نویدنو:31/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

نویدنو: این هنوز از نتایج سحرخصوصی سازی است. دبیر محترم انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه با ارامش خیال دولت را تهدید می کند.نه اشتباه نکنید لبه تیز این تهدید متوجه مردم بینوایی است که تمام دارایی هایش را طبق اصول قانونی!!! به ثمن بخس به بخش خصوصی محترم!!واگذار می کنند.می گویند خصوصی سازی در روسیه "بزرگترین سرقت تاریخ"بود، حالا ما مانده ایم که با لطف بخش خصوصی محترم نامی برای کشور خویش پیدا کنیم.

دبيرانجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك‌روزه:

ما را از حضور سازمان بازرسي و تعزيرات نترسانيد
مديريت اين صنعت به بخش خصوصي واگذار شود
 

ایسنا

دبير انجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك روزه اظهار كرد: دولت ما را از حضور سازمان‌هاي بازرسي و تعزيرات نترساند چراكه در اين صورت ممكن است مجددا برخي از مرغداري‌ها عطاي توليد را به لقايس ببخشند.

مصطفي مصطفوي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: با افزايش توليد بازار متعادل مي‌شود و مرغداري‌ها نيز به رغم ضرر و زيان‌هايي كه متحمل شده بودند، توانستند اين كار را انجام داده و توليد را افزايش دهند.

وي افزود: از اين پس دولت بايد با حمايت از توليدكننده‌ها سعي در حفظ توليد كند و با تشويق به افزايش توليد را در جهت رفع نياز كشور پايدار نگه دارد.

دبير انجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك روزه طرح ساماندهي عرضه جوجه گوشتي را طرحي بسيار كلي و پايه‌اي خواند و گفت: بايد براساس اين پايه قدم‌هاي بعدي همچون تامين زنجيره‌هاي توليد برداشته شود.

مصطفوي با بيان اينكه زنجيره‌هاي توليد زنجيره‌هايي هستند كه شريان اصلي توليد و تنظيم بازار را برعهده خواهند داشت، افزود: بخشي از اين زنجيره‌ها بايد توسط دولت تقويت و تامين و بخشي نيز بايد توسط سرمايه‌گذاري‌هاي اين بخش تامين شود.

وي افزود: زماني كه 35 درصد از توليد تحت پوشش اين زنجيره‌ها قرار بگيرد، مي‌توانيم بگوييم كه به تدريج به سمتي حركت مي‌كنيم كه همه مرغدار‌ها از طريق نظام‌هاي تشكلي وارد چنين سيستمي‌ شوند و بنابراين نيازي به شدت عمل در صنعت مرغداري نيست.

وي با يادآوري اين كه صنعت مرغداري صنعت آسيب‌ديده‌اي است كه بايد آن را حمايت كرد تا روي پا بايستد، اضافه كرد: طرح ساماندهي طرحي است مورد قبول همه است ولي بايد الزاماتش براي اجرا به وجود مي‌آمد كه خوشبختانه با صحبت‌هايي كه مطرح كرديم اين الزامات به وجود آمده و از حالا به بعد بايد اميد داشته باشيم كه اين طرح اجرا شود.

دبير انجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك روزه خاطرنشان كرد: صنعت مرغداري صنعت غذاي اكثر مردم ايران است و بايد بيش از 35 درصد از 29 گرم پروتئيني كه به شكل خاص در برنامه چهارم توسعه براي هر نفر پيش‌بيني شده از طريق طيور تامين شود كه با توجه موارد ذكر شده بايد اين صنعت را تقويت كرد.

مصطفوي با تاكيد بر اينكه مديريت اين صنعت بايد به بخش خصوصي واگذار شود، ادامه داد: بايد منابعي در اختيار اين مديريت قرار بگيرد كه به تدريج بتواند وابستگي خود را به دولت را قطع كند.

وي در خصوص علت تدريجي واگذاري مديريت اين صنعت به بخش خصوصي گفت: در جايي كه نه اجازه واردات، نه اجازه صادرات، نه اجازه صدور پروانه‌ها و تمديد آن‌ها و هيچ مورد ديگري در اين صنعت در اختيار بخش خصوصي قرار ندارد نمي‌توان انتظار داشت كه تمامي‌ اختيارات اين صنعت به يك باره در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد.

مصطفوي در پاسخ به اين كه چرا زنجيره‌هاي توليد اجرا نشده است، افزود: اين زنجيره‌هاي توليد نياز به يكسري مقررات و رفع موانع دولتي را رد كه با واگذاري تدريجي اختيارات به بخش خصوصي اين بخش قادر خواهد بود فقط با مراجعه به سيستم بانكي و دريافت منابع موردنياز خود اين زنجيره‌هاي توليد را ايجاد كند.

وي يادآور شد: در برنامه سوم توسعه قرار بود دولت بخشي از وظايف تصدي‌گري خود را به بخش خصوصي واگذار كند كه در حال حاضر در ميانه برنامه چهارم توسعه نه تنها اين اتفاق نيفتاده بلكه بخش دولتي قدري هم بزرگتر شده است.

دبير انجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك روزه تصريح كرد: دولت اگر قصد دارد بخش خصوصي را تقويت كند بايد از نقطه‌اي شروع كند چراكه در اين صورت با وجود نياز داخلي و نياز كشور‌هاي همسايه، صنعت مرغداري مي‌تواند آينده روشني داشته باشد.

وي با تاكيد بر اينكه تمام حوزه خليج فارس و كشور‌هاي شمالي ايران راهشان و ارزان‌تر بودنشان از طريق منابع توليدي كشور ماست، افزود: ما بايد اين امكانات را فراهم كنيم و با ايجاد بستر‌هاي مناسب از نظر سياسي، رفت و آمد‌هايي را كه منجر به شناخت توانمندي‌هاي محصولات مي‌شود، ايجاد كنيم كه در اين صورت اين صنعت، صنعت موفقي خواهد شد.

دبيرانجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك‌روزه خاطرنشان كرد: قيمت دانه سويايي كه براي روغن‌كشي وارد كشور مي‌شود با حدود 80 تا 90 دلار افزايش در يك سال اخير داراي 300 دلار درهر كيلو بود كه يك چهارم از 25 درصد تعرفه واردات نيز به اين قيمت اضافه مي‌شد كه اين افزايش قيمت روي كنجاله سويا و روي ذرت نيز تاثير مي‌گذاشت.

مصطفوي با اشاره به اينكه توليد اتانول از غلات در كشور‌هاي غربي روز به روز گسترده مي‌شود، افزود: هر چه قيمت نفت بالاتر مي‌رود قيمت محصولاتي از اين دست نيز كه وارد مي‌شود نيز افزايش مي‌يابد و فعاليت توليدكنندگان اين محصولات در كشور‌هاي غربي را توجيه‌پذير مي‌كند.

وي افزود: در توليد اتانول از غلات بعد از گرفتن اتانول از ذرت، تفاله آن نيز فقط در همان منطقه مصرف مي‌شود و به همين علت قيمت ذرت همچنان رو به بالاست.

مصطفوي اضافه كرد: از حدود پنج تا شش ماه گذشته تاكنون كرايه حمل ذرت نزديك به 80 دلار شده است و بنابراين در مقابل افزايش كرايه‌هاي حمل و افزايش قيمت خود دانه تعرفه را زماني مي‌توانيم بگذاريم كه توليد داخلي داشته و قصد حمايت از آن را داشته باشيم، در حالي كه ما توليد داخلي كنجاله نداريم و وارداتي هستيم كه خوشبختانه حذف تعرفه كنجاله سويا در راستاي رسيدن به اين نتايج صورت گرفته است.

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics