نویدنو:13/10/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران:

حزب توده ایران کشتار مردم بی گناه فلسطینی در غزه را شدیداٌ محکوم می کند!

 

ابعاد گسترده این عملیات خونین ضد انسانی احساسات عمومی جهان و به ویژه خاورمیانه و کشورهای اسلامی را به شدت جریحه دار کرده است. اکثر کشورهای جهان، به جز دولت ایالات متحده آمریکا، حملات نظامی جنایتکارانه و هدفمند دولت اسرائیل را شدیداً محکوم کرده اند.
روشن است که این حملات از هفته ها پیش با هماهنگی کامل امپریالیسم آمریکا، به رهبری دولت ارتجاعی بوش تدارک دیده شده بود. از جمله اهداف این عملیات بی سابقه نظامی را باید ضربه زدن به مبارزات مردم فلسطین و تحمیل شرایط نوین در خاورمیانه، پیش از پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری بوش و نیروهای فوق ارتجاعی در آمریکا، دانست.
 
با حمله نظامی همه جانبه و خونبار ارتش اسرائیل به نوارغزه، روز شنبه 7 دی ماه، بار دیگر فلسطین در آتش جنگ می سوزد. به گزارش خبرگزاری های جهان این وسیع ترین حمله نظامی اسرائیل به غزه در سال های اخیر است. در حمله هوائی غافلگیرانه جنگنده های نیروی هوائی اسرائیل علاوه بر مراکز دولتی و نظامی، مناطق مسکونی، کتابخانه عمومی، دانشگاه اسلامی غزه و مساجد نیز هدف بمباران قرار گرفتند. بر اساس آخرین برآوردها تعداد زحمی ها و کشته شدگان این حملات جنایتکارانه، که در میان آنها شمار کثیری کودکان خرد سال، زنان و مردان غیر نظامی به چشم می خورند، از مرز هزار نفر گذشته است. ابعاد گسترده این عملیات خونین ضد انسانی احساسات عمومی جهان و به ویژه خاورمیانه و کشورهای اسلامی را به شدت جریحه دار کرده است. اکثر کشورهای جهان، به جز دولت ایالات متحده آمریکا، حملات نظامی جنایتکارانه و هدفمند دولت اسرائیل را شدیداً محکوم کرده اند.
روشن است که این حملات از هفته ها پیش با هماهنگی کامل امپریالیسم آمریکا، به رهبری دولت ارتجاعی بوش تدارک دیده شده بود. از جمله اهداف این عملیات بی سابقه نظامی را باید ضربه زدن به مبارزات مردم فلسطین و تحمیل شرایط نوین در خاورمیانه، پیش از پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری بوش و نیروهای فوق ارتجاعی در آمریکا، دانست.
از سوئی دیگر حملات نظامی ارتش متجاوز اسرائیل در حالی آغاز شده است که این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی مهمی قرار دارد. اتخاذ سیاست های خشن، ضد انسانی و جنگ طلبانه از سوی نامزدهای اصلی ائتلاف حاکم برای نخست وزیری، یعنی خانم تزیپی لیونی، وزیر خارجه اسرائیل، و اهود باراک، وزیر دفاع، را باید همچنین مانوری انتخاباتی در اثبات نظامی گری و خشونت و برای مقابله با بنیامین ناتانیاهو، کاندیدای نیروهای راست افراطی از حزب لیکود، دانست. وزیر دفاع اسرائیل تهدید کرده است که دامنه این عملیات، در روزهای آینده، می تواند گسترش یابد. بر اساس گزارش خبرگزاری ها واحدهای زرهی ارتش اسرائیل با هدف تجاوز و اشغال غزه در طول مرزهای این منطقه با اسرائیل مستقر شده اند.
حزب توده ایران همراه با همه نیروهای مترقی و صلح دوست جهان همچنین نگران است که دامنه درگیری های نظامی به کشورهای دیگر منطقه گسترش پیدا کند. ما بر این باوریم که امپریالیسم و نیروهای ارتجاعی جهان مترصدند، که در شرایط گسترش بحران مالی و رکود اقتصادی بی سابقه، از حربه نظامی گری و جنگ برای انحراف توجه افکار عمومی، و غلبه بر تبعات بحران کنونی بهره بگیرند. ادامه و گسترش درگیری ها در غزه می تواند جنگ را به کشورهای همسایه و حتی ایران سرایت دهد و به رونق گیری مجدد صنایع اسلحه سازی کشورهای امپریالیستی یاری رساند.
حزب توده ایران سیاست های تجاوزگرانه دولت اسرائیل را شدیداً محکوم می کند و خواستار توقف فوری اقدامات نظامی از هر دو سو است. ما مدافع ایجاد آتش بس فوری و صلح دائمی تحت نظارت سازمان ملل متحد هستیم. حزب توده ایران همه صداهای شوم، از سوی نیرو های ارتجاعی منطقه را مبنی بر گسترش جنگ و نظامی گری، که در روزهای اخیر با بهره گیری از شرایط متشنج سعی دارند، ابتکار عمل را به دست بگیرند، مردود می شمارد. مسئله فلسطین راه حل نظامی ندارد. در شرایط جنگ و تحریم این فقط نیروهای ارتجاعی منطقه هستند که تقویت خواهند شد.
حزب توده ایران همبستگی فعال خود را با نیروهای ترقی خواه و مردمی فلسطین اعلام می کند. ما معتقدیم که راه حل دائمی مسئله فلسطین از مسیر احقاق حقوق حقه مردم فلسطین، بر پایه قطعنامه های سازمان ملل و با تخلیه کامل اراضی اشغالی از سوی اسرائیل، توقف کامل ساختمان شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی و ایجاد کشور مستقل فلسطینی، در چارچوب مرزهای قبل از جنگ ژوئن 1967، و اورشلیم شرقی به عنوان پایتخت آن می گذرد.

کمیته مرکزی حزب توده ایران
دوشنبه
۲9 دسامبر ۲۰۰۸ (9 دی ۸۷)

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics