نویدنو:28/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

برگزاری مجمع عمومی
مجمع عمومی اول اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار برگزار شد

 وبلاگ کارگر: اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار :روز جمعه مورخه ۲۴/۱/۱٣٨۶ اولین مجمع عمومی اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار با شرکت ۱۴۹ نفر از کارگران اخراجی، تعلیقی و موقت مراکز مختلف کارگری کشور در شهر سنندج برگزار شد. این در حالی بود که دهها تن از اعضا که کارت موقت عضویت دریافت کرده بودند، به دلیل گرفتاریهای شخصی موفق به شرکت در مجمع عمومی نشدند.
این مجمع ساعت یازده صبح و در فضایی پر شور، با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد جان باختگان راه آزادی و برابری و سخنرانی شیث امانی دبیر هیئت موسس و دیگر شرکت کنندگان در مجمع، رسما کار خود را آغاز کرد. سپس مجمع با انتخاب هیئت رئیسه، بررسی و تصویب اساسنامه پیشنهادی هیئت موسس را در دستور کار خود قرار داد که با وارد شدن برخی اصلاحات به آن، اساسنامه پیشنهادی هیئت موسس، به اتفاق آرا به تصویب شرکت کنندگان در مجمع رسید. بدنبال آن لیستی از داوطلبین کاندیداتوری هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه تنظیم گردید و مجمع وارد انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه شد که از میان ۱٨ نفر از داوطلبین عضویت در هیئت مدیره، ۱۵ نفر به عنوان اعضای اصلی و ٣ نفر به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند. همچنین از میان چهار نفر داوطلب عضویت در بازرسی اتحادیه، سه نفر به عنوان اعضای اصلی و یک نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.
برگزاری مراسم اول ماه مه و مسئله تلاش برای آزادی محمود صالحی از جمله ی دیگر مسائل مهمی بودند که در این مجمع مورد بررسی قرار گرفتند. مجمع به اتفاق آرا خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمود صالحی شد و تصمیم گرفت که به اتفاق همه کسانی که خواهان آزادی محمود هستند با تشکیل کمیته آزادی محمود صالحی در شهر سنندج از همه توان و پتانسیل خود برای آزادی وی تا روز اول ماه مه استفاده نماید و چنانچه محمود صالحی تا اول ماه آزاد نشد مسئله خواست آزادی محمود صالحی و اعتراض به زندانی شدن وی در محور خواستهای اول ماه مه امسال قرار گیرد.
در تریبون آزاد این مجمع، سخنرانان بر ضرورت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اول ماه مه امسال، تلاش برای آزادی فوری محمود صالحی و نقش تشکلهای غیر وابسته به دولت و کارفرمایان در رسیدن کارگران بر خواست هایشان تاکید کردند که با استقبال پر شور و کف زدنهای ممتد شرکت کنندگان در مجمع روبرو گردید. اهمیت داشتن مکانی برای اتحادیه در شهر سنندج از جمله دیگر مسائلی بود که برخی سخنرانان به آن پرداختند.
لازم به یادآوری است که تعدادی از اعضا هیئت موسس اتحادیه، روز قبل از برگزاری مجمع در مقابل زندان مرکزی شهر سنندج حاضر شده و ضمن ملاقات با همسر و فرزندان محمود، با محکوم کردن بازداشت وی، بر عزم و اراده خود در حمایت از محمود صالحی تاکید کردند.
در این مجمع پلاکاردهایی با شعارهای زیر به چشم می خورد: کارگران جهان متحد شوید - تشکل و آزادی بیان حق مسلم ما کارگران است - اتحادیه بر مجمع عمومی و اراده کارگران متکی است – ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط محمود صالحی هستیم.
این مجمع در ساعت ۴ بعد از ظهر و در فضایی مملو از شور و نشاط خاتمه یافت و بدنبال آن اولین جلسه هیئت مدیره اتحادیه با شرکت همه اعضای اصلی و علی البدل در مکان مجمع و در حضور جمع زیادی از اعضا اتحادیه برگزار گردید.
شرکت کنندگان در این جلسه به اتفاق آرا آقایان: شیث امانی را به عنوان رئیس هیئت مدیره – خالد سواری را به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره – جعفر عظیم زاده را به عنوان سخنگو و مسئول روابط عمومی اتحادیه و بهزاد سهرابی را به عنوان خزانه دار اتحادیه انتخاب کردند. در این جلسه با توجه به نزدیک شدن روز اول ماه مه مقرر گردید سایر مسائل مربوط به اجرایی کردن ساز و کار اتحادیه و انتخاب دیگر مسئولین آن، به بعد از اول ماه مه موکول شود تا اتحادیه قادر گردد در روزهای باقی مانده به اول ماه مه، همه توجه خود را معطوف به برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم این روز نماید. همچنین مقرر شد هیئت مدیره در اولین فرصت اسناد مربوط به مجمع و انتخابات آنرا را به همراه نامه ای جهت ثبت اتحادیه، به اداره کار تحویل دهد.

اسامی اعضای اصلی هیئت مدیره اتحادیه که در این مجمع انتخاب شدند به شرح زیر است:
۱- شیث امانی ۲- حسن زارعی ٣- جعفر عظیم زاده ۴- وفا یونسیان ۵- جبار خدا مرادی ۶- صدیق کریمی ۷- اسرین واصلی ٨- بهزاد سهرابی ۹- خالد سواری ۱۰- فرامرز قربانی ۱۱- حسین قادری۱۲- اسماعیل کاظمی ۱٣- احمد فاتحی ۱۴- جمیل محمدی ۱۵- هادی زارعی
اسامی اعضای علی البدل هیئت مدیره اتحادیه به شرح زیر است: ا- محمد نعمتی ۲- اسعد امانی ٣- صابر فاتحی

اسامی بازرسان اصلی و علی البدل اتحادیه به شرح زیر است: کمال کیانپور - شریف ساعد پناه و یدالله قلعه ویسی به عنوان اعضای اصلی و محمد فرجی به عنوان عضو علی البدل.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics