نویدنو:26/08/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

"مهرورزی" به زبان آمار


*براساس آمارهای مسوولان رژيم,در حال حاضر 4 ميليون نفر ديابت دارند, 15 درصد جمعيت دچار افسردگی هستند, سه ميليون نفر بيکارند, 20 درصد کودکان کار خيابان خوابند, آب 50 درصد روستاهای ايران قابل آشاميدن نيست....
*در حالی ميزان افزايش ذخاير ارزى ايران در سال جاری 6 ميليارد دلار تخمين زده شده است, آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمان و بازنشستگان 2400 ميليارد تومان كسرى بودجه دارد.....

روشنگری: آمارهای زير با مرور بخشی از منظومه خبرهای روز سه شنبه 22 آبان خبرگزاری های ايسنا و فارس گردآوری شده است. براساس اين آمارها, دولت "مهرورز" برای پرداخت کامل حقوق معلمان و کارمندان و بازنشستگان آموزش و پرورش بودجه کافی اختصاص نداده است؛ حاضر به اختصاص بودجه برای تامين آب قابل آشاميدن در نيمی از روستاهای کشور نيست, به وجود نيم ميليون کارگر بی خانمان و ابتلا 15 درصد شهروندان کشور به افسردگی معترف است و کارگزارانش روزنامه فروشی برای کودکان کار را راه مقابله با جذب آنها در شبکه های مافيايی می دانند. درست در همين شرايط و درست در حالی که پرويز فتاح وزير نيرو در حاشيه نمايشگاه صنعت برق معترف است که در ايران "توليد سالانه برق در دو سال گذشته بر مصرف آن پيشى گرفته و در اين زمينه ظرفيت مازاد داريم" (1) انرژی هسته ای را به عنوان اولويت در صدر سياست هايش گذاشته و با لجاجت بر غنی سازی اورانيوم, بهانه برای تشديد فشار خارجی, تحريم اقتصادی و حمله نظامی به ايران فراهم کرده اند. کشوری که سردمدارانش از لزوم توجه به علم و دانش دم می زنند ولی همزمان برای پرداخت حقوق کارمندان آموزش و پرورش بودجه کافی اختصاص نميدهند؛ آن هم در حالی که برخی منابع نظير مجله اکونوميست, در حال حاضر افزايشی در حد شش ميليارد دلار در ذخاير ارزى ايران در سال جاری را پيش بينی می کنند. (2) کنار هم گذاشتن اين داده هاست که سياست تبهکارانه رژيم اسلامی را به زبان آمار و ارقام روشن تر می کند.

ايسنا: قادری معاون اجتماعى بهزيستى خراسان رضوى:"20 درصد کودکان کار، خيابان خواب هستند."

فارس:جهانبخش امينى نماينده مجلس:" متاسفانه فقط 50 درصد از آب شرب در روستاها و مناطق محروم قابل آشاميدن است"

ايسنا: طاهايی معاون وزير کار:"بيش از 500 هزار کارگر واجد شرايط در کشور فاقد مسکن هستند."

ايسنا: رشيد رمضانى معاون بيماريهاى غيرواگير مركز مديريت بيماري‌هاى وزارت بهداشت با اشاره به لزوم ايجاد واحدهای ديابت به منظور پيش گيری از ديابت نوع 2 و تاکيد بر اين که "با كنترل ديابت مي‌توان از بروز 5 نوع سرطان جلوگيرى كرد" گفت: "در حال حاضر 545 واحد ديابت در 36 شهر كشور كمبود داريم.. و 23 شهر نيز به علت كمبود امكانات و وجود برخى مشكلات، امكان احداث كلينيك ديابت را ندارند."

ايسنا: ياراحمدى رييس اداره غدد و متابوليسم مركز مديريت بيماريهاى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى گفت:در حال حاضر 4 ميليون نفر از هم وطنانمان در معرض ابتلا به بيمارى ديابت قرار دارند... بايد به ازاى هر 100 هزار نفر جمعيت، يك كلينيك ديابت در كشور وجود داشته باشد كه در حال حاضر تنها 200 كلينيك فعال وجود دارد.

ايسنا:محمد جهرمى وزير كار در نشست با تعدادى از 57 اقتصادخوانده نويسنده نامه انتقاد از سياست های احمدی نژاد با اعلام اين که "حدود سه ميليون بيكار در كشور وجود دارد" گفت: جمعيت جوياى كار زير ديپلم كمتر از جمعيتى است كه داراى مدرك ديپلم، فوق ديپلم، و ليسانس هستند."

ايسنا: دكتر احمد جليلى رييس انجمن روانپزشكان ايران:" 13 تا 15 درصد افراد جامعه به افسردگى مبتلا هستند."

ايسنا: محدث خراسانی معاون برنامه‌ريزى و توسعه مديريت نيروى انسانى آموزش و پرورش: سهم آموزش و پرورش كشورهاى جهان از بودجه عمومى به طور ميانگين بيش از 16 درصد و در برخى كشورها 20 درصد است. اين سهم در ايران در سال‌هاى 82 تا 84 به كمتر از 10 درصد رسيد، در سال‌هاى 85 و 86 حدود 12 درصد.

"امسال 45 هزار فرهنگى با افزايش 10 هزار نفرى نسبت به سال گذشته بازنشسته مي‌شوند، مجموع پاداش پايان خدمت بازنشستگى فرهنگيان 900 ميليارد تومان مي‌شود در حالى كه آموزش و پرورش براى بخش "ساير فصول" خود تنها 300 ميليارد تومان در خزانه دارد."

"از پنج هزار و 900 ميليارد تومان بودجه امسال آموزش و پرورش تنها پنج هزار و 600 ميليارد تومان آن به فصل اول يعنى پرداخت حقوق فرهنگيان اختصاص يافته است."

"آموزش و پرورش دو هزار و 167 ميليارد تومان در بخش ساير فصول و حدود 300 ميليارد تومان نيز در فصل اول يعنى بخش حقوق معلمان و در مجموع دو هزار و 400 ميليارد تومان كسرى بودجه دارد."

------------------------------------------------------------------
1-
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1033170

2-
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1032387

   00:06

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics