نویدنو:12/02/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

بیانیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

اول ماه می روز جهانی کارگر را گرامی می داریم

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، روز جهانی کارگر را به همکاران زحمتکش شرکت واحد و عموم کارگران ایران و جهان شادباش می گوید.
بر پایه و بنیاد آئین روز جهانی کارگر در همه کشورها کارگران خواسته ها و اعتراضات خود را در این روز به نمایش می گذارند و مسئولان همه ی جوامع به اهمیت و حساسیت این روز جهانی آگاهی و توجه دارند و بر این اساس این روز را تعطیل و جشن عمومی کارگری اعلام نموده اند.
در کشور ما علیرغم صد سال سابقه ی فعالیت سندیکاهای کارگری از انقلاب مشروطیت تا ملی شدن صنعت نفت و دوران انقلاب و علیرغم عدم وجود مانع قانونی و حقوقی جهت تشکیل سندیکاهای کارگری، متاسفانه کارگران به منظور دفاع از حقوق خویش از حق داشتن سندیکاهای مستقل کارگری محروم هستند، این برای کشوری که بیش از نیم قرن از تاریخ عضویت آن در سازمان بین المللی کار می گذرد، نقطه ی قوت و افتخار محسوب نمی شود.
بنابر این سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، پیرو اهداف عالیه انسانی از مسئولان قوای سه گانه ی کشوری می خواهد شرایط فشار و جلوگیری از فعالیت سندیکا را پایان داده و نسبت به آزادی رئیس هیآت مدیره ی سندیکا آقای منصور اسالو و بازگشت به کار فعالان سندیکایی شرکت واحد اقدامات شایسته را به عمل آورند.
سندیکای کارگران شرکت واحد از کلیه ی حرکت های حق طلبانه ی کارگران ایران و جهان حمایت نموده و از همکاری و دفاع عمومی کارگران و اتحادیه های بین المللی نظیر کنفدراسیون بین المللی کارگران آزاد ()، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل () و همه ی آزادی خواهان عدالت طلب و صلح جو سپاسگزازی می نماید.

به امید برپایی سندیکاهای مستقل کارگری و برقراری عدالت احتماعی و صلح کامل جهانی
زندگی شایسته و سندیکای کارگری حق مسلم کارگران است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه

 

 

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics