما بشدت نگران وضعیت فعلی ایشان هستیم و با توجه به اینکه ایشان بطور مداوم تحت آزار و اذیت های نیروهای امنیتی و پلیس ایران قرار داشته اند احتمالا چنین به نظر می رسد که ایشان توسط مقامات ربوده شده اند.

 

بنا براین من از هر توضیح شما مبنی بر این که چه اتفاقی افتاده است  و همچنین هر اقدام فوری ای که برای اصلاح این جریان انجام بدهید، قدردانی می کنم.

 

من این نامه را به وزارت امور خارجه برای اداره امور داخلی و خارجی رونوشت می کنم و آن را  به اطلاع عموم مردم می رسانم.

 

ارادتمند شما

برندان باربر

دبیر کل

 

 

نامه رئیس فدراسیون کار و کنگره سازمانهای صنعتی (IFLCIO) جان جی سوئینی

 

20 تیرماه 1386

جناب رئیس جمهور آقای محمود احمدی نژاد،

جمهوری اسلامی ایران،

خیابان فلسطین، تقاطع آذربایجان، تهران، ایران

ارسال از طریق نمابر: 98216495880

 

جناب رئیس جمهور احمدی نژاد

 

من از طرف حدود ده میلیون کارگر زن و مرد عضو فدراسیون کار و کنگره سازمانهای صنعتی (ای اف ال سی آی او) برایتان می نویسم و آدم ربایی منصور اسانلو رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد (سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران و حومه) را بشدت محکوم می کنم.

 

ما مطلع شدیم که آقای منصور اسانلو در حال پیاده شدن از اتوبوس شرکت واحد در نزدیکی منزلشان در ساعت حدود 7 بعدازظهر روز 19 تیرماه توسط مهاجمان ناشناس ربوده شد. شاهدان اتوبوس گفتند که آنها اسانلو را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و ایشان را همچنان کتک می زدند در حالی که به داخل یک پژوِی نوک مدادی کشانده و به مکان نامشخصی بردند. آقای اسانلو آشکارا در تمام طول روز تحت تعقیب یک خودروی پژوی شخصی بود. کاملا شناخته شده است که چنین وسایل نقلیه ای وابسته به نیروهای امنیتی ایران است.

 

ای اف ال سی آی او عمیقا نگران سلامتی آقای اسانلو است. نیروهای امنیتی قبلا با آقای اسانلو بدرفتاری کرده اند و این دلیل بسیار محکمی است بر این باور ما که آنها در واقع مسئول این حمله هستند. ما معتقدیم که این حمله مستقیما به فعالیتهای اتحادیه کارگری ایشان مرتبط است. جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو سازمان بین المللی کار (آی ال او) قانونا ملزم به رعایت اصول اساسی از جمله اصول آزادی تجمع و تشکل است.

 

ما به دولت شما توصیه می کنیم که همه گامهای ممکن را در تضمین سلامتی و امنیت آقای اسانلو بردارد، آزادی فوری ایشان را تضمین کند و همچنین مسببین ماجرا را معرفی کند.

 

ما به نظارت خود در این موارد ادامه داده و منتظر واکنش شما هستیم.

 

با احترام

جان جی. سوئینی

رئیس

 

 

 

نامه فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF) به دبیر کل سازمان جهانی کار(ILO)

 

آقای خوان سوماویا،

دبیر کل،

آی ال او – دفتر دبیر کل

سوئیس

نمابر:41227998533

 

شارون بورو

رئیس

 

گای رایدر

دبیر کل

20 تیرماه 1386

 

جی اس/کی ام

 

 جناب آقای سوماویا،

 

من از این جهت برایتان نامه می نویسم که خواستار مداخله فوری شخص جنابعالی در مورد  منصور اسانلو رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  هستم.

 

آقای اسانلو  یک رهبر سرشناس اتحادیه های کارگری مستقل در ایران است که قبلا مورد انتقام جویی های جدی از جمله زندان توسط دولت قرار گرفته است. اتحادیه ایشان از اتحادیه های وابسته به فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل است و ایشان شخصا ماه گذشته در شورای عمومی آی تی یو سی در بلژیک سخنرانی کردند.

 

به ما اطلاع دادند که آقای اسانلو نزدیک منزلشان در حدود ساعت 7 بعدازظهر شب گذشته، 19 تیرماه توسط مهاجمان ناشناس لباس شخصی ربوده شدند. ایشان بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و توسط یک خودروی پژوی نوک مدادی به یک مقصد نامشخصی برده شدند.

 

همسر آقای منصور اسانلو به همراه دیگر اعضای خانواده ایشان به کلانتری شعبه 128 نارمک نزدیک منزلشان مراجعه کردند که در آنجا افسر معاونت اطلاعات به آنها گفت که  او یک جاسوسی بوده که از خارج پول دریافت می کرده اما مشخص نکردند که آیا پلیس در این ربودن ایشان مداخله ای داشته است یا خیر.

 

آی تی یو سی و آی تی اف عمیقا نگران این  گونه حوادثی هستند که دقیقا یک هفته بعد از آدم ربایی و متعاقبا آزادی نائب رئیس همین اتحادیه آقای ابراهیم مددی در شرایطی مشابه رخ داد. ما مایلیم که از شما بخواهیم که فورا با مقامات ایرانی مذاکره کنید و به آنها توصیه کنید که تضمین کنند که همه اقدامات لازم برای آزادی بدون قید و شرط آقای اسانلو  انجام می دهند، و اینکه ایشان و همکارانشان می توانند آزادانه کارهای مشروع و بر حق اتحادیه کارگری خود را به انجام برسانند، و به همه کارهای  تهدید و آزار و اذیت اعضای اتحادیه های کارگری مستقل پایان خواهند داد.

 

پیشاپیش از شما بخاطر توجهتان به این امر مهم سپاسگزارم.

 

ارادتمند

گای رایدر

دبیر کل

 

 

کارزار برای آزادی منصور:

 

http://www.itfglobal.org/solidarity/osanloo2.cfm/letter/24

 

 

منبع: سندیکای شرکت واحد

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics