نویدنو:12/02/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

بیانیه ی اول ماه مه کارگران نیشکر هفت تپه

 

روز جهانی کارگر را در حالی برگزار می کنیم که کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر پس از ۴۹ سال تولید برای اولین بار در تاریخ افتتاح شرکت ،کارگران شرکت سال نو را بدون دریافت عیدی و پاداش آغاز نمودیم، و به قول معروف " سالی که نکو است از بهارش پیدا است" پس از گذشت ۲ ماه از سال جدید یعنی سال ۱٣٨۷ تاکنون حقوق اسفند ماه از سال ۱٣٨۶ و فروردین ماه از سال ۱٣٨۷ دریافت نکردیم و شایعاتی است مبنی بر فرستادن کارگران برای چندین ماه به خانه بدلیل عدم توانائی پرداخت حقوق از طرف شرکت و کارگران شرکت بیش از هر زمان در خصوص امنیت شغلی خود احساس خطر می کنند و البته در نظر دارند که کارگران را بدین شکل از شرکت فراری داده تا راحتر بتوانند آنان را باز خرید کرده و اقدام به تعدیل نیرو نمایند. متاسفانه دلیل مشکلات شرکت را نیروی مازاد میدانند در حالی که مشکل شرکت سیاستهای غلط دولت در خصوص صنعت شکر بوده و قصد خصوصی سازی شرکت را به شکل شتاب زده انجام داده اند در صورتیکه بدین شکل شرکت خصوصی شود سرنوشت شرکت قند دزفول در انتظار نیشکر خواهد بود . البته باندهای مافیای شکر در سطح گشور و واردات شکر متاسفانه توسط دولت و عدم خرید تضمینی تولیدات شرکتهای تولید کننده، با پایین آوردن تعرفه‍ی کمرگی توسط دولت و عدم توجه ساعدی نماینده شهرستان شوش در مجلس به مشکلات شرکت با توجه به جایگاه ایشان در مجلس که به عنوان رئیس کمیسیون گشاورزی مجلس است و یکی از افرادی است که در تعیین بودجه سال ۱٣٨۶ نظر خاصی داردد. اظهارات او در خصوص محصول شکر مبنی بر اینکه تولید شکر به صرفه نبوده و توان رقابت با وارد کنندگان محصول در داخل نیست جای نگرانی دارد . از ایشان انتظار می رفت تا حداقل بتواند مانع قطع برق شرکت توسط سازمان برق باشد و کاهش آب توسط سازمان آب شود آب آبیاری که باید حداقل در حدود ٣۲ متر باشد الان در حدود ۴ متر که متاسفانه حتی در سطح شهرستان نیز این مشکلات را حل نکرده. شرکت نیشکر هفت تپه به فرزند ناخلف دولت تبدیل شده است، وهمه‍ی مسئولین تاکنون از حل مشکل شرکت به شکلی شانه خالی می کنند و بار سنگین مشکلات بر شانه کارگران زحمتکش این شرکت بیش از هر زمان دیگری سنگینی می کند البته کارگران شرکت هم قسم شدن تا به هر شکل ممکن در حفظ شرکت کوتاهی نکنند و تولید را بیش از هر زمان دیگر بیشتر کرده و دست افراد سودجو از این شرکت کوتاه نمایند. چون به این مسئله پی بردن که افراد ی هدف مند قصد به تعطیلی کشاندن شرکت را دارند و لی کارگران شرکت هوشمندانه به این نیت سوء پی برده و تا آخرین نفس در حفظ آن ، که حفظ ناموس و شرف آنها می باشد ادامه خواهند داد .
یکبار دیگر خواستهای خود را به اطلاع عموم می رسانیم که به قرار زیر می باشد:
مشخص نمودن وضعیت مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی که به ندرت در شرکت حاضر است
تغییر مدیران نالایق که با سوء مدیریت باعث کاهش تولید محصول شده اند
برگزاری انتخابات، جهت تشکل آزاد کارگری ( انجمن صنفی)
رسمی کردن کارگران قراردادی
پایان دادن به پرونده سازی و احضار فعالین کارگری
پایان دادن به سرکوبی کارگران توسط فردی بنام زیبدار که رئیس حراست شرکت است
پرداخت به موقع حقوق کارگران
اجرای بازنگری در سطح مشاغل بندی
بازپس دادن
۲۰۰ دستگاه منازل سازمانی شرکت به کارگران آن ، که در حال حاضر در دست نبروهای اطلاعاتی و انتظامی است.
عدم واگذاری زمینهای زراعی شرکت به بخش خصوصی که به کشت محصولات غیر از نیشکر اختصاص داده می شود
به جریان انداختن امکانات رفاهی متوقف شده شرکت که از جمله سلف سرویس شرکت
پیگیری و برخورد با افراد ی که در بین بردن مزارع شرکت نقش دارند و در جلوگیری از ورد احشام کوتاهی می کنند
اصلاح روش مزایدها و مناقصها در سطح شرکت در پایان به اطلاع مسئولین مربوطه می رسانیم که در خصوص تحقق خواستهای کارگران مصمم بوده و تا رسیدن به اهدافمان دست از مبارزه نخواهیم کشید.
علیرغم درد ورنجهای
ی که ما کارگران روزانه با آن مواجه هستیم، روز جهانی کارگر را گرامی میداریم و به تمامی کارگران ایران تبریک می گوییم و همگام با سایر کارگران امروز چهارشنبه در شرکت طرح ونیشکر هفت تپه مراسم گسترده ای برگزار خواهیم نمود.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شوش
۱۱ اردیبهشت ۱٣٨۷

 

 

  | می توانید نظرات خودرا اینجا ابراز نمایید .

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics