نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

هیات موسسان سندیکاهای کارگری:
منصور اسالو را آزاد کنید!

نویدنو:04/9/1385

هیات موسسان سندیکاهای کارگری:
منصور اسالو را آزاد کنید!

• هیات موسسان سندیکاهای کارگری از همه تشکل ها و نهادهای صنفی و مدنی طلب می کند برای آزادی منصور اسالو و رفع محدودیت از فعالان کارگری بکوشند. موسسان سندیکاهای کارگری از همه نهاد های حقوقی ملی و بین المللی و همه مجامع کارگری جهان میخواهد که در راه آزادی منصور اسالو سندیکای شرکت واحد را یاری دهند ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
پنج‌شنبه 
۲ آذر ۱٣٨۵ -  ۲٣ نوامبر ۲۰۰۶

متاسفانه بار دیگر رییس هیات مدیره سندیکای کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با توسل به روش های خلاف قانون بازداشت شد و این درحالیست که نامبرده با ضمانتی بسیار سنگین، چندی پیش آزاد شده بود .
سندیکای کارگران شرکت واحد در شرایطی شاهد بازداشت و زندانی شدن رییس هیات مدیره خود است که توانسته است پس از گذشت قریب یک سال و نیم از فعالیت دشوار، اولین حضور موفقیت آمیز خود را در اولین اجلاس سازمان بین المللی کار در ایران با دستورِ کارِ پر اهمیت و ویژه ای (بررسی تاثیر خصوصی سازی و جهانی سازی بر زندگی کارگران) به پایان برد. این پیروزی سندیکای کا ر گران شرکت واحد در عین حال موفقیتی بزرگ برای همه کارگرانی است که طی سال ها، بی وقفه در راه برقراری حق آزادی سندیکایی کوشش کرده اند .
حضور نمایندگان سندیکایی و تاثیرات مثبت آنان بر فضای اجلاس علی القاعده می توانست و می تواند پایانی بر سندیکاترسی حاکم بر اندیشه و عمل برخی نهادهای حکومتی باشد که متاسفانه بازداشت منصور اسالو نشان داد که تا پذیرش قانون و قانون مداری توسط مسوولین، کارگران باز هم ناچار به پرداخت هزینه های فراوانند .
در شرایطی که برای جلب آرای عمومی برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر و نمایش مشارکت های مردمی هزینه های بسیار می شود چرا به کوشش های اصولی و قانونمند کارگران در برپایی تشکل های مستقل و آزادشان که اصل بیست و ششم قانون اساسی نیز بر آن تاکید دارد، بنا بر مصلحت اندیشی های آمیخته با بدبینی های تاریخی، با بازداشت و زندان پاسخ داده می شود؟
در چنین شرایطی که می توان با آرامش متکی به قانون، هزینه های سال ها ممانعت از بر پایی سندیکاها را کاهش داد آیا اصرار بر قیمومیت کارگران و توهین به شعور آنان با اتکا به اتهامات و تهمت های ناروا و اثبات نشدنی نظیر آنچه به کارگران شرکت واحد نسبت داده شده است خود هزینه ساز نخواهد شد؟ و ادامه این گونه رفتار های فراقانونی به پیچیده تر کردن رابطه دولت _ ملت نخواهد انجامید؟
هیات موسسان سندیکاهای کارگری از مسوولین و به ویژه از رییس محترم قوه قضاییه طلب می کند ازِ اعمال روش های غیرقانونی علیه فعالان کارگری جلوگیری به عمل آورد و شرایط آزادی نماینده کارگران شرکت واحد را فراهم آورد و از مقام ریاست جمهوری به عنوان مسوول اجرای قانون اساسی می خواهد براساس سوگند خویش از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند .
هیات موسسان سندیکاهای کارگری از همه تشکل ها و نهادهای صنفی و مدنی طلب می کند برای آزادی منصور اسالو و رفع محدودیت از فعالان کارگری بکوشند .
  موسسان سندیکاهای کارگری از همه نهاد های حقوقی ملی و بین المللی و همه مجامع کارگری جهان میخواهد که در راه آزادی منصور اسالو سندیکای شرکت واحد را یاری دهند .
 
هیات موسسان سندیکاهای کارگری
٣۰/٨/۱٣٨۵         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics